Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med windows og lav mhz på ram

Anbefalte innlegg

Når jeg spiller så får jeg noen ganger spørsmål fra windows om jeg vil endre fargeopsett til windows basic fordi det vil øke ytelse selvom jeg kjører Bf4 på 60+fps på ultra i 1920*1080

og hvorfor står det 670 MHz på ram ? Burde det ikke være mer :S ?

Her ser du bilde av specs: pcspec.png

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei 670 er vanlig på DDR3, Og siden DDR = (Dual Data Rate = 2 data fetch pr. klokke puls)

Kan du gange 670 med 2 og få 1340Mhz noe som er standard på de fleste DDR3 minne brikker.
Hvis du har enda raskere brikker må du ofte sette hastigheten over 1333MHz manuelt i bios. Noen minne moduler støtter også noe som heter XMP som du også må skru på i bios
Endret av Handl3vogn
Lenke til kommentar

Nei 670 er vanlig på DDR3, Og siden DDR = (Dual Data Rate = 2 data fetch pr. klokke puls)

Kan du gange 670 med 2 og få 1340Mhz noe som er standard på de fleste DDR3 minne brikker.
Hvis du har enda raskere brikker må du ofte sette hastigheten over 1333MHz manuelt i bios. Noen minne moduler støtter også noe som heter XMP som du også må skru på i bios

Okay takk =)

vet du noe om hvorfor windows sier jeg har dårlig ytelse når jeg kjører bf4 ? Selvom da bf4 kjører 100% smooth med ultra settings og 60+fps til enhver tid ? :p

Lenke til kommentar

Om skjermdumpen din over er mens pcen er i ro så kan det være at du har litt høye temperaturer på Cpu og generelt inne i kabinettet, da vil man oppleve at datamaskinen justerer ned hastigheter og øker viftene sånn at temperaturen kan holdes innenfor normale verdier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...