Richard91 Skrevet 17. februar 2015 Del Skrevet 17. februar 2015 Hvordan skal jeg stoppe chkdsk når den har fryst? Har stått stille på samme filen i minst 7-8 timer nå. Kan jeg ende opp med å miste data om jeg bare holder inne av og på knappen? Lenke til kommentar
pijano Skrevet 17. februar 2015 Del Skrevet 17. februar 2015 Du kan prøve med Ctrl+C Du mister ikke data, hvis ikke den jobber med å reparere filer, litt avhengig av hvilken bokstav du har satt bak chkdsk. Lenke til kommentar
Richard91 Skrevet 17. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2015 Den kjører ikke via cmd, dette er før oppstart av Windows. Prøvde når Windows kjørte, men fikk beskjed om at den ikke kunne gjøre det så lenge stasjonen var i bruk, så den startet neste gang jeg tok en restart av maskinen. Lenke til kommentar
pijano Skrevet 17. februar 2015 Del Skrevet 17. februar 2015 Ctrl+C skal stoppe prosessen, men det er mulig det ikke fungerer lenger på nyere systemer. Kan du se hva den gjorde/gjør når den frøs/fryser Lenke til kommentar
Richard91 Skrevet 17. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2015 Den har startet igjen nå, bruker bare veldig lang tid på en fil, den holder på å rette på bad clusters. Prøvde Ctrl+C istad, skjedde ingenting, så kan nok stemme det. Lenke til kommentar
pijano Skrevet 17. februar 2015 Del Skrevet 17. februar 2015 Ja,den operasjonen der kan bruke lang tid, men det er litt negativt at den stopper opp slik. Bad clusters er vanskelig å rette opp. Hvis den finner mye feil, ville jeg vurderert ny systemdisk. Lenke til kommentar
Richard91 Skrevet 17. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2015 Dette er ikke system disken, skal kjøpe ny disk, håpet her var at det kunne hjelpe litt på overføringen slik at jeg får tatt backup før den ryker, har 2,5 TB som jeg skal ta backup av, når disken stopper 80-90% av tiden tar det litt tid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå