Andy91 Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 (endret) Edit: Har nå samlet inn nok data for undersøkelsen. Vil takke alle som fylte den ut Vinneren har også blitt kontaktet på email. Hei dere, Jeg holder for tiden på med min masteroppgave som retter seg mot norske gamere, og tenkte derfor at jeg kan prøve å samle inn data her på diskusjon.no. Er litt vanskelig å få folk til å fylle ut slike spørreundersøkelser, så setter stor pris på om noen gjør det her. Og hvem vet, kanskje du er den heldige vinneren. Husk at du må fylle ut hele for å være med i trekningen. http://pszichdoktori.elte.hu/?q=node/34[1]Om noen kjenner andre norske gamere så gjerne spre den videre. Dette hjelper meg utrolig mye med oppsamling av data. Noen som har forslag til andre steder jeg kan poste? Tas veldig godt imot. Andreas Endret 23. februar 2015 av Andy91 Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 (endret) Har fullført undersøkelsen nå, eneste negative var at en god del av spørsmålene går på mye av det samme,og kunne det kunne derfor ha vært en god del færre spørsmål i mine øyne. OT: Budapest er en flott by! Endret 16. februar 2015 av Malmern Lenke til kommentar
Andy91 Skrevet 16. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2015 (endret) Har fullført undersøkelsen nå, eneste negative var at en god del av spørsmålene går på mye av det samme, og kunne det kunne derfor ha vært en god del færre spørsmål i mine øyne. OT: Budapest er en flott by! Takker! Grunnen til at en del av spørsmålene er de samme - men vinklet på en litt annen måte, er for å forhindre såkalt "acquiescence bias" og gi et balansert response set. Dvs: folk har en tendens til å lene seg mot et slags automatisk ja svar i visse surveys, derfor må man balansere negative og positive formuleringer av spørsmålene for å oppnå bra validitet. Undersøkelsen er del av et større internasjonalt forskningssamarbeid, så den er ganske så omfattende ja. Om du kjenner noen norske gamere, så gjerne spre den videre OT: Budapest er en fantastisk by. Bare 1 semester igjen dessverre, men har absolutt hatt noe av den beste tiden min her. Endret 16. februar 2015 av Andy91 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 Trykket på noen sirkler og endte opp med å levere inn en undersøkelse. Nå er det tilbake til spillinga. Lenke til kommentar
ingeplinge Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 fylte ut undersøkelsen. min mening med na undersøkelsen her at den er alt for kjedelig. med mange sider med rangeringer på denne måten vil få dem fleste til å ikke gidde å lese spørsmålene og heller bare kryse av uten å tenke seg om for å bli ferdig. Lenke til kommentar
Andy91 Skrevet 16. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2015 (endret) fylte ut undersøkelsen. min mening med na undersøkelsen her at den er alt for kjedelig. med mange sider med rangeringer på denne måten vil få dem fleste til å ikke gidde å lese spørsmålene og heller bare kryse av uten å tenke seg om for å bli ferdig. Trykket på noen sirkler og endte opp med å levere inn en undersøkelse. Nå er det tilbake til spillinga. Takk! Endret 16. februar 2015 av Andy91 Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 Så du prøver å finne ut av følgende; om jeg har planer om å ta livet av meg, er deppa og forsømmer de rundt meg pga onlinespilling? Tok undersøkelsen din Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 Besvart. Lykke til videre med arbeidet. Har desverre ingen andre forslag til steder du kan fronte undersøkelsen, men du kan jo prøve å få det på forsida til gamer.no? 50% sjanse for at de går med på det, vet du.. Lenke til kommentar
Andy91 Skrevet 17. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2015 Besvart. Lykke til videre med arbeidet. Har desverre ingen andre forslag til steder du kan fronte undersøkelsen, men du kan jo prøve å få det på forsida til gamer.no? 50% sjanse for at de går med på det, vet du.. Tusen takk. Ja, har sendt en email til gamer.no for å se om det er en mulighet. Hadde nok gjort datasamlinga unna på 1 dag da vil jeg tro. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 17. februar 2015 Del Skrevet 17. februar 2015 Har ikke steam, men fullførte alikevel. Gir bort premien om jeg vinner. Lenke til kommentar
Andy91 Skrevet 17. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2015 (endret) Har ikke steam, men fullførte alikevel. Gir bort premien om jeg vinner. Takk Du kan godt gi den bort videre om du vinner. Endret 17. februar 2015 av Andy91 Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 17. februar 2015 Del Skrevet 17. februar 2015 Har fylt ut og levert inn. Jeg er ikke mye til online spiller, spiller som oftest bare online i forbindelse med test av spill(jeg har testet en del strategispill). I den forbindelse: jeg fant ikke noe alternativ for turbaserte spill som Civilization, synes ikke det passer samme sted som sport og sjakk eller hva det sto, men var eneste alternativ. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 17. februar 2015 Del Skrevet 17. februar 2015 Har fullført, og satser på at du ikke prøver å dra en seriøs voksen og sette angst, depresjon og selvmordstanker i en sammenheng med spilling. Lenke til kommentar
Andy91 Skrevet 19. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2015 (endret) Takk til alle som har fullført undersøkelsen så langt! Ikke mange fler så er jeg i mål Endret 19. februar 2015 av Andy91 Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 19. februar 2015 Del Skrevet 19. februar 2015 Gjorde en innsats eg også. Lenke til kommentar
Andy91 Skrevet 20. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2015 (endret) Gjorde en innsats eg også. Takker! Endret 20. februar 2015 av Andy91 Lenke til kommentar
Sirius Cobra Skrevet 20. februar 2015 Del Skrevet 20. februar 2015 (endret) Bestemte meg å fullføre undersøkelsen også, kanskje det hever gjennomsnittsalderen litt Men uansett, lykke til med oppgaven. Endret 20. februar 2015 av Sirius Cobra Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 21. februar 2015 Del Skrevet 21. februar 2015 Fullførte undersøkelsen. Til neste gang kan du kanskje korte ned på antall like spørsmål, blir nesten gal av bare det. Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 22. februar 2015 Del Skrevet 22. februar 2015 Han må ha så mange like spørsmål, siden dette er en vitenskaplig undersøkelse. Lenke til kommentar
Andy91 Skrevet 23. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2015 Har nå samlet inn nok data for undersøkelsen. Vil takke alle som fylte den ut Vinneren har også blitt kontaktet på email. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå