LordErr Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Det blir bedre og bedre velmont. Synes de små iconene dine var veldig søte og fine jeg, men jeg synes "nytt emne" ol iconer trenger en liten oppussing. Jeg synes at bakgrunnen kanskje kunne vært en liten tanke lysere/hvitere. Jeg kan forøvering hjelpe til med å lage de litt større knappene, hvis du vil det. De små iconene var fine synes jeg da! Hvis du sender meg en mail med png bildene så kan jeg konvertere de om til gif for deg. e-mail: [email protected] Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 6. november 2003 Forfatter Del Skrevet 6. november 2003 Så, hva nå? Forumdesign Skjermdump #6 *grin* Bare det at jeg syns fargene ble ganske dårlig der det står "viktige emner" også den andre. Ellers så er designet helt perfekt for min del Ok, så fargene på TEKSTEN på viktige emner osv er for dårlig? Mener du? Eller selve gulfargen? Denne er tatt fra logoen og er identisk, så denne vil jeg helst ikke forandre. Men kanskje tekst-fargen skulle være litt mer fremtredende. -- Ellers sånn når jeg kommer på det så HAR faktisk IE noen problemer med å vise siden helt slik Opera gjør (som seff er rett). Men det er ikke store greiene, uansett har vi ikke mange InternetExplorer brukere på alinux.no antar jeg :> De som bruker windows bruker vel Opera istedet. -- men jeg synes "nytt emne" ol iconer trenger en liten oppussing. Jeg synes at bakgrunnen kanskje kunne vært en liten tanke lysere/hvitere.[LordError]Bakgrunnen er basert på logoen, kan gjøre den ennå lysere for å se hvordan det blir. - Men når sant skal sies så ser siden fryktelig mye mørkere ut på denne skjermen enn på laptopen min. Jeg ble skremt da jeg så på det :| Jeg får lyse det opp litt, men da blir det ikke i like god samsvar med logoen. Nytt Emne osv knapper må du bare lage, prøv å hent inn alle knappene som Invision bruker og lag norske alinux versjoner, send dem til meg så ser vi hvordan det hele passer sammen -- Ellers så trenger du ikke konvertere til gif, det klarer jeg selv (Men jeg har alltid vært en png-mann (IE støtter ikke PNG skikkelig da, drittbrowser) ) Lenke til kommentar
LordErr Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 mhm.. men selv om designet er basert på logoen betyr ikke det at fargene må være identiske for å passe sammen. Selv når man har en grunnfarge har man forsatt et helt palett av farger som passer sammen. Det jeg hovedsaklig tenkte med å gjøre den litt lysere var pga at det blir litt mer lett leselig da, + at det kanskje kunne vært en liten idé at bar'en som har gradert fyll med innloggings navn skiller seg ut litt, og ikke går helt gradert over i bakgrunnen. Men som sagt, bare en liten tanke. -- Ja jeg regnet med at du kunne konvertere filene selv, forresten så er jeg en png man selv . Lenke til kommentar
LoS Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Ok, så fargene på TEKSTEN på viktige emner osv er for dårlig? Mener du? Eller selve gulfargen? Denne er tatt fra logoen og er identisk, så denne vil jeg helst ikke forandre. Men kanskje tekst-fargen skulle være litt mer fremtredende.-- Ellers sånn når jeg kommer på det så HAR faktisk IE noen problemer med å vise siden helt slik Opera gjør (som seff er rett). Men det er ikke store greiene, uansett har vi ikke mange InternetExplorer brukere på alinux.no antar jeg :> De som bruker windows bruker vel Opera istedet. -- Det er teksten det er snakk om ja, de bli utydelige syns jeg. Burde være en tanke mørkere. Og seff: /me bruker opera Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 6. november 2003 Forfatter Del Skrevet 6. november 2003 Det jeg hovedsaklig tenkte med å gjøre den litt lysere var pga at det blir litt mer lett leselig da, + at det kanskje kunne vært en liten idé at bar'en som har gradert fyll med innloggings navn skiller seg ut litt, og ikke går helt gradert over i bakgrunnen. Hmm, ja, skal tenke på det når jeg kommer hjem og setter meg med laptopen Men det med at baren skal skille seg ut. Jeg får se hvordan det tar seg ut. Jeg laget det nemlig slik at den baren med "userlinks" forsvant inn i bagrunnen. (med vilje). Forvent en alinux07.png imorgen. Skal se om jeg klarer å få distribuert litt mer av "kildekoden" ut også da (istedenfor bare skjermdump hele tiden). Selv om det er litt problematisk. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 11. november 2003 Forfatter Del Skrevet 11. november 2003 (endret) Alinux skjermdump 7 Der, nå er vi rimelig nærme forslaget jeg vil levere.. Men jeg er ganske sint på invision systemet siden de ikke har gjort forumet særlig design-vennlig. De kunne flott ha fulgt litt bedre CSS og html regler. Jeg tenker på at de kan ha en id for hver forskjellig side, dvs. at jeg kan bestemme hvordan designet skal være på de forskjellige sidene. Nå så setter jeg ".row4" til en farge på "hovedsia", så kan jeg ikke sette ".row4" på trådene til noe annet. I CSS så kunne de enkelt ha laget en id slik at jeg kunne skrive: #hovedside .row4 { background-color: #E25342; } #traad .row4 { background-color: #E25342; } Velvel, de som kan CSS skjønner sikkert hva jeg mener. Jeg har også lagt ved en screenshot av en tråd; En tråd (01) Men - mind you - den ser litt annerledes ut nå. Fordi jeg fant ut at jeg ødela designet på "hovedsida" med å lage tråd-fargene på den måten... uffameg *stress* Jeg skal se om jeg får lasta ned Invision selv til laptopen min, så kan jeg prøve hele systemet, se hvordan themes systemet funker. ---- EDIT: Siden serveren min datt ned (Heavy load? Dårlig linje? Routerklikk? Lillesøster fikla med sikringsboksen som vanlig?) så har jeg puttet dem på en annen server Så ting skulle funke igjen.. Endret 11. november 2003 av Velmont Lenke til kommentar
sim Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Nais Velmont ;D Hmm, eneste som ikke var fint denne gangen var knappene .. :/. Jeg synes ikke de passer inn i det hele tatt. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Meeget pent! Må bare få Lorden til å lage knapper nå, så har vi den delen i boks. Webdeal må bare få orden på dnsen. Sløvt. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 11. november 2003 Forfatter Del Skrevet 11. november 2003 Nais Velmont ;D Hmm, eneste som ikke var fint denne gangen var knappene .. :/. Jeg synes ikke de passer inn i det hele tatt. Hehehaheh Ser du ikke jeg har forandra knappene hver gang? Det er bare sånn jeg har gjort for "løye" (stavangerutrykk for "morsomt, rart") Jeg har nemlig satt min lít til LordError på knappefronten. Jeg kan lage noe, jeg er ikke helt grønn, men andre kan gjøre det bedre så jeg lar dem prøve først :] Ellers så har jeg jo en god del forslag til knapper allerede Lenke til kommentar
LordErr Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Knapper skal jeg lage vet du, men nå får jeg ikke kontakt med Velmonts server. Jeg har derfor ikke fått sett det siste utkastet. Jaja.. håpe på det beste. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 11. november 2003 Forfatter Del Skrevet 11. november 2003 Knapper skal jeg lage vet du, men nå får jeg ikke kontakt med Velmonts server. Jeg har derfor ikke fått sett det siste utkastet. Jaja.. håpe på det beste. Nå skal det være oppdatert osv Ny server.. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 12. november 2003 Forfatter Del Skrevet 12. november 2003 Jeg har lagt opp sidene som jeg har jobbet med.. Ikke alt raamaterialet siden det tar for stor plass, og ingen gidder aa se gjennom alt rotet uansett.. Men det funker vel saann hallveis. Vel, dere faar sjekke det ut. Her er sia som blir brukt til Screenshot hele tia. Du kan se noen andre eksempel og laste ned alle filene jeg bruker rett i mappa... Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Nice. Da trenger vi bare en passende side! Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Ah, med svart ramme rundt logoen ble det enda bedre! Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 12. november 2003 Forfatter Del Skrevet 12. november 2003 Ah, med svart ramme rundt logoen ble det enda bedre! heh.. Krediter LordError for den men IE har et problem og viser en GUL strek under logoen.. Er det ikke typisk IE? Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Om du ike får fikset glitchen så er det vel ikke så utrolig farlig om det vises en gul strek under logoen i IE, om det ikke ser for gale ut. Majoriteten av sidens brukere kommer forhåpentligvis ikke til å bruke IE så mye Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 12. november 2003 Forfatter Del Skrevet 12. november 2003 Om du ike får fikset glitchen så er det vel ikke så utrolig farlig om det vises en gul strek under logoen i IE, om det ikke ser for gale ut. Majoriteten av sidens brukere kommer forhåpentligvis ikke til å bruke IE så mye bare jeg som er d0mt til et liv med IE... .. Vel, kanskje jeg kan pr0ve aa installere Opera, men b0r sp0r admin f0rst (selv om jeg ikke har gjort det ang SFTP, SSH og MSN som alt er ulovlig) Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 24. november 2003 Forfatter Del Skrevet 24. november 2003 Jeg har lagt inn invision hjemme. Men er veldig stress siden jeg ikke har internett og mus.... Jeg får imidlertid mus til neste uke. Da skal det bli lettere å fikse i Linux Uansett - jeg har som sagt invision - og om noen vil lage et skin til alinux.no så skriv det her, så skal jeg gidde å legge "basic" fila ut. Invision systemet er visst ganske dynamisk allikevel, selv om jeg ikke likte det i begynnelsen. Alt er mye klarere nå når jeg ser selve systemet og har tilgang til all kildekoden. Uansett, det er et problem - dette forumet kjører 1.25 mens jeg kjører 1.3 - det betyr at skin'ene ikke vil funke for 1.25 Agh.. Teit.. Så jeg tar også utsetter mitt eget arbeid - selv om jeg kom sånn hallveis igang før. Enten så må hw.no-ringen skifte til 1.3 (som er nyere og bedre etc ) eller så må jeg hente ned 1.25 og stresse med det. Jeg antar ganske sterkt at det blir nr #2. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå