CammiZ Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 Skal hjelpe søsteren min med å finne en laptop som egner seg til skolearbeid. Vet ikke enda hva slags programmer osv hun skal bruke, men det er kontorfag så regner med det er litt økonomi/regneprogrammer etc.. Helst ikke mer enn 3-4000 kr, er det mulig? Eller må man opp i mer? Den skal ikke fraktes så vekt er ikke av betydning. Skjermen bør vel hvertfall være 15 tommer. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 17. februar 2015 Del Skrevet 17. februar 2015 Lenovo G50-70 (59427549 Batterilevetiden er kun 4 timer, men bortsett fra det er det fint kontor laptop. Ville anbefalt deg å skaffe: Crucial MX100 256GB så blir maskinen langt mere behagelig å bruke, ganske mye raskere oppstart og brukt generielt. Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 17. februar 2015 Del Skrevet 17. februar 2015 Foreslår denne: http://www.prisjakt.no/product.php?p=2714028 Selv om den har i3 er den omtrent like rask som en U-serie i5. Hvis du vil oppgradere til SSD på egenhånd senere, så foreslår jeg denne. Begge har litt lite RAM, men det er lett å oppgradere når det blir behov. Lenke til kommentar
CammiZ Skrevet 17. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2015 Tusen takk for svar! Nå hadde hun visst blitt litt utålmodig og ivrig på å kjøpe, så hun hadde bestilt denne allerede: https://www.komplett.no/acer-aspire-e1-570g-156-hd/832092?cks=ASS&assoc=D17C9206-4ABF-4D73-94BE-9D52E5984D4D Hvordan er den i forhold? Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 17. februar 2015 Del Skrevet 17. februar 2015 Den har blank skjerm som kan være forstyrrende, spesiellt med god kontorbelysning. Hvis kjølinga og andre forhold gjør at den kan jobbe på maks turbo vil prosessoren være nesten like rask som i den billigste av maskinene jeg foreslo. Thinkpaden vil uansett oppleves mye raskere siden den har SSD. Nå vet jeg ikke hva kontorfag går ut på, men jeg tipper det kan være en del skriving/touchmetoden. Akkurat den Aceren er ikke testet på Notebookcheck, men E1-571G har ganske likt modellnummer og scorer 60% på tastatur som er veldig dårlig. Til sammenligning får Thinkpaden 88% i samme kategori. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå