Gå til innhold

Informatikk: Språk og Kommunikasjon eller Kognitiv Vitenskap

Fairhill

Anbefalte innlegg

Hei!

Da var tiden inne for å søke høyere utdanning. Jeg har kommet fram til at jeg ønsker å studere noe som både gir kompetanse innen teknologi/data/programmering og psykologi/språk/kommunikasjon. Dermed har jeg kommet fram til to studier som virker mest spennende, og det er "Informatikk: Språk og kommunikasjon" på UiO og "Kognitiv Vitenskap" på UiB.

Disse to studiene fremstår som veldig like, og når jeg ser på oppbygningen av studiene er de nesten identiske. Dermed lager jeg denne tråden, i håp om å få noen tips fra dere som kanskje har gått på en av studiene, eller gjerne om studiekvalitet og trivsel dersom du har erfaringer med både UiO og UiB.

PS: Har brukt søkefunksjonen, men var begrenset med informasjon om det jeg lurer på, eller så var det jeg fant gammelt.

Setter pris på alle inspill :)

Endret av Fairhill
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan ikke si noe om UiB, men jeg er masterstudent ved Institutt for Informatikk ved UiO. Jeg er på linja Programmering og nettverk, men kan si at kjæresten/samboeren min trives veldig godt på Språk og kommunikasjon :)

Mer generelt om ifi kan jeg si at studiehverdagen er morsom, studiekvaliteten er stort sett veldig god (spesielt når du etterhvert kommer på masternivå). Fra et faglig perspektiv så har ifi ulike forskningsgrupper innen de aller fleste områdene innenfor informatikken, og en del tverrfaglige grupper som samarbeider med andre institutter på blinderen og ellers i verden. Dette fører til en del morsomme fag innen ulike temaer hele veien fra intro-emner på bachelor-nivå opp til Phd-emner :)

Det sosiale livet på ifi er også veldig godt, med mange ulike studentforeninger som fokuserer på alt fra ukentlige bedriftspresentasjoner, der bedrifter kommer til ifi for å rekrutere oss (navet, dagen@ifi), til en lab der man sitter og leker med alt fra 3D-printere og multikoptere til arduino-prototyper og små roboter (sonen), samt ulike interesseforeninger (fifi - fotball ved ifi, verdande - jenter ved ifi, ProgNett - linjeforening for programmering og nettverk, P:ISK - programrådet for informatikk: språk og kommunikasjon osv..) I tillegg har vi Cybernetisk Selskab som driver vår egen informatikk-pub (escape)

Jeg har vært på ifi i <litt for mange> år nå, og har hatt det kjempegøy helt fra første dag :) Helt ærlig så gruer jeg meg litt til å fullføre masteren :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...