acedynamite Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 Takstmann ringte meg i dag. Han sa at bilen min, som var i kjedekollisjon, blir kondemnert, og han ønsker å tilby meg en sum. Summen han tilbydde meg var dårlig i forhold til det tilsvarende biler på finn.no ligger ute til. Hva skjer om vi ikke blir enige om pris? Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 Vet ikke hva som skjer, men sjekk siden: http://www.smartepenger.no/faktabank/skadeforsikring/102-skadeforsikring/598-skader-og-skadeoppgjor og http://www.smartepenger.no/bedre-kjop/707-forsikringsklager Kanskje forsikringsselskapet ditt også har et kundeutvalgt eller lignende med sidestilte som kan behandle klagen din. Jeg vet If har det, det fungerer ganske bra etter min erfaring. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 Det første forslaget er aldri det siste fra selskapet, de har som regel ganske mye å gå på. Du skal ha igjen for det det koster deg å erstatte bilen med en tilsvarende. Har du noen form for skyld? Å komme med et mottilbud til selskapet er helt innafor, og pleier å gjøre nytten etter min erfaring. Lenke til kommentar
acedynamite Skrevet 16. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2015 Det første forslaget er aldri det siste fra selskapet, de har som regel ganske mye å gå på. Du skal ha igjen for det det koster deg å erstatte bilen med en tilsvarende. Har du noen form for skyld? Å komme med et mottilbud til selskapet er helt innafor, og pleier å gjøre nytten etter min erfaring. Har ikke skyld i denne kollisjonen, ble kjørt inn i bakfra. Bilene takstmannen sammenligner med på finn.no er uten bl.a hengerfeste (som utgjør 15.000) og i tillegg var det nye dekk, nettopp EU godkj. osv. Jeg mener jo at dette bør telle…? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 Hvilken prisklasse er vi i? Hvor mye har du fått tilbud om, og hva mener du du må ut med for tilsvarende? Det er lov å be om mer, i tillegg kan du jo insistere på at bilen ikke kondemneres så lenge det ikke er din skyld.. Altså at du får kontanterstatning OG beholder vraket.. (Som du så selger) Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 Du skal selvsagt ha en tilsvarende bil som du hadde. Altså ikke ribbet for greier du hadde på din. Bare gi klar beskjed om hvilken stand og utstyrsnivå erstatteren må være i for å tilsvare. Alternativt at du får dekket oppgraderingene (dekk, hengerfeste etc) så bilene på finn blir tilsvarende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå