Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Merkelig problem med blæra

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Det har seg slik at jeg opplevde en gang i førstegangstjenesten å få urinveisinfeksjon, noe som var helt jævlig. Følte at jeg konstant måtte på do og selv etter den var behandlet var jeg dritnervøs da jeg fikk vite vi måtte sitte to timer i en lastebil. Var nemlig livredd for at hvis jeg måtte på do igjen, hadde jeg ingen mulighet for det da vi kjørte kolonne.

I ettertid trigger dette meg fortsatt. Jeg kan gå lenge uten å måtte gå på do, men med en gang jeg havner i situasjoner hvor det er vanskeligheter for å gå på do, f.eks. sitte mitterst i en trang kino, sitte på buss/reise generelt, være på jobb osv. så føler jeg en umiddelbar trang for å gå på do selv om jeg egentlig ikke må det. Og nei, jeg har ikke urinveisinfeksjon, dette er noe jeg har vært plaget med i et år nå.

Jeg kan som sagt gå på do, og med en gang jeg sitter meg inn i bilen og vet vi skal sitte der lenge, så kjenner jeg en trang, og jeg må derfor pine meg gjennom turen.

Jeg tror nok dette ligger psykisk, og jeg prøver å tenke på andre ting.... men noe som har tips for at jeg skal kunne legge meg av dette?

Anonymous poster hash: 27a02...634
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel ikke så mye annet å gjøre enn å øve seg på de situasjonene. Oppsøk dem og hold deg.

Tro meg, jeg prøver virkelig... :/ jeg vet det høres ut som et latterlig problem, men jeg prøver å tenke på andre ting, men faller lett tilbake, og legen tar meg ikke særriøst

Lenke til kommentar

Problemet er at hvis du går på do med en gang du føler for det, blir du etter hvert dårlig på å holde deg.

Så du mener at ved å holde meg lengre så skal det etterhvert gå bedre? jeg får prøve på det, men igjen så klarer jeg å holde meg lenge når jeg er hjemme eller på skolen og slikt, er bare enkelte situasjoner som er ubehagelig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...