FB.005429770086108 Skrevet 17. februar 2015 Del Skrevet 17. februar 2015 Hei, en bekjent har en Wolksvagen polo som går på diesel. Et par uker siden ble det uheldigvis fylt 4 liter bensin på bilen. Det var en søndag og ikke så mye å få gjort, og vi hørte rundt om muligheter for å ordne dette. Vi fikk beskjed om å fylle full tank med diesel over bensinen og alt skulle gå fint. Det gjorde det og. Det som er greia er at nå er det noe galt med turboen på bilen og han tror det skyldes hendelsen som skjedde med feilpåfylling. Er det noen som vet om dette stemmer? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 18. februar 2015 Del Skrevet 18. februar 2015 Diesel har smørning i seg. Det som skjer når du fyller bensin på bilen er at innsiden av motoren tørker ut. Jeg vil påstå å si å fylle på diesel på resten av tanken og ikke tenke noe mer på det gjorde mer vondt enn godt for innsiden av motoren. Hadde du derimot tømt tanken for bensin for så å skylle den med litt diesel ville nok dette ha vært en helt annen historie. De to har også forskjellig tenningsmekanisme. Bensin har tennplugger, mens diesel bruker trykk. Hva som har skjedd med motoren vet jeg ikke, men vil nok tippe av verksted er neste og at det blir dyrt. 1 Lenke til kommentar
FB.005429770086108 Skrevet 18. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2015 Okei. Grunnen at vi gjorde det var at jeg spurte en mekaniker om hva vi kan gjøre og han sa siden det var så lite bensin tilført, ville det ikke ha så stor betydning hvis vi fylte hele tanken med diesel. Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 18. februar 2015 Del Skrevet 18. februar 2015 Jeg vet ikke hvor stor skade 4l bensin blandet med ellers full tank diesel kan gjøre på motoren, men det har ihvertfall ikke noen betydning for turboen. Hva er symptomene? 4 Lenke til kommentar
FB.005429770086108 Skrevet 18. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2015 Vet ikke i detaljer. Eneste jeg vet er at han sier turboen er ødelagt. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 18. februar 2015 Del Skrevet 18. februar 2015 Turboen spinner jo bare opp fra eksosen bilen genererer. Sjekk gjerne selv om den lekker olje, da må den byttes. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå