jorg2 Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Jeg skal kjøpe meg nye høyttalere og nytt lydkort. Det må være THX og 5.1 eller fler. Jeg har tenkt litt på Creative megaWorks THX 5.1 550D og Creative SB Audigy 2 ZS, men finnes det noe tilsvarende eller bedre i samme prisklasse? Det hadde vært fint med tilbakemelding :-) Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 er også ute etter ett nytt lydkort (THX Ultra er et must når jeg bokstavelig talt har et high-end klasse A THX Ultra anlegg). det jeg er plaget med er bakgrunnstøy fra lydkortet. noen som vet om et lydkort som ikke har den bakgrunnstøyen? elelr er alle THX godkjente lydkort digitalt støyfiltrert? Lenke til kommentar
bruno Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 (endret) Egentlig er THX bare noe tull, det er noe Lucasfilm har innført for å tjene store penger på sertifisering, skal THX ha noen hensikt bør også rommet som anlegget står i være THX sertifisert. Sammenlign gjerne THX med miljømerket Svanen,at et produkt ikke er merket betyr ikke at det ikke oppfyller miljøkravene, men at produsenten ikke gidder kaste bort penger på å få dette merket. Endret 15. november 2003 av bruno Lenke til kommentar
Jaghi Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Dette er galskap! Kjøp et Audigy 2 lydkort. (Minst LS, som er dritbra til spilling! For det tar liten cpu-kraft). Velg deretter et anlegg fra Klipsch, www.klipsch.com, se etter promedia. Selv 2.1 system fra dem er bedre enn mesteparten av creative kan by på. Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 hvilket kort vil dere anbefale meg da? jeg bryr meg ikke om det tregger 90% ac CPU elelr hva det måtte være, det jeg ønsker er klar og støyfri lyd. kun det beste er nesten godt nok, derfor jeg har et anlegg til nermere 105.000,- men jeg vil helst ikke gi så alt for mye for lydkortet. jeg trenger ikke mange ekstra finesser osv, bare det er et klasse A kort og ikke har noen form for bakgrunnsstøy er jeg fornøyd. Lenke til kommentar
henriksern Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 jeg tviler veldig sterkt på at noen av "mainstream" korta på markedet nå i det hele tatt nærmer seg den kvaliteten som trengs hvis du har et anlegg til 105 000kr. Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 men noe må da i allefall være bedre en det jeg har nå? det jeg har nå er det som er indigrert på hk, og det er "C-Media 8738MX 6-channel audio + SPDIF out." Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Jeg har tenkt litt på Creative megaWorks THX 5.1 550D og Creative SB Audigy 2 ZS Synes dette høres helt supert ut. Kanskje ta en titt på Logitech sitt høytalersett, et-eller-annet-650, husker ikke helt navnet. Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 (endret) hvordan vil et SB Audigy 2 kort bli da? er det klar lyd i det? mye støy/susing i bakgrunnen når du har på høyt? Endret 15. november 2003 av Jannis-15 Lenke til kommentar
GulliveR Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 (endret) Eg har Audigy 2 og Logitech Z680 og er svert fornøyd Du kan selfølelig få både bedre høytalere og lydkort men da må du også betale deretter. http://www.logitech.com/index.cfm?page=pro...3&languageid=14 syns ikke det er noe støy fra lydkortet Endret 16. november 2003 av GulliveR Lenke til kommentar
nvanrekurb Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 (endret) noen forslag: m-audio auidiophile -billig, bra konvertere litt dyrere: http://www.rme-audio.com/english/digi96/digi96pa.htm , eller et annet rme kort enda dyrere, men ultimat løsning, betaler kun for a/d konvertering med ekstremt bra lydkvalitet sjekk ut mini-dac på: http://www.apogeedigital.com/products/ Endret 16. november 2003 av nvanrekurb Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Jeg ville kjøpt Hercules game theatre xp 7.1 ........ banker audigty i spilling, det er ganske vanskerlig å få tak i nå for tiden da.......... kåret til det beste lydkortet til spill, til musikk og sånnt så slår nok audigity hercules, men hvem hører forskjell på musikk uansett da?, jeg hører ikke forskjell på et sblive 5.1 til 400 og et audigity 2 platinum til 2000.. Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 men hvem hører forskjell på musikk uansett da?, jeg hører ikke forskjell på et sblive 5.1 til 400 og et audigity 2 platinum til 2000.. hvem? kanskje de som sitter på et klasse A anlegg til 100.000,- men men, får vel nøye meg med det jeg har forløpig da. er liten vits i å oppgradere om jeg ikke blir kvitt uklarhetene og bakgrunnssusen. får håpe det kommer et klasse A kort med digitalt støyfilter snart da. Lenke til kommentar
per_ulv Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Hercules Digifire 7.1 støtter ikke THX, så da kan vel tenkes at det ikke er så veldig aktuelt...? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå