Gå til innhold

Valg av høyttalere og lydkort

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg nye høyttalere og nytt lydkort. Det må være THX og 5.1 eller fler. Jeg har tenkt litt på Creative megaWorks THX 5.1 550D og Creative SB Audigy 2 ZS, men finnes det noe tilsvarende eller bedre i samme prisklasse? Det hadde vært fint med tilbakemelding :-)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

er også ute etter ett nytt lydkort (THX Ultra er et must når jeg bokstavelig talt har et high-end klasse A THX Ultra anlegg).

det jeg er plaget med er bakgrunnstøy fra lydkortet. noen som vet om et lydkort som ikke har den bakgrunnstøyen? elelr er alle THX godkjente lydkort digitalt støyfiltrert?

Lenke til kommentar

Egentlig er THX bare noe tull, det er noe Lucasfilm har innført for å tjene store penger på sertifisering, skal THX ha noen hensikt bør også rommet som anlegget står i være THX sertifisert.

Sammenlign gjerne THX med miljømerket Svanen,at et produkt ikke er merket betyr ikke at det ikke oppfyller miljøkravene, men at produsenten ikke gidder kaste bort penger på å få dette merket.

Endret av bruno
Lenke til kommentar

Dette er galskap! Kjøp et Audigy 2 lydkort. (Minst LS, som er dritbra til spilling! For det tar liten cpu-kraft). Velg deretter et anlegg fra Klipsch, www.klipsch.com, se etter promedia. Selv 2.1 system fra dem er bedre enn mesteparten av creative kan by på.

Lenke til kommentar

hvilket kort vil dere anbefale meg da? jeg bryr meg ikke om det tregger 90% ac CPU elelr hva det måtte være, det jeg ønsker er klar og støyfri lyd. kun det beste er nesten godt nok, derfor jeg har et anlegg til nermere 105.000,- ;)

men jeg vil helst ikke gi så alt for mye for lydkortet. jeg trenger ikke mange ekstra finesser osv, bare det er et klasse A kort og ikke har noen form for bakgrunnsstøy er jeg fornøyd.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg ville kjøpt Hercules game theatre xp 7.1 ........ banker audigty i spilling, det er ganske vanskerlig å få tak i nå for tiden da.......... kåret til det beste lydkortet til spill, til musikk og sånnt så slår nok audigity hercules, men hvem hører forskjell på musikk uansett da?, jeg hører ikke forskjell på et sblive 5.1 til 400 og et audigity 2 platinum til 2000..

Lenke til kommentar
men hvem hører forskjell på musikk uansett da?, jeg hører ikke forskjell på et sblive 5.1 til 400 og et audigity 2 platinum til 2000..

hvem? kanskje de som sitter på et klasse A anlegg til 100.000,- ;)

men men, får vel nøye meg med det jeg har forløpig da. er liten vits i å oppgradere om jeg ikke blir kvitt uklarhetene og bakgrunnssusen. får håpe det kommer et klasse A kort med digitalt støyfilter snart da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...