Gå til innhold

Gjorde jeg et bra kjøp? Hva kan jeg forvente?

Anbefalte innlegg

Jeg har gått rundt med 39 grader kroppstemperatur og koset meg med min svekkede dømmekraft, så kjøpte jeg en ny PC. Jeg vet selvfølgelig helt objektivt at denne er veldig god, men jeg lurer på hva jeg kan forvente av levetid, hvor lenge den vil kunne leve opp til forventningene og lignende.

Corsair Obsidian 750D Big Tower Sort

Corsair CX 850M, 850W PSU

Intel Core i7-4790K

Corsair H105 Hydro Series CPU Kjøler

Corsair DDR3 16GB 1600MHz Low Profile

MSI Z97 GAMING 5, Socket-1150

MSI GeForce GTX 980 4GB PhysX CUDA

MSI GeForce GTX 980 4GB PhysX CUDA

Kingston SSDNow V300 240GB 2.5" OEM

Seagate Barracuda® 2TB

Seagate Barracuda® 3TB

Samsung DVD Writer, SH-224DB

ASUS PCE-N53 11n N600 PCI-E Adapter

Asus 24" LED VG248QE

Endret av Myti
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snakk om å sløse penger, 2x 980 skjermkort.

Men her sparer du på SSD og PSU?

Nå er muligens CX serie bedre des flere watt, men ville ikke satset på den for mye overklokking.

Wireless N hvorfor kjøper du heller ikke brukt? Wireless AC har vært på markedet en stund.

Lenke til kommentar

Snakk om å sløse penger, 2x 980 skjermkort.

Men her sparer du på SSD og PSU?

Nå er muligens CX serie bedre des flere watt, men ville ikke satset på den for mye overklokking.

Wireless N hvorfor kjøper du heller ikke brukt? Wireless AC har vært på markedet en stund.

Trådløs funksjonalitet er ikke så viktig siden jeg bruker uansett bare kabel. Og jeg føler behov for 2x 980 når jeg skal spille i 4k - dessuten er det en investering i fremtiden! Gjorde litt undersøking rundt overklokking på 980 og leste at jeg trengte ikke mer enn 700w.

Endret av Myti
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Antar levetid på ca 5 år, med mindre det kommer en teknologisk revolusjon.

4k? ;)

4K er vel strengt talt en evolusjon, ikke en revolusjon :)

Endret av Bruker-182691
Lenke til kommentar

4k? ;)

Tror han tenker på at antatt levetid på elektronikk er 5 år, i henhold til loven. Umulig å anslå levetid på PC'er, da det er opp til hver enkelt om de er fornøyd med noe eller ikke.

Lenke til kommentar

4k? ;)

Tror han tenker på at antatt levetid på elektronikk er 5 år, i henhold til loven. Umulig å anslå levetid på PC'er, da det er opp til hver enkelt om de er fornøyd med noe eller ikke.

Tenker med tanke på spill helst. (Edit: Tenker med tanke på spill? - du skjønner) Den dagen jeg ikke kan kjøre et spill på maks, er grafikkkortet verdiløst for meg.

Endret av Myti
Lenke til kommentar

4k? ;)

Tenker med tanke på spill helst. (Edit: Tenker med tanke på spill? - du skjønner) Den dagen jeg ikke kan kjøre et spill på maks, er grafikkkortet verdiløst for meg.

0 sekunder hvis du skal dra alt på 4k med det der...

Kanskje 1-2 år med hd, men så kommer grensen på hvor det ikke er spillbart om det er 30, 60 eller 120 fps.

Lenke til kommentar

Der forklarer de jo da at årsaken til at to kort ikke klarer det er pga dårlig kompabilitet med SLI og CrossFire.

Forøvrig så kan det jo være du har rett, men isåfall så får jeg jo bare oppgradere før året er omme. Får vente å se på resultatene :-)

Endret av Myti
Lenke til kommentar

Der forklarer de jo da at årsaken til at to kort ikke klarer det er pga dårlig kompabilitet med SLI og CrossFire.

Forøvrig så kan det jo være du har rett, men isåfall så får jeg jo bare oppgradere før året er omme. Får vente å se på resultatene :-)

Jaja det er så mtp oppgradering.

Men det er poenget dårlig kompatibilitet med sli. Da kan man ikke si: ohh jeg har kraften til det" det hjelper jo ikke ha maskinvaren til det når programvaren begrenser det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...