Gå til innhold

Klissete knapper etter at kamera druknet i brus

Anbefalte innlegg

Greide å drukne kameraet mitt i brus. Tok raskt ut batteriet, så det fungerer helt fint fremdeles. Men knappene er veldig klissete og scrollhjulet scroller ikke. Hva kan jeg gjøre for å fikse dette? Føler det er litt risky å bare drukne det i rent vann.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Genialt, takk for info.

Jeg slet veldig med å finne ut hvor jeg kunne få kjøpt dette siden det går under mange navn, så til info for andre som måtte lese dette:

Isopropanol/isopropyl/2-propanol selges under forskjellige navn i butikkene, så her er en del lenker.

Link til Biltema - Elektronikkrengjøring 69,90 kr

Link til Jula - Elektronikkrens 79,90 kr

Link til Europris - Elektronikkrens 129,00 kr

Link til Elfa - Rensespray 110,00 kr

Link til Clas Ohlson - Elektronikkrengjører 79,90 kr

Lenke til kommentar

Bare sjekk at det er rikelig med isopropanol i flasken, den fra bilteme er merket med 60 til 100% så man vet ikke hvor mye som er tilsatsstoffer så som vann.

Husk at isopropanol er fettløsende så o-ringer, gummi og sånt kan ta skade, les gjerne wiki før bruk så de forstår hva du gjør.

Sitrusrens er også en mulighet, men enkelte merker av de er ikke så flyktig som ønsket.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Q-tip fuktet i mildt zalovann funker bra, spesielt om du får skilt deler slik at du kommer til.

Vann er fortsatt et av naturens beste løsemidler, spesielt ift inntørket brus.

Men er det sjanse for at vann kan dryppe ned på elektronikk så gjør du selvfølgelig ikke det, derfor jeg skriver fuktet og ikke dynket og dryppende...

Lenke til kommentar

Zalo er unødvendig her siden brus er fettfritt.

Hvilket kamera er det snakk om? Er det et vanntett så er det bare å skylde det under springen. Er det ikke vanntett/værtett kan det være lurt å prøve å løsne på plastdeksler og plastknapper. Disse kan skyldes separat og tørkes grundig før montering.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...