AnonymDiskusjon Skrevet 17. februar 2015 Del Skrevet 17. februar 2015 Er ganske ustabil og blir veldig raskt påvirket av kritikk. Bare ansiktsuttrykk, og litt kritikk skaper mye uro. Noen ganger vil jeg bare treffe noen ukjente og ha sex, veldig spontant. Men jeg har ikke gjort det før, men det er like før. Føler jeg støter folk ifra meg også, uten at jeg vet helt hvorfor, vil jo ikke at det skal være slik egentlig Har mye med humørsvingninger og sliter med identitet. Noen som vet noe eller kjenner seg igjen? Begynner å bli veldig sliten og vet ikke hvordan jeg skal løse det. Anonymous poster hash: 01935...fb0 Lenke til kommentar
Pow! Skrevet 17. februar 2015 Del Skrevet 17. februar 2015 Borderline personality disorder? Eller "emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse" på norsk. Lenke til kommentar
heblilla Skrevet 19. februar 2015 Del Skrevet 19. februar 2015 Hvis du skal treffe fremmede og ha sex, bør du nok prøve å bli littegranne kjent med dem på forhånd. Tror ikke det er helt trygt å møte vilt fremmede for sex. Du har ingen garanti for din egen sikkerhet. Det finnes noen "bastards" der ute. Et tips; ikke møte dem privat første gangen, og si i fra (til noen) hvor du går. At du er så følsom for kritikk tolker jeg som mangel på selvtillit. Er det ikke noe du kan gjøre for å bygge opp selvfølelsen din litt? Hvis du hadde litt bedre selvtillit, ville du kanskje ikke ønske å treffe fremmede for sex heller. Du gjør det kanskje for å beskytte deg følelsesmessig. Man kan jo ikke bli så dypt såret av en man ikke kjenner... Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 20. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2015 Borderline personality disorder? Eller "emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse" på norsk. Ja, kan virke som om det dreier seg om noe innenfor det spekteret. Har hatt helt merkelige humørsvingninger og reaksjoner. Hvis du skal treffe fremmede og ha sex, bør du nok prøve å bli littegranne kjent med dem på forhånd. Tror ikke det er helt trygt å møte vilt fremmede for sex. Du har ingen garanti for din egen sikkerhet. Det finnes noen "bastards" der ute. Et tips; ikke møte dem privat første gangen, og si i fra (til noen) hvor du går. At du er så følsom for kritikk tolker jeg som mangel på selvtillit. Er det ikke noe du kan gjøre for å bygge opp selvfølelsen din litt? Hvis du hadde litt bedre selvtillit, ville du kanskje ikke ønske å treffe fremmede for sex heller. Du gjør det kanskje for å beskytte deg følelsesmessig. Man kan jo ikke bli så dypt såret av en man ikke kjenner... Nei, tror ikke det jeg heller egentlig. Det er bare det at det er en del sperrer som bare løsner i blant. Jeg aner ikke... Det virker som om alt jeg gjør bare bryter meg ned, som om alt jeg gjør forhindrer meg i å være den jeg er. Tror du har rett idet. Også fordi jeg liker ikke å snakke og bli kjent med folk, mye lettere å bare si at vi skal sex. Fordi jeg tror ofte at jeg ikke er i stand til å bli kjent med folk på en normal måte. Anonymous poster hash: 01935...fb0 Lenke til kommentar
heblilla Skrevet 20. februar 2015 Del Skrevet 20. februar 2015 Borderline personality disorder? Eller "emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse" på norsk. Ja, kan virke som om det dreier seg om noe innenfor det spekteret. Har hatt helt merkelige humørsvingninger og reaksjoner. Hvis du skal treffe fremmede og ha sex, bør du nok prøve å bli littegranne kjent med dem på forhånd. Tror ikke det er helt trygt å møte vilt fremmede for sex. Du har ingen garanti for din egen sikkerhet. Det finnes noen "bastards" der ute. Et tips; ikke møte dem privat første gangen, og si i fra (til noen) hvor du går. At du er så følsom for kritikk tolker jeg som mangel på selvtillit. Er det ikke noe du kan gjøre for å bygge opp selvfølelsen din litt? Hvis du hadde litt bedre selvtillit, ville du kanskje ikke ønske å treffe fremmede for sex heller. Du gjør det kanskje for å beskytte deg følelsesmessig. Man kan jo ikke bli så dypt såret av en man ikke kjenner... Nei, tror ikke det jeg heller egentlig. Det er bare det at det er en del sperrer som bare løsner i blant. Jeg aner ikke... Det virker som om alt jeg gjør bare bryter meg ned, som om alt jeg gjør forhindrer meg i å være den jeg er. Tror du har rett idet. Også fordi jeg liker ikke å snakke og bli kjent med folk, mye lettere å bare si at vi skal sex. Fordi jeg tror ofte at jeg ikke er i stand til å bli kjent med folk på en normal måte. Anonymous poster hash: 01935...fb0 En måte å bli kjent med folk på en normal måte er vel å være så ærlig som man kan være, men det kan være vanskelig, fordi man risikerer å bli avvist nettopp pga av ens ærlighet...så ja, det å prøve å bli kjent med folk er en skummel prosess, men hvis man ikke våger, vinner man heller ikke (og taper man ikke). Så du bør nok ikke la frykten avgjøre hva du velger å gjøre i livet i hvert fall. Men lettere sagt enn gjort det da. Du får la tiden jobbe litt for deg, mange ting løsner hvis man har en vilje til forandring og gjør noe med det. Eller bare bestemmer seg for at man er god nok som man er. Det kan jo hende at du faktisk er god nok som du er (det tror jeg at du er), men at du bare ikke klarer å se det. Lenke til kommentar
blured Skrevet 20. februar 2015 Del Skrevet 20. februar 2015 (endret) Du har ikke noe du kan drive med da, noe du kan begynne med som kan gi deg identitet? Noe som kan få deg inn i et miljø, og som på den måten kan være med på å skape litt selvtillit? Ellers så er det helt normalt at mennesker sliter med å finne seg selv. Også det å føle på angst/nervøsitet/ubehag i sosiale situasjoner er helt normalt, selv mennesker som fremstår som nærmest "perfekte" kjenner på dette. Endret 20. februar 2015 av blured Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 20. februar 2015 Del Skrevet 20. februar 2015 Hvor gammel er du?Hvor lenge har du hatt det slik?Hvilket kjønn er du? Er du fysisk frisk? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 20. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2015 Takk for svar : ) Du har ikke noe du kan drive med...Ellers så er det helt normalt at mennesker sliter med å finne seg selv... Vet ikke... Føler at jeg blir syk når jeg er med andre nesten. Fordi jeg blir behandlet som noe annet enn den jeg er, og det gjør meg ganske deprimert.Jeg er ganske musikalsk... . Så det kunne vært et passende miljø kanskje.Det har vært veldig vanskelig for meg i alle fall.. En måte å bli kjent med folk på en normal måte .. Det stemmer nok, jeg forsøker å tenke slik også. For meg er det litt vanskelig å være ærlig om hvem jeg er... Men jeg burde være det og lære meg å håndtere avvisninger, kommer jo ingen vei uten... Hvor gammel er du?Hvor lenge har du hatt det slik?Hvilket kjønn er du?Er du fysisk frisk? 20Humørsvingninger begynte rundt 16, og ble veldig redd for kritikk og kunne støte folk ifra meg. Identitet har vært et problem siden jeg var veldig liten, og ble skikkelig ille når jeg kom i puberteten.Jeg er jente. Vil være det i alle fall, og det begynner å bli ganske depressivt..Er ganske sliten for tiden og har mye spenninger i kroppen. Legene finner ikke noe. Anonymous poster hash: 01935...fb0 Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 20. februar 2015 Del Skrevet 20. februar 2015 Du skriver 'legene'. Hvilke leger har du vært hos? Har du prøvd behandling? I fall, hvordan var det for deg? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2015 Ja, jeg har forsøkt behandling hos psykolog, men det fungerte ikke. Og jeg har vært til revmatolog (vondt i muskler), nevrolog (hodepine) og psykiater. Konklusjonen ble muskelspenninger, tensjonshodepine, depresjon og angst. Anonymous poster hash: 01935...fb0 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2015 Jeg har vært gjennom lange perioder med psykisk ustabilitet selv. Det er et helvete å komme seg gjennom, men ta den tiden du trenger og vær tålmodig. Jeg satte altfor høye krav til meg selv, noe som fungerte kontraproduktivt. Det kan virke som om alle sier det samme, men jeg vet hvordan det er. Bortsett fra det har jeg et eneste råd. Dropp spontansex. Det fører ikke noe godt med seg, og jeg tror du vil angre. Noen liker det, men siden du beskriver deg selv som emosjonell og lettpåvirkelig, vil jeg anta at dette ikke er noe for deg. I hvert fall ikke i situasjonen du er i nå. Lykke til. Anonymous poster hash: a42f2...741 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2015 Vet, det er ikke lett Jeg gjør det ikke... Men det er noen ganger slik at jeg vil. Men jeg tror det kommer av at jeg hater kroppen min, og jeg vil bare få vekk den følelsen. Det er umulig å slappe av. Anonymous poster hash: 01935...fb0 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2015 Hvorfor vil du? Vil du heller det enn å innlede et forhold til noen? Hva er det som gjør at du har vanskeligheter med å bli kjent med folk? På hvilken måte blir du påvirket av kritikk, hva gjør det med deg? Jeg valgte å kartlegge hvert eneste aspekt jeg var misfornøyd med, og så finne ut hvilke tiltak jeg kunne gjøre. Hvis du hater kroppen din, kan du jo begynne å trene? Det kan hjelpe mye, og dessuten bidra til at du kanskje innser at den ikke er så ille som du synes akkurat nå. Anonymous poster hash: a42f2...741 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2015 Hvorfor vil du? Vil du heller det enn å innlede et forhold til noen? Hva er det som gjør at du har vanskeligheter med å bli kjent med folk? På hvilken måte blir du påvirket av kritikk, hva gjør det med deg? Fordi jeg får lyst noen ganger... Nei, egentlig ikke fordi jeg vil det framfor et forhold. Har vanskelig for å bli kjent med folk, fordi jeg tror at andre ikke liker meg. Hvis noen kritiserer meg, tror jeg at alle hater meg og alt jeg gjør er galt. Jeg valgte å kartlegge hvert eneste aspekt jeg var misfornøyd med, og så finne ut hvilke tiltak jeg kunne gjøre. Hvis du hater kroppen din, kan du jo begynne å trene? Det kan hjelpe mye, og dessuten bidra til at du kanskje innser at den ikke er så ille som du synes akkurat nå. Jeg trener løping og dans, ellers får jeg muskler og det hater jeg sterkt... Har alltid hatet kroppen min, fordi jeg er født i feil kropp, jeg er en jente men har en guttekropp. Får jeg behandling for det ville jeg kunne hatt det fint, men har ikke klart å snakke om det noe mye. Anonymous poster hash: 01935...fb0 Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 21. februar 2015 Del Skrevet 21. februar 2015 Det kommer mye fornuftige råd her. Men hvis hovedproblemet ditt er transseksualisme så bør du kikke her:http://hbrs.no/Harry Benjamin ressurssenter en en forening for mennesker som 'er født i feil kropp'. Flinke og hyggelige mennesker, som har gjort mye for denne pasientgruppen. 1 Lenke til kommentar
heblilla Skrevet 21. februar 2015 Del Skrevet 21. februar 2015 Hvorfor vil du? Vil du heller det enn å innlede et forhold til noen? Hva er det som gjør at du har vanskeligheter med å bli kjent med folk? På hvilken måte blir du påvirket av kritikk, hva gjør det med deg? Fordi jeg får lyst noen ganger... Nei, egentlig ikke fordi jeg vil det framfor et forhold. Har vanskelig for å bli kjent med folk, fordi jeg tror at andre ikke liker meg. Hvis noen kritiserer meg, tror jeg at alle hater meg og alt jeg gjør er galt. Jeg valgte å kartlegge hvert eneste aspekt jeg var misfornøyd med, og så finne ut hvilke tiltak jeg kunne gjøre. Hvis du hater kroppen din, kan du jo begynne å trene? Det kan hjelpe mye, og dessuten bidra til at du kanskje innser at den ikke er så ille som du synes akkurat nå. Jeg trener løping og dans, ellers får jeg muskler og det hater jeg sterkt... Har alltid hatet kroppen min, fordi jeg er født i feil kropp, jeg er en jente men har en guttekropp. Får jeg behandling for det ville jeg kunne hatt det fint, men har ikke klart å snakke om det noe mye. Anonymous poster hash: 01935...fb0 Bruce Jenner har jo stått fram som trans-seksuell nå. Vet ikke om det er helt det samme som å være født i feil kropp men kan vel ligne litt. Så lenge du ikke står fram, vil du vel alltid ha problemer med identitet. Kan ikke se at det kan være annerledes. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2015 Det kommer mye fornuftige råd her. Men hvis hovedproblemet ditt er transseksualisme så bør du kikke her:http://hbrs.no/ Harry Benjamin ressurssenter en en forening for mennesker som 'er født i feil kropp'. Flinke og hyggelige mennesker, som har gjort mye for denne pasientgruppen. Ja, takk for svar ^^ Jeg har vært inn på der litt en gang, men har ikke turt å ta kontakt. Men jeg har snakket med mange andre over Internett anonym, og har lest veldig mange historier. Noen er mer usikker enn meg om dem gjør det rette, men jeg vet, og har ikke noe valg rett og slett (og jeg vil ha full behandling). Har akkurat startet å snakke om det for ikke så lenge siden. Jeg har vært til sexolog og skal til en psykolog som har litt erfaring rundt det snart for å få henvisning. Det blir store forandringer og er ganske skremt. Jeg har et ganske høyt stressnivå, som gir mye plager og det gjør meg ustabil. Men når jeg innser og godtar situasjonen som den er går det bra. Men har enda en del igjen, vet ikke helt hva jeg skal gjøre noen ganger for å bli rolig. Anonymous poster hash: 01935...fb0 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2015 Bruce Jenner har jo stått fram som trans-seksuell nå. Vet ikke om det er helt det samme som å være født i feil kropp men kan vel ligne litt. Så lenge du ikke står fram, vil du vel alltid ha problemer med identitet. Kan ikke se at det kan være annerledes. Skrev det andre innlegget imens du postet, så jeg så ikke at du skrev. Ja, det er det samme, men det kan være mange variasjoner og ingen her helt like, i Norge får jeg inntrykk av at dem er veldig strenge, og det skal helst være tydelig ifra barndom, det er det i mitt tilfelle da. Har såvidt begynt å starte prosessen nå, det er ganske tungt... Anonymous poster hash: 01935...fb0 Lenke til kommentar
heblilla Skrevet 21. februar 2015 Del Skrevet 21. februar 2015 Bruce Jenner har jo stått fram som trans-seksuell nå. Vet ikke om det er helt det samme som å være født i feil kropp men kan vel ligne litt. Så lenge du ikke står fram, vil du vel alltid ha problemer med identitet. Kan ikke se at det kan være annerledes. Skrev det andre innlegget imens du postet, så jeg så ikke at du skrev. Ja, det er det samme, men det kan være mange variasjoner og ingen her helt like, i Norge får jeg inntrykk av at dem er veldig strenge, og det skal helst være tydelig ifra barndom, det er det i mitt tilfelle da. Har såvidt begynt å starte prosessen nå, det er ganske tungt... Anonymous poster hash: 01935...fb0 Kjempebra at du er i gang med prosessen:-) Tungt er det nok ja. Det skakke være lett nei:-/ Men så lenge du har målet i sikte... Da er du i hvert fall på vei, og det var bra å høre 1 Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 21. februar 2015 Del Skrevet 21. februar 2015 HBRS er ingen ting å være redd for. Hyggelige folk, som har mye erfaring rundt disse problemene her - og det er viktig at du ikke sitter aleine i den prosessen du nå er i. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå