lollo_ Skrevet 17. februar 2015 Del Skrevet 17. februar 2015 Hei! Det har seg sånn at jeg valgte feil programfag i 2. klasse på vgs, altså valgte jeg språk, samfunnsfag og økonomi og s1-matte, men har geofag 1 som et realfag. Problemet her er at jeg nå har funnet ut at jeg har lyst til å studere fysikk, astronomi og metereologi på UiO, som da krever realfag. Som forstått så kreves det R1 eller S1/S2- matte, en realfagskombinasjon og Fysikk 1? Har tenkt å ta S2-matte og geofag 2 som fordypning i to realfag, og så fysikk 1. Det står at studiet tar opp temaer som tilsvarer R2 matte og Fysikk 2, og da har jeg noen spørsmål.. - Vil det holde med S1/S2- matte og Fysikk 1, eller må jeg evt. ta opp R-matte og fysikk 2 som privatist? - Hvordan er matten? Lenke til kommentar
Marcus Halberstram Skrevet 17. februar 2015 Del Skrevet 17. februar 2015 http://www.uio.no/studier/program/fam/opptak/ Du vil enten måtte ha S1+S2/R1 + full fordypning i ett realfag til, eller R1+R2 for å oppfylle kravet. Vil dog anbefale deg å ta R1+R2 og minimum fysikk 1, for at du skal få en behagelig start på studiet. De første tre fagene du møter på FAM bygger direkte på R2, og progresjonen er ganske høy. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå