Disengage Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Hei! Jeg skal snart til Tyskland, og jeg lurer på om det går ann å kjøpe telefoner der uten (eller videreføring) av abonnoment, og om du kan velge NORSK i språk menyen... Takker for all hjelp! : Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Jada, de funker her i Norge. Er flere her på forumet som har bestilt telefon fra Tyskland. Det med språk vet jeg ikke, men det er ikke vanskelig å ta den med til serviceverksted og få lagt inn norsk språk og meny. Lenke til kommentar
caluna Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 En ting med mobiler i Tyskland hvis du skal kjøpe i en vanlig mobilbutikk, er at det står den tyske operatørens navn stemplet permanent på telefonen. F. eks E700 står det T-mobile på flippen, og den ellers blå hurtigknappen for Internett, er byttet ut med en rød T-mobile knapp. Hvis ikke det gjør så mye, så kan du fint bruke dem i Norge. Og det er heller ikke alle mobiler som har denne "stemplingen", men de fleste har det. Hvordan det er med garanti, er jeg litt usikker på. Spurte en gang en fyr i en tysk mobilbutikk om det, og han påstod garantien kun gjaldt i Tyskland. Jeg har mine tvil på akkurat det, men er det noe som vet dette for sikkert? Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 ganske sikker på at garantien på mobilen gjelder over hele verden, men det gjelder bare mobilfabrikanten sin egen garanti tviler sterkt på at butikken sin garanti gjelder over hele verden... ihvertfall ikke i like full grad... Lenke til kommentar
viking_s Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Kjøper alltid mobiler i utland. Uke siden, kjøpt tax-free på flyplass I Brussel. Tidligere - i Finland. Skal du kjøpe NOKIA, da de har IKKE NORSK i som standard. Store butikker kan reprogrammere på stedet - gratis. I NORGE man krever ca 400,- for dette (skal være gratis, men...) Ellers, dette mye å velge i Tyskland, mobiler som aldri kommer til lands... :grine: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå