Snikpellik Skrevet 17. februar 2015 Del Skrevet 17. februar 2015 Har et problem med en kunde som ikke betaler, etter en jobb som ble gjennomført og levert i september 2014. Kunden har etter to påminnelser, bekreftet å ha mottatt både første og andre purring. Etter dette har jeg ikke fått kontakt med kunden, hverken på telefon, e-post eller vanlig post. Kunden er en bedrift som omsetter for titalls millioner årlig, og bør ha små problemer med å betale min faktura. Løsningen er vanligvis enkel - sende inkasso. Men i dette tilfellet er kunden som forsvunnet fra jordens overflate. Adressen kunden har oppgitt, virker ikke å være den riktige lenger. Etter litt research har jeg funnet et nytt selskap opprettet i januar 2015 med det samme navnet, men med ny adresse og ny styreleder. Styrelederen har mange andre verv i store selskaper, og er relativt profilert i norsk næringsliv. Styrelederen svarer ikke på telefon eller e-post. Kan jeg da sende inkasso til dette nye selskapet med den nye adressen, basert på tidligere faktura til det gamle selskapet? Hvordan går jeg frem? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 17. februar 2015 Del Skrevet 17. februar 2015 Nei, det kan du ikke. I alle fall om det faktisk er et nytt aksjeselskap. 1 Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 17. februar 2015 Del Skrevet 17. februar 2015 Sjekk på www.brreg.no om det gamle selskapet (Det du opprinnelig fakturerte) har slått seg/gått konkurs. Har de det så er jeg temmelig sikker på at fordringen må avskrives. 1 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 17. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2015 Sjekk på www.brreg.no om det gamle selskapet (Det du opprinnelig fakturerte) har slått seg/gått konkurs. Har de det så er jeg temmelig sikker på at fordringen må avskrives. Har sjekket dette, nei, de har ikke gått konkurs. Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 17. februar 2015 Del Skrevet 17. februar 2015 (endret) Sjekk på www.brreg.no om det gamle selskapet (Det du opprinnelig fakturerte) har slått seg/gått konkurs. Har de det så er jeg temmelig sikker på at fordringen må avskrives. Har sjekket dette, nei, de har ikke gått konkurs. Om ikke de har gått konkurs og dermed fortsatt er registrert i brreg (med samme orgnr som du leverte til) må de vel ha en forretningsadresse? Endret 17. februar 2015 av Audun_K 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå