Gå til innhold

Markedsundersøkelse om tannbørster

sooulkitchen

Anbefalte innlegg

Hjelp en ung grunder med oppstarten av et nytt firma ved å svare på disse spørsmålene:

1. Hvor ofte kjøper du ny tannbørste?

2. Kjøper du fast merke hver gang? Isåfall, hvilket og hvorfor?

3. Bryr du deg om kvaliteten på tannbørsten?

4. Hvor mye er du villig til å betale for en tannbørste?

5. Kunne du kjøpt tannbørste av ukjent merke dersom den ser bra ut og ser ut til å være i samme kvalitet som f.eks. Colgate og Jordan?

Setter UTROLIG stor pris på alle svar! :D

Endret av sooulkitchen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1) Kjøper tannbørster når de er på tilbud på Ica/Rema/Coop Extra. Da kjøper jeg så mange jeg har lyst på og legger i skuffen. Kjekt å bare åpne skuffen når jeg har lyst på ny tannbørste :)

2) Pleier å være Colgate, men Jordan går også fint

3) Ja. Kjøpte en pakke med veldig billige tannbørster til tilfeldig overnattende personer for en stund siden, og de er grusomme.

4) Det butikken krever, rundt 30 kroner (?)

5) Tja, kommer an på. Har du en salgsavtale med en butikk?

Lenke til kommentar

1. Når tannbørsten ser utslitt ut.

2. Kjøper forskjellige merker, men hovedsak større levrandører Colgate\jordan.

3. Ja kvalitet er viktig men ikke lett å vite uten erfaring.

4.Prisen er ikke så viktig har prøvd å kjøpe elektrisk tannbørste til 100-300 kr men de er av lagt dårligere kvalitet og må bytte børste hodene langt oftere.

5. Merke er ikke så viktig men man kan jo aldri vite med billige produkter, er viktig de ikke er farlig å pytte i

munn, PVC plast er vel ikke best.

Environmental Childrens Bamboo Toothbrush Soft Bamboo Bristles UK Seller

Sikkert den ene tannbørsten som er trygg på ebay.com men ser ut som den er produsert på 1940 tallet.

Lenke til kommentar

Hjelp en ung grunder med oppstarten av et nytt firma ved å svare på disse spørsmålene:

5. Kunne du kjøpt tannbørste av ukjent merke dersom den ser bra ut og ser ut til å være i samme kvalitet som f.eks. Colgate og Jordan?

1. Annenhvert år ca. bytter hode hver 3-4 måned, men kjøper mange hoder når jeg kjøper.

2. Ja, Philips, for har Philips elektrisk tannbørste og hoder som passer.

3. Definitivt

4. 1500-ish, for elektrisk, men så klart ikke ukritisk hvilken som helst elektrisk :)

5. Nei, tvilsomt ettersom ett nytt, ukjent merke ikke har samme forskningsgrunnlag og erfaring som ett kjent merke.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Sorry hvis jeg er han som kommer å ødelegger, men jeg vil bare fraråde deg å gå inn i det markedet. Tannbørster (ikke elektrisk) er noe de fleste bytter ganske sjelden, og det er et billig produkt. Jordan og Colgate har marekdsandelene. Hvordan skal du kunne konkurrere med dem? Det kan være vanskelig å få avtaler med dagligbarebutikker også, så da må du selge via nettside og da får du ikke volum, ergo tjener du ikke penger. Hva med å heller finne et nisjeprodukt, som kanskje brukes daglig? Et produkt du faktisk kan tjene penger på?

Lenke til kommentar

1) Vanskelig å si, pleier å kjøpe ny når den gamle begynner å se shabby ut. Kanskje annenhver måned.

2) I det siste har jeg kjøpt Oral B-børsten fordi den har størst hode og er behagelig å bruke. Har ikke noen formening om den gir bedre tannhygiene enn andre børster. Tror det er langt viktigere at jeg pusser tennene enn hvordan og med hva.

3) Vanskelig å svare på. Klart jeg bryr meg om at en ting egner seg til det bruket den er beregnet på, men jeg har ikke så mye erfaring med ubrukelige tannbørster. Bryr meg jo åpenbart nok til å kjøpe relativt dyre børster.

4) Når jeg kan betale 100kr+ for en øl skal jeg nok klare det samme for en tannbørste, hvis den virker lovende nok.

5) Ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...