Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Opel Vectra C - Skifte bakdempere

YZ50

Anbefalte innlegg

Må skifte bakdempere på vectra'n min for å få den gjennom EU-kontroll, og vil spare et par lapper på å gjøre det selv. Har blitt fortalt at det er en nokså enkel oppgave, men jeg har aldri gjort noe noe lignende før. Noen som har fremgangsmåte for dette, evt. verktøy som kreves?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jekke opp bilen, ta av hjulet og løsne 2 skruer? Dette greier du nok helt fint selv.

Skulle tro det, ja. Tror alt jeg egentlig mangler er et par fjærklemmer, og det får jeg nok tak i om jeg spør meg litt rundt.

Lenke til kommentar

Er demperen i midten av fjæren på bilen da? Ikke sikkert du trenger fjærklemmer, kan jo dra demperen fram og tilbake mellom ytterpunktene.

Fjærklemmer trenger man ved demontering av fjærbein og det tror jeg ikke du har bak der, det tar deg 5 sec å sjekke når du er ved bilen.

Lenke til kommentar

Er demperen i midten av fjæren på bilen da? Ikke sikkert du trenger fjærklemmer, kan jo dra demperen fram og tilbake mellom ytterpunktene.

Fjærklemmer trenger man ved demontering av fjærbein og det tror jeg ikke du har bak der, det tar deg 5 sec å sjekke når du er ved bilen.

Demperen sitter foran fjæra, har blitt fortalt at jeg bør/må klemme den sammen. Er dette feil?

Lenke til kommentar

Ser ikke helt hvorfor. Om bærearmen skulle dette såpass mye ned at du ikke får på den nye demperen så kan du bare sette en jekk under og jekke den opp litt. Selve bilen skal du sette en støttebukk under så jekken vil du ha tilgjengelig om du kun har én.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...