Gå til innhold

Angrefrist, Get tv/internett avtale


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har tydeligvis gått 5 på og "kjøpt" alt vrøvlet som kom ut av munnen på en dørselger for en tid tilbake. Dette er såklart bare min egen feil(leste ikke kontrakt før nå).

 

Her er saken:

 

Selger kom på døren med ett kjempetilbud, fri Internett i 12 mnd, fri tv/leie av get box i 3 mnd og fri installasjon. Jeg var i utgangspunktet ikke interessert da jeg er fornøyd med nåværende leverandør(altibox), men selger overtalte meg med å si at her var det ingen bindingstid og at jeg da ikke ville tape noe på å samkjøre Get og altibox i de 3 mnd der alt er gratis for så å trekke meg. Altså direkte løgn da kontrakten sier at jeg binder meg opp for 12 mnd... Men dette leste jeg ikke før nylig.

 

Avtalen ble tegnet 25.11.2014 og tydligvis starter Get angrefristen fra denne datoen(14 dager). Men jeg fikk ikke installert produktet før 03.02.2015, så hvordan kan angrefristen starte på ett produkt jeg ikke har? Man kan da ikke angre på noe man ikke har prøvd? Oppsigelse er datert til 17.02.2015, altså 14 dager etter jeg fikk produktet og kunne teste det.

 

Har jeg rett i at angrefristen burde startet i det jeg fikk produktet installert?

 

Jeg har også forstått det slik at om angrefristen skal være 14 dager skal jeg få rett utfylt angre skjema av selger, dette fikk jeg ikke. Selger har krysset av for dette på sin kopi men ikke på min. Altså jeg har en kontrakt der det ikke er krysset av for at jeg har fått angre skjema. Etter å ha lest litt skal da angrefristen utvides til intil 12mnd?

 

 

Så hva sier dere, har jeg en sak her eller blir jeg nødt til å betale bruddgebyr?

 

Grunnen til at jeg sier opp nå er at produktet ikke er etter forventningen ift det produktet jeg allerede har i dag.

 

EDIT: etter å ha lest litt mer på forbrukerrådet kom jeg over dette:

 

 

 

Du skal få skjema

Når noen selger noe det er angrerett på, har han plikt til å legge ved et ferdig utfylt angrerettskjema du kan benytte. Angrefristen på 14 dager begynner å løpe når du har mottatt varen og skjemaet.

 

Ut i fra dette mener jeg at angrefristen på 14 dager begynte å løpe den 03.02(installasjonsdag) og siden jeg sa opp 17.02(14 dager etter) er jeg innen for fristen? Og I og med at det ikke er krysset av for angres skjema stiller jeg enda sterkere i min sak? Eller er det noe jeg har oversett?

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal stemme at angrefristen skal begynner fra varen er mottatt. Om du har rett til utvidelse til 12 mnd når angrefristskjema ikke er utfylt er jeg usikker på. Dette kunne du eventuelt fått på mail vis du hadde ringt inn?

 

At jeg manglet angreskjema er i og for seg ikke et problem da jeg fint kunne ha funnet dette selv. Men i og med at Get mener fristen er gått ut må jeg prøve å finne en måte der fristen er lengre. Og ut i fra dette mener jeg at fristen er inntil 12 mnd pga det ikke ble levert til meg, ikke krysset av men selger har krysset av etter avtalen er inngått(beviser hvor løgnaktig denne tullingen er)

 

 

To ukers tenketid

I utgangspunktet har du rett til å si ifra at du angrer deg i inntil 14 dager. Nedtellingen begynner når du har fått alle opplysninger som selger er pålagt å gi, blant annet et riktig utfylt angrerettskjema – selv om du skulle ha mottatt varen tidligere. Sørger ikke selger for det, utvides fristen med inntil tolv måneder.

Lenke til kommentar

Tror nok ikke du kommer langt med å påstå at angrefristen er 12mnd, men at den starter når du mottar produktet er i mine øyne selvfølgelig.

 

 

Når det er sagt så har selger sagt noe annet enn det avtalen faktisk er, så du bør egentlig kunne si opp avtalen uavhengig av angrefrist...

Lenke til kommentar

Jeg jobber selv i butikk, og om jeg hadde sagt noe om et produkt til kunde, og dette ikke hadde stemt (uavhengig om jeg faktisk hadde sagt det, eller om kunden har missforstått) så skal det selvfølgelig løses opp i. Kommer ingen vei med missfornøyde kunder! :-)

Lenke til kommentar

Jeg jobber selv i butikk, og om jeg hadde sagt noe om et produkt til kunde, og dette ikke hadde stemt (uavhengig om jeg faktisk hadde sagt det, eller om kunden har missforstått) så skal det selvfølgelig løses opp i. Kommer ingen vei med missfornøyde kunder! :-)

 

Ja, det værste her er at de ikke gidde seg før de så at det faktisk var forskjell på min kontrakt og deres. Altså på grensen til juks. Da ble det sagt opp med umiddelbar virkning uten noe fjas om dette gebyret. Så nå er jeg en happy camper :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...