Renearnesen Skrevet 19. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2015 Har ikke gitt uttrykk til kjøper at jeg skulle dekke dette. Lenke til kommentar
Kontorpult (Øystein) Skrevet 19. februar 2015 Del Skrevet 19. februar 2015 Bare å holde på sitt. Clutch er en slitedel, og kan slurres ihjel. En del som du ikke hadde noe problem med, men som da ble mer slitt etter hennes bruk. Du viste ikke om det heller. Dog ikke ditt problem. Slik må forventes på en bil til 15k... Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 19. februar 2015 Del Skrevet 19. februar 2015 Med tanke på symptomene hun beskriver og prisoverslaget fra verkstedet, så høres det ut som at de mener det er slavesylinderen til clutchen som er defekt. På Focus må man tydeligvis skille motor og girkasse for å komme til den. Jeg har selv hatt en dårlig slavesylinder, og når den først begynner å lekke, så er det ikke lenge til bilen ikke er kjørbar. Hvis ingen av dere merket dette da hun kjøpte bilen, så var det ikke et problem på det tidspunktet. Hun har bare uflaks. I tillegg: "SETT - REPARASJON AV CLUTCH 2310,00" er garantert ny trykkplate og lamell. Dette er ikke årsaken til problemet hennes, men ganske sikkert en anbefalt ekstrajobb fra verkstedet når de likevel holder på med clutchen. Lenke til kommentar
Renearnesen Skrevet 23. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2015 Har et spm til. Jeg tror at jeg får årsavgiften ettersom bilen var registrert på meg 1.1.15 Da sender jeg denne til henne i posten og på Mail. For og være føre var. Hvis ho ikke vil betale den? Hva gjør jeg da? Dette står jo i kontrakta at ho skal betale. Men hvem tar jeg kontakt med? Og hvordan foregår dette? Noen som kan gi meg et klokt svar? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 Du burde lagt denne til prisen: https://www.naf.no/kjop-og-salg/kjope-bil/arsavgift/Dersom du sender giroen til kjøper, og vedkommende ikke betaler, får du problemene. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 Både selger OG kjøper får problemer om ikke årsavgiften betales. Eier pr. 1. januar får kravet rettet mot seg, inkasso osv. Bilen blir begjært avregistrert. Denne summen bør helt klart legges til i kjøpesummen slik zanta beskriver. Lenke til kommentar
Renearnesen Skrevet 21. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2015 Da fikk jeg en stor bunke i posten av forbrukerrådet som har motatt en klage fra henne/kjøper.Jeg har 10 dager på og svare på saken. Hv burde jeg skrive? hvrdan burde jeg gå frem? Lenke til kommentar
Renearnesen Skrevet 21. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2015 Med tanke på symptomene hun beskriver og prisoverslaget fra verkstedet, så høres det ut som at de mener det er slavesylinderen til clutchen som er defekt. På Focus må man tydeligvis skille motor og girkasse for å komme til den. Jeg har selv hatt en dårlig slavesylinder, og når den først begynner å lekke, så er det ikke lenge til bilen ikke er kjørbar. Hvis ingen av dere merket dette da hun kjøpte bilen, så var det ikke et problem på det tidspunktet. Hun har bare uflaks. I tillegg: "SETT - REPARASJON AV CLUTCH 2310,00" er garantert ny trykkplate og lamell. Dette er ikke årsaken til problemet hennes, men ganske sikkert en anbefalt ekstrajobb fra verkstedet når de likevel holder på med clutchen. Er du sikker på dette? Har du et tips om hva jeg bør skrive/få med til forbrukerrådet? Mener du at jeg har en god sak? etter forutset.. at bilen er 16 år og at det er clutchen som har tatt kvelden Lenke til kommentar
daruu Skrevet 21. mars 2015 Del Skrevet 21. mars 2015 Hva eksakt står det i det du har fått? At de har mottat saken fra henne, og ber om din versjon, eller noe annet? Jeg mener uansett du har en god sak. Lenke til kommentar
Renearnesen Skrevet 21. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2015 Hva eksakt står det i det du har fått? At de har mottat saken fra henne, og ber om din versjon, eller noe annet? Jeg mener uansett du har en god sak. Det står at de har mottat en klage og at jeg må forklare meg/ min versjon. Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 22. mars 2015 Del Skrevet 22. mars 2015 Med tanke på symptomene hun beskriver og prisoverslaget fra verkstedet, så høres det ut som at de mener det er slavesylinderen til clutchen som er defekt. På Focus må man tydeligvis skille motor og girkasse for å komme til den. Jeg har selv hatt en dårlig slavesylinder, og når den først begynner å lekke, så er det ikke lenge til bilen ikke er kjørbar. Hvis ingen av dere merket dette da hun kjøpte bilen, så var det ikke et problem på det tidspunktet. Hun har bare uflaks. I tillegg: "SETT - REPARASJON AV CLUTCH 2310,00" er garantert ny trykkplate og lamell. Dette er ikke årsaken til problemet hennes, men ganske sikkert en anbefalt ekstrajobb fra verkstedet når de likevel holder på med clutchen. Er du sikker på dette? Har du et tips om hva jeg bør skrive/få med til forbrukerrådet? Mener du at jeg har en god sak? etter forutset.. at bilen er 16 år og at det er clutchen som har tatt kvelden Jeg er ikke bombesikker, og jeg er ikke bilmekaniker, men tar man utgangspunkt i kopien kjøperen sendte deg, så må verkstedet ha ment at slavesylinderen var synderen. Har hun noe mer dokumentasjon fra verkstedet? Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 22. mars 2015 Del Skrevet 22. mars 2015 Jeg ville bare sagt det som det er. Du opplyste om alt du visste om og kjøper inspiserte/prøvekjørte bilen grundig. Prisen var også 5k under tilsvarende på Finn i forhold til årsmodell/km (hele 25% billigere), noe som burde gi en indikasjon om at noen påkostninger måtte påberegnes. Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 29. mars 2015 Del Skrevet 29. mars 2015 Problemet er at hun har gått til en verksted og bare "fiks dette", med andre ord, ikke gitt deg beskjed om det er greit at du betaler den summen (Altså, her må hun få en overslagpris på hva som må fikset). Men dette er fikset og bare send deg regningen, nei det går ikke vet du. Om hun ville heve kjøpet så kan hun ikke levere bilen i et verre tilstand enn det var da hun kjøpte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå