Snicker Skrevet 17. februar 2015 Del Skrevet 17. februar 2015 (endret) Har hatt en del problemer med JottaCloud som nesten gjør JottaCloud ubrukelig for meg. Eneste grunnen til at jeg faktisk har det enda er for tyveri eller brann. Blogget om det på http://joar79.blogg.no Er det flere som opplever slike problemer? Har prøvd å ta det opp med JottaCloud flere ganger de de lover å fikse, men det skjer aldri noe. Endret 17. februar 2015 av Snicker Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 18. februar 2015 Del Skrevet 18. februar 2015 Mye som ikke virker optimalt hos Jotta. Løsningen er er bruke Arkivet til alt. Jeg har også prøvd å få svar fra Jotta med eneste resultat at de ikke lenger vil snakke med meg. Men Arkivet funker. 2 Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 7. juni 2015 Del Skrevet 7. juni 2015 Jeg har tatt Jottacloud i bruk 2 x privat og har noen erfaringer. Joda, Jottacloud fungerer med 1 Mbit upload. Men Hjemme tok det 2 mnd før det mest verdifulle var i safe. (I går var Telenormannen på døren med 100/100 linje kontrakt, ) Mangler 2-trins verifikasjon for pålogging. Bare egnet som backup. Tror ikke man can synce mapper mellom flere enheter som på dropbox. Helt håpløst å bla i bilder via nettleser. Flott at båndbredde kan strupes i windows-program, men: ADSL nett (15/1 Mbit/s D/U) kneler fullstending av Android-app uten strupemuligheter. 1 Lenke til kommentar
Nortonis Skrevet 7. juli 2015 Del Skrevet 7. juli 2015 Er enig her, har hatt Jotta noen år nå og må si det har våre mye problemer over tiden. Det jeg også merker er det som dere nevner her at dem slutter og svare deg på email etter jeg spurte om noe. Dem tar seg god tid med og legge til nye funksjoner. 1 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 8. juli 2015 Del Skrevet 8. juli 2015 Ja, de har lagt seg på en noe underfundig supportløsning. Må ikke spørre de vriene spørsmål, da blir de brydd. 1 Lenke til kommentar
Cid Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 Jeg fortsetter i denne tråden i håp om at Jottacloud skal lese den og kanskje komme på banen med løsninger/innsigelser. Jeg gikk til anskaffelse av tjenesten for et par uker siden, ubegrenset lagring. Videre har jeg opprettet en egen mappestruktur slik at jeg skal klare å sortere filer fra forskjellige maskiner til et felles arkiv, og få en pålitelig backup av materialet. Problemene er som følger: - Samtlige mapper står som oppdatert, det er i realiteten kun en som er riktig speilet. - Opplastingen stopper av seg selv etter bare noen timer, og jeg må restarte windows klienten for at den skal gjenoppta arbeidet. - Det ligger for øyeblikket ca 80Gb på den lokale disken, klienten rapporterer 20Gb brukt på kontoen. - Det er kun en av mappene i klienten som gjenspeiler det reelle antall filer og datavolum fra lokal disk. Jeg har brukt Dropbox i lang tid, knirkefritt, og jeg kommer til se meg om etter en annen tjeneste enn Jottacloud hvis ikke dette blir bedre. Jeg håper vi kan få noen tilbakemeldinger på dette, da jeg gjerne ser at et norsk selskap slår igjennom på området. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 Du må sende de en mail så de blir furtne og setter deg på svartelista som oss andre. De kommer ikke til å endre noe. Det er leeeenge siden jeg påpekte disse manglene, men det skjer ikke noenting med unntak av nevnte svartelisting. Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 Hva med å prøve Crashplan? De har ubegrenset lagring, og bryr seg heller ikke om hva du har hos dem, noe jotta gjør hvis du bruker mye plass. Support virker bra av det lille jeg har snakket med de. Du får også mailer om når du ikke har backet up noe på x antall dager, og du får en rapport mellom x antall dager om hvor mye som kopiert osv. De krypterer også data'ene dine med 448-bit kryptering. Skal sette opp Crashplan selv her hjemme i løpet av de neste dagene, kan si ifra hvordan det går hvis det er ønskelig. Lenke til kommentar
Cid Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 Skal sette opp Crashplan selv her hjemme i løpet av de neste dagene, kan si ifra hvordan det går hvis det er ønskelig. Gjør gjerne det Jeg har vurdert Mega, men synes tjenesten er dyr, samtidig liker jeg krypteringen de tilbyr Det kan hende jeg må gjøre ett nytt forsøk på Bittorrent sync, men jeg hadde i utgangspunktet håpet på mindre egen-administrasjon. Lenke til kommentar
kornelen Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 En ting jeg sliter med, er opplastning via programmet for Windows. Har ikke prøvd det på annet enn Vista, men sikkert ikke umulig at dette dukker opp for andre også. Tingen er at Jotta programmet bruker kun halvparten av tilgjengelig opplastningshastighet (satt til ubegrenset, men tro meg, har prøvd å stille på parametrene for å "lure" programmet til høyere opplastning igjen), når programmet laster opp en enkeltfil. Når det lastes opp to filer samtidig, benytter programmet likevel hele tilgjengelig båndbredde, men altså ikke når det er en enkeltfil. Jeg bruker Jottacloud som regel til opplastning av store enkeltfiler (noen GB hver) Dette problemet har vært i ett par år, og har prøvd tidligere og nyeste versjon, uten hell. På en 12Mbit/sek linje er det greit at hele båndbredden brukes, det tar tid nok om det ikke skal halveres i tillegg. Jeg har ganske god kontroll på trådløse nettverk, og det er ingenting der som skulle tilsi dette problemet (med kanaler, nettverksutstyr eller begrensninger på f.eks QOS o.l) Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 7. august 2015 Del Skrevet 7. august 2015 Satt opp CrashPlan nå akkurat nå, har den på en gammel HP elitebook 8440P pc med ubuntu, og det fungerer veldig fint. Laster opp 1.3TB med data, og CrashPlan sier den er ferdig om 2 dager, laster opp med hastighet på 60 Mbps på min altibox 75 Mbps linje. Si ifra hvis dere lurer på noe, eller noe jeg skal teste. Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 8. august 2015 Del Skrevet 8. august 2015 Ser ut som jeg kanskje var litt rask, veldig ujevn hastighet på CrashPlan. Den kan finne på å laste opp i 9-14 Mbps, men så plutselig gå opp til 40++ Mbps. Kan si ifra her når den er ferdig å laste opp alle 1.3TB data, så kan vi se hvor tid det faktisk tar. (ja, pc'en står på døgnet rundt) Lenke til kommentar
jonny Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 (endret) Jeg har et annet problem (fungerte bra i Windows 8.1, men det fungerer ikke lenger med Windows 10): Jeg har installert JottaCloud på en Windows-maskin, og bruker denne maskina til å ta backup av data på en annen maskin (Ubuntu-server med Samba shares). Dette fungerer, men hvis jeg skal ekskludere enkelte mapper eller filer i mappene jeg har tatt med fra serveren, dukker kun det lokale filsystemet opp i vinduet som åpner seg når man trykker på "Exclude"-knappen... ganske frustrerende! Vedlagte fil viser problemet (jeg har altså inkludert "music" fra serveren med navn "neptun", denne inneholder en haug med artistnavn-mapper). Edit: Ser ut til å være et problem med den nyeste versjonen av JottaCloud-klienten, den siste jeg brukte før denne var v3.0.24.206, som fungerer som den skal. Jeg har imidlertid ikke denne liggende noe sted, ellers kunne jeg jo installert den... Endret 12. august 2015 av jonny Lenke til kommentar
-ɐMoԀ- Skrevet 17. august 2015 Del Skrevet 17. august 2015 Ser ut som jeg kanskje var litt rask, veldig ujevn hastighet på CrashPlan. Den kan finne på å laste opp i 9-14 Mbps, men så plutselig gå opp til 40++ Mbps. Kan si ifra her når den er ferdig å laste opp alle 1.3TB data, så kan vi se hvor tid det faktisk tar. (ja, pc'en står på døgnet rundt) Jeg testet også crashplan, huff.. elendig fart. Går jo raskere å sende dem data med brevdue... Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 17. august 2015 Del Skrevet 17. august 2015 Har brukt jotta på 4 maskiner og 3 telefoner i et par år ca og annet en noen sporadiske kræsj har jeg ikke opplevd noe trøbbel. Ligger stort sett på full hastighet (75Mbps) på opplasting. Har vel totalt ca 3TB opplastet nå Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 17. august 2015 Del Skrevet 17. august 2015 Ser ut som jeg kanskje var litt rask, veldig ujevn hastighet på CrashPlan. Den kan finne på å laste opp i 9-14 Mbps, men så plutselig gå opp til 40++ Mbps. Kan si ifra her når den er ferdig å laste opp alle 1.3TB data, så kan vi se hvor tid det faktisk tar. (ja, pc'en står på døgnet rundt) Jeg testet også crashplan, huff.. elendig fart. Går jo raskere å sende dem data med brevdue... Nei, det går ikke altfor fort Har lastet opp litt over 1 TB med data på 10 dager nå. Lenke til kommentar
sdhweb Skrevet 26. oktober 2016 Del Skrevet 26. oktober 2016 Jeg er heller ikke fornøyd med JottaCloud. Noen som kan anbefale noe annet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå