The Silencer Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Hallo folkens (min første post, hehe) Jeg har (et elendig) POV GeForce FX5600 256MB DDR skjemkort, og tenkte jeg skulle overklokke det litt. Nå har det seg slik at jeg ikke har noe særlig peiling på overklokking, men jeg leste på hw.no at det kunne klokkes så mye at man fikk over 1000 poengs økning i 3DMark03. Jeg bruker nVidia's eget overklokkingsprogram og har "ForceWare" 52.16 driverne, og som dere kanskje har skjønt, lurer jeg på hvor mye jeg kan klokke skjermkortet mitt - uten artifacts, seff. Takker for alle svar! (er helt idiot når det gjelder overklokking...) Lenke til kommentar
The Silencer Skrevet 3. november 2003 Forfatter Del Skrevet 3. november 2003 [utålmodig...] Ingen her på overklokking.no (!!) som vet dette her? :grine: Ingen som har GeForce FX5600 og som kan/har overklokket kortet sitt? Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 [utålmodig...] Ingen her på overklokking.no (!!) som vet dette her? :grine: Ingen som har GeForce FX5600 og som kan/har overklokket kortet sitt? Hvorfor kan du ikke prøve selv, i stedet for å mase? Det er ingen som har et fasitsvar på hvor langt akkurat du kan klokke skjermkortet ditt. Lenke til kommentar
The Silencer Skrevet 3. november 2003 Forfatter Del Skrevet 3. november 2003 [utålmodig...] Ingen her på overklokking.no (!!) som vet dette her? :grine: Ingen som har GeForce FX5600 og som kan/har overklokket kortet sitt? Hvorfor kan du ikke prøve selv, i stedet for å mase? Det er ingen som har et fasitsvar på hvor langt akkurat du kan klokke skjermkortet ditt. Unnskyld... :grine: Jeg er bare litt usikker på hvor langt det kan klokkes. Det er vel ikke helt risikofritt heller? Siden det ikke finnes noe fasitsvar - kan noen komme med et forslag til hvor mye det kan klokkes? Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 [utålmodig...] Ingen her på overklokking.no (!!) som vet dette her? :grine: Ingen som har GeForce FX5600 og som kan/har overklokket kortet sitt? Hvorfor kan du ikke prøve selv, i stedet for å mase? Det er ingen som har et fasitsvar på hvor langt akkurat du kan klokke skjermkortet ditt. Unnskyld... :grine: Jeg er bare litt usikker på hvor langt det kan klokkes. Det er vel ikke helt risikofritt heller? Sorry at jeg spør da! Du klokker til du får artifacts (grafikkfeil), så klokker du litt tilbake igjen. Utvis litt sunn fornuft når du gjør dette så skjer det 99% sikkert ikke noe galt. Grunnen til at spørsmålet ditt er håpløst er at det er individuelt hvor langt et kort kan klokkes. Videre spiller temperaturer osv. også en rolle. Det blir som å spørre "hvor mange øl kan jeg drikke før jeg blir full?" Lenke til kommentar
The Silencer Skrevet 3. november 2003 Forfatter Del Skrevet 3. november 2003 Ok... får prøve meg fram da! I 2D er kjerneklokkefrekvensen 270Mhz, mens minneklokkefrekvensen er 400Mhz. I 3D er ------------||-------------- 325Mhz, med samme minneklokkefrekvens (400Mhz). Temp'en på skjermkortet ligger stabilt på 25 grader. *testingtesting* Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Hei Hei! Jeg har et slikt kort, jeg har det klokket til 350/600 i 3D kun med coolbits. Men mitt er 325/500 originalt... Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Forresten så er det et Gainward FX5600 Ultra XP 256 MB DDR Ram... Og jeg har et spørsmål til deg.. Har prøvd å bruke monitor og tv samtidig? Jeg får det ikke til skjønner du..kan bare bruke en skjerm om gangen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå