Gå til innhold

SNIKTITT: Windows 10 er allerede supert på telefoner

Anbefalte innlegg

WP 8.1 er et veldig godt mobilOS, som jeg foretrekker spesielt på arbeidstelefonen min. Følgelig ser jeg frem til WP 10 og mulighetene universal apps kan dra med seg, uten at jeg er noen fanboy av den grunn. Markedet har helt klart godt av mer enn 2 store aktører, og MS tilbyr en særdeles god pakke spesielt på produktivitet og arbeid, men som også funker veldig bra på underholdning.

Blir spennende å se hva som kommer av flaggskip i Q3/4 sammen med ny Surface Pro 4 :)

enig den.

vurderer faktisk 5.5 eller 6" hvis det kommer en ny 1530 eller noe i den duren. sitter med 930 og SP3 i7 modell og er strålende fornøyd. det er bare noe med android jeg ikke fikser - det føles alltid "sluggish" over tid.

kjenner litt på en 7-8 tommer nettbrett også. Surface mini med deksel/tastatur og Core M pluss 4GB minne og 4G LTE hadde vært drømmen. 350gram + 100gram cover. kickstand selvfølgelig - det mest episke med hele Surface lineupen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Deler ikke entusiasmen deres her, har lagt inn på min Nokia Lumia 930 (som var en noe mer kronglete prosess enn hva det strengtatt burde være..) og så langt så virker vel Windows 10 for Mobile eller hva si skal kalle det som en langt mindre satsningsområdet for Microsoft enn hva Windows 10 til PC er?

Som dere selv sier, det er ganske så få forandringer å spore. Man kan naturligvis argumentere med at det er første Preview og det vil komme mange oppdateringer fremover osv.. Men med dette som utgangspunkt og det faktum at Microsoft har vist frem forferdelig lite til mobiler så ser det vel heller skralt ut?

Virker som Windows 10 for Mobile først og fremst handler om å få på plass rammeverket rundt "Universal Apps" som innføres med Windows 10 og ikke så fryktelig mye annet. Noen små forbedringer her og der, og det er vel det.

Du har misforstått ganske mye. Windows 10 er samme operativsystem uansett plattform. Det er jo det som er det nye.

Og angående Universal apps, så fungerer de på Windows 8.1 også. Så det er ikke derfor MS lager Windows 10.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...