Gjest Slettet+9871234 Skrevet 17. februar 2015 Del Skrevet 17. februar 2015 (endret) Nå direkte på NrK 1. Antall politidistrikter reduseres fra 27 til maks 12. FrP og Høyre er blitt enige med Venstre om denne politireformen. Omtrent 500 stillinger forsvinner. KrF er ikke med på dette da de brøt forhandlingene i høst. Se også direkte på Nrk.no http://tv.nrk.no/direkte/nrk1 Bakgrunnen for reformen er blant annet terroraksjonen 22 juli 2011. Terroristen kunne vært stanset tidligere i følge statsminister Erna Solberg. Nå må det handles og ikke utredes mer innleder hun. Det viktigste med politireformen er å skape robuste politimiljøer rundt om i landet fortsetter hun. Dette er nærpolitireformen. Den fører ikke til en stor sentralisering slik noen hevder sier Anundsen. Endret 17. februar 2015 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Quote Skrevet 17. februar 2015 Del Skrevet 17. februar 2015 Robuste politimiljøer, faktisk. Sogn og Fjordane inn i Hordaland. Jeg er spent på hvordan ressursene blir fordelt. Tviler på at jeg kommer til å se noe særlig mer politi i kommunen min. Strengt tatt det motsatte. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 17. februar 2015 Del Skrevet 17. februar 2015 (endret) Reformen fikk stor oppmerksomhet også i dagens dagsrevy der Sogn og fjordane var nevnt: http://tv.nrk.no/serie/dagsrevyen/NNFA19021715/17-02-2015 Den diskuteres også i dagens Aktuelt 20.25 på NrK2. Endret 17. februar 2015 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 17. februar 2015 Del Skrevet 17. februar 2015 Jeg er skeptisk, også til mitt "eget" parti Venstre her. Nå betyr det fint lite hvor mange politidistrikt vi har, men det betyr alt hvor mye lokal nærhet vi har. Og det er det vanskelig for meg å se hvordan man lettere skal kunne vurdere lokale behov jo flere lokalsamfunn man har å styre med. Ja, man kan sikkert få et kraftigere politi på denne måten, med mer handlekraft når det smeller. Men hva med før det smeller? Eller skal slikt ivaretas av natteravner og kjeftekjerringer heretter? (Alle ære til både natteravner og kjeftekjerringer?) Geir Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 17. februar 2015 Del Skrevet 17. februar 2015 [...] Men hva med før det smeller?[...] "Før det smeller" er lokalt politi opptatt med forvaltning (namsmann-oppgaver, våpensøknader, utlendigesaker) i kontortiden, utenfor kontortiden har lokalt politi stengt og det er noen "handlekraftige fra byen" som tar over uansett. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 17. februar 2015 Del Skrevet 17. februar 2015 Veldig opplysende å se hvor mye (lite) Norge satser på å etterforske og gripe nettsvindlere. Eksempel: Dater du en svindler? Test deg selv. I den tråden er det lenke til en dokumentar som viser at nordmenn og kvinner svindles for millioner og må gå fra hus og hjem. I USA tas dette på alvor. Vi har en person som jobber med dette. Ganske tragisk når internet har eksistert i 25 år. Relatert tråd: Omfanget av det svarte nettet øker Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 17. februar 2015 Del Skrevet 17. februar 2015 Sykehus-reformen, NAV-reformen, og nå Politi-reformen "den tredje gangen skal det lykkes" ? 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7WVSGN Skrevet 19. februar 2015 Del Skrevet 19. februar 2015 Så istedet for å legge til ekstra penger i politiet skal de heller fjerne halve distriktsnorge? Joda det høres jo smart ut. Det vi trenger er flere politifolk og økt pengebruk til utstyr og politikjøretøy. Denne reformen som alle de andre reformene de har satt i gang er dessverre ingen god politikk, men dette skal jo helt sikkert være i tokt med EU's premisser og ikke norske. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå