Eriksendrul Skrevet 17. februar 2015 Del Skrevet 17. februar 2015 (endret) Når jeg spiller så får jeg noen ganger spørsmål fra windows om jeg vil endre fargeopsett til windows basic fordi det vil øke ytelse selvom jeg kjører Bf4 på 60+fps på ultra i 1920*1080 og hvorfor står det 670 MHz på ram ? Burde det ikke være mer :S ? Her ser du bilde av specs: Endret 17. februar 2015 av Eriksendrul Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 17. februar 2015 Del Skrevet 17. februar 2015 (endret) Nei 670 er vanlig på DDR3, Og siden DDR = (Dual Data Rate = 2 data fetch pr. klokke puls) Kan du gange 670 med 2 og få 1340Mhz noe som er standard på de fleste DDR3 minne brikker. Hvis du har enda raskere brikker må du ofte sette hastigheten over 1333MHz manuelt i bios. Noen minne moduler støtter også noe som heter XMP som du også må skru på i bios Endret 17. februar 2015 av Handl3vogn Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 17. februar 2015 Del Skrevet 17. februar 2015 Mhz rate på ram betyr dessuten fryktelig lite i de fleste scenarioer. Unntak er på enkelte AMD cpuer med innebygd grafikk. Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 17. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2015 Nei 670 er vanlig på DDR3, Og siden DDR = (Dual Data Rate = 2 data fetch pr. klokke puls) Kan du gange 670 med 2 og få 1340Mhz noe som er standard på de fleste DDR3 minne brikker. Hvis du har enda raskere brikker må du ofte sette hastigheten over 1333MHz manuelt i bios. Noen minne moduler støtter også noe som heter XMP som du også må skru på i bios Okay takk =) vet du noe om hvorfor windows sier jeg har dårlig ytelse når jeg kjører bf4 ? Selvom da bf4 kjører 100% smooth med ultra settings og 60+fps til enhver tid ? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 17. februar 2015 Del Skrevet 17. februar 2015 (endret) Denne "advarselen" kan man plutselig få selv med flere high end GPU'er. Mener du kan disable det i "Action Center Settings" --> Uncheck Windows Troubleshooting Beklager dette er feil. Regedit kan man vel få det gjort. Endret 17. februar 2015 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 17. februar 2015 Del Skrevet 17. februar 2015 Om skjermdumpen din over er mens pcen er i ro så kan det være at du har litt høye temperaturer på Cpu og generelt inne i kabinettet, da vil man oppleve at datamaskinen justerer ned hastigheter og øker viftene sånn at temperaturen kan holdes innenfor normale verdier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå