Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er litt i samme situasjon som deg. Jeg skal ut i læra nå etter at dette skoleåret er ferdig og drømmen min er å komme inn på politihøgskolen. Jeg har bestemt meg for at jeg skal fullføre læretiden og ta påbygg som privatist mens jeg er i læra for å deretter søke meg inn på PHS.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Alltid lurest å fullføre læretiden med mindre du er hundre prosent sikker på at du fikser utdanningen til å bli politi, og du ikke ser for deg 2 år med lære som bussjåfør. Om du ikke har noen problemer med yrket du har valgt nå ville jeg fullført læretiden, for så å starte utdannelsen for og bli politi.

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men det er vell slik at en må vente noen år mellom vg2 og inntakskravet(alder) til PHS? Om du har fulgt "normalløpet" er det jo noen år til du kan komme inn uansett så da sier det seg jo nesten selv at det er smart å fullføre den utdanningen du har nå og prøve å ta ett par fag som privatist hvert år før du søker på PHS.

Lenke til kommentar

Jeg gikk VG1 Elektrofag og VG2 El-energi. Fant ut ganske raskt på VG2 etter at jeg var blitt utplassert at dette ikke var noe for meg. Utrolig kjedelig, men sånn er det.

Dog gikk jeg VG3 Påbygg og utrolig fornøyd med det. Føler at jeg har kommet meg dit jeg vil (so far) og angrer ikke på at jeg ikke tok lærlingstiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...