Gå til innhold

Thermalright SLK 947U

Godlike

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg tenkte å kjøpe meg Thermalright SLK 947U til min amd xp 2800+, men etter å ha lest litt rundt omkring fant jeg ut at Thermalright SLK 900 kjølte bedre (med intel cpu) og at Thermalright SLK 947U ikke passet så bra på asus a7n8x deluxe pga noen store "kondiser" som delvis er i veien...

Noen som har prøvd denne kjøleren på det nevnte hovedkortet over?

Eller må jeg heller satse på Thermalright SLK 800 med en annen feste metode?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

Jeg tenkte å kjøpe meg Thermalright SLK 947U til min amd xp 2800+, men etter å ha lest litt rundt omkring fant jeg ut at Thermalright SLK 900 kjølte bedre (med intel cpu) og at Thermalright SLK 947U ikke passet så bra på asus a7n8x deluxe pga noen store "kondiser" som delvis er i veien...

Noen som har prøvd denne kjøleren på det nevnte hovedkortet over?

Eller må jeg heller satse på Thermalright SLK 800 med en annen feste metode?

Heisann!

Jeg har også lukta litt på SLK 947u...

Tror kansje du blander litt her...

947u har mer "innsving" på kjøleribbene enn 900 nettopp for å kunne passe inn på flere hovedkort. Dette står ganske godt beskrevet i denne testen. Der har de også målt 947 til å kjøle bedre enn 900...

u'en i 947 betyr at den kjøleren festes i de fire gjennomgående hullene rundt prosessoren. 900 finnes i a med normalt feste og u med gjennomgående feste. Med tanke på at at begge to veier godt over 500g kan det være skummelt med kun vanlig feste, hvertfall hvis du planlegger å flytte litt rundt på maskina.

Lenke til kommentar
The mounting bracket design has changed as well. The 900U had cutouts at each corner, ostensibly to provide some extra clearance. These cutouts are gone on the 947U. The corners are now square, and offer an extra set of mounting holes. This change could cause a problem if you have a motherboard with capacitors located very close to the corners of the processor socket, but it is also this change that allows the heat sink to fit on P4 systems without using the standard P4 heat sink retention bracket. All in all, that's not a bad trade-off.

hmm...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...