€tt@n Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 Hei dere, Jeg har i lang tid benyttet meg av XBMC som er installert på htpc'en. Det har fungert veldig bra, og jeg streamer i dag fra den til min bærbare som jeg har hovedsaklig brukt til å se på serier/filmer på i sengen. Da jeg nå holder på med å flytte tenkte jeg gå til anskaffelse av tv på soverommet. Jeg lurer derfor på hva folk anbefaler for å kunne fått streamet fra htpc'en (trådløst) til tv'en på soverommet. Jeg har en gammel ps3 som egentlig aldri brukes lenger og har fundert litt å gå over til Plex for å bruke den som media senter på soverommet (men ikke undersøkt nok rundt dette enda). Derfor lurer egentlig på om det er noe spesielt folk vil anbefale til mitt bruk? Jeg ønsker jo egentlig å ha en fullverdig pc (f.eks. NUC eller bygge en liten m-itx maskin), som også i tillegg til xbmc og netflix kan brukes til litt surfing osv. Er det noen andre alternativer som kan dekke ønskene ovenfor i en liten innpakkning? F.eks. Chromecast, ATV, Intel Compute Stick etc.? Ser frem til å høre deres erfaringer og tips rundt dette. matta Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 17. februar 2015 Del Skrevet 17. februar 2015 (endret) En del nyere tv'en kommer med f.eks Android som operativsystem, og det kan nok være en fordel. Har selv en noen år gammel samsung som kan streame det meste fra nettverket, men den har ikke så mye innstillinger å tukle med. Endret 17. februar 2015 av Complexity Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 17. februar 2015 Del Skrevet 17. februar 2015 Hei dere, Jeg har i lang tid benyttet meg av XBMC som er installert på htpc'en. Det har fungert veldig bra, og jeg streamer i dag fra den til min bærbare som jeg har hovedsaklig brukt til å se på serier/filmer på i sengen. Da jeg nå holder på med å flytte tenkte jeg gå til anskaffelse av tv på soverommet. Jeg lurer derfor på hva folk anbefaler for å kunne fått streamet fra htpc'en (trådløst) til tv'en på soverommet. Jeg har en gammel ps3 som egentlig aldri brukes lenger og har fundert litt å gå over til Plex for å bruke den som media senter på soverommet (men ikke undersøkt nok rundt dette enda). Derfor lurer egentlig på om det er noe spesielt folk vil anbefale til mitt bruk? Jeg ønsker jo egentlig å ha en fullverdig pc (f.eks. NUC eller bygge en liten m-itx maskin), som også i tillegg til xbmc og netflix kan brukes til litt surfing osv. Er det noen andre alternativer som kan dekke ønskene ovenfor i en liten innpakkning? F.eks. Chromecast, ATV, Intel Compute Stick etc.? Ser frem til å høre deres erfaringer og tips rundt dette. matta Chromecast vil løse alle problemene dine Både Plex og Netflix fungerer knallbra. Samt du kan styre den fra mobil\nettbrett. Lenke til kommentar
€tt@n Skrevet 17. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2015 Takker for svar dere Sant nok at tv'ene har begynt å bli såpass smarte nå. Det var vel en av de store nyhetene fra CES at det kommer et mer uniformt OS for en del av produsentene. Alltid følt at smart-tvene har vært alt for trege og forsåvidt begrenset (selv om Samsung begynner å få et bra app reportoar) til å få lyst på en når jeg har testet venner sine. Valgets kval altså. Jeg må nok si at jeg heller mest mot Kodi/Xbmc enn Plex pga. mer tilpasset og at subs funker så mye bedre. Vil Chromecast fungere med Kodi? Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 17. februar 2015 Del Skrevet 17. februar 2015 (endret) Takker for svar dere Sant nok at tv'ene har begynt å bli såpass smarte nå. Det var vel en av de store nyhetene fra CES at det kommer et mer uniformt OS for en del av produsentene. Alltid følt at smart-tvene har vært alt for trege og forsåvidt begrenset (selv om Samsung begynner å få et bra app reportoar) til å få lyst på en når jeg har testet venner sine. Valgets kval altså. Jeg må nok si at jeg heller mest mot Kodi/Xbmc enn Plex pga. mer tilpasset og at subs funker så mye bedre. Vil Chromecast fungere med Kodi? Du har altså ikke brukt Plex i senere tid nei... Men ja, Kodi\XBMC kan brukes med Chromecast. Endret 17. februar 2015 av Rusher Lenke til kommentar
€tt@n Skrevet 24. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2015 Takker for svar dere Sant nok at tv'ene har begynt å bli såpass smarte nå. Det var vel en av de store nyhetene fra CES at det kommer et mer uniformt OS for en del av produsentene. Alltid følt at smart-tvene har vært alt for trege og forsåvidt begrenset (selv om Samsung begynner å få et bra app reportoar) til å få lyst på en når jeg har testet venner sine. Valgets kval altså. Jeg må nok si at jeg heller mest mot Kodi/Xbmc enn Plex pga. mer tilpasset og at subs funker så mye bedre. Vil Chromecast fungere med Kodi? Du har altså ikke brukt Plex i senere tid nei... Men ja, Kodi\XBMC kan brukes med Chromecast. Det er akkurat det jeg har gjort. Har alltid brukt xbmc og lest mye positivt om Plex den siste tiden. Derfor lastet jeg ned og forsøkte meg litt frem. Det funker som regel fint med subs til filmer, men kan noen ganger ikke være helt i sync samt få andre utvalg å velge fra. For tv-serier finner jeg ingen subs Forsøkt å google litt for problemet med subs for tv-serier og funnet mange andre tråder hvor folk sliter med det samme. Uansett så er det så mye kjappere og enklere å finne en sub som passer med xbmc fra opensubs addon. Digger dog at Plex lar deg koble på eksternt, og den enkle oppdatering av biblotek på alle devices etc. Kan nok ikke gi det opp helt enda, bare håper det blir litt mer åpent i form av skins etc. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 (endret) Jeg har hatt MediaPortal på htpc i over 10 år, men etter at jeg droppet tvkort har jeg testet ut flere løsninger. MediaPortal finnes vel kun til pc. Det er enorme tilpasningsmuligheter, og med riktige tillegg så ser det aldeles nydelig ut. Plex har jeg på Serveren for å streame når jeg er vekkreist, enten det er via jobb eller hytten. Det fungerer aldeles strålende til dette, både på nettbrett, mobil, LG TV, via nettleser eller eget program på pc. Enkelt å sette opp, og gir en fin opplevelse Media Browser 3 er veldig likt Plex. Finnes på nettbrett, mobil, nettleser og i egne programmer, men ikke til tv. Jeg bruker dette nå for å teste, og det kan fint kombineres med xbmc/kodi slik at en film sett på nettbrett vises som sett på xbmc/kodi også. Det ser i tillegg veldig bra ut. Xbmc/Kodi er vel suverent når det er satt opp skikkelig med drøssevis av tillegg. Nå synes jeg det er ett stort slit å sette opp, og det har derfor ikke blitt brukt regelmessig siden jeg hadde det på førstegenerasjons xbox. Prøver meg litt etter litt på nettbrettet for å få teste, men både Plex og MediaBrowser er langt bedre på nettbrett. Hva enheter gjelder så har jeg en pc i stuen, men også kjøre plex på tv og xbox one. Enn så lenge er det fortsatt MediaPortal på stuepcen, men det er mer grunnet latskap. Nettbrett har i hovedsak Plex, men heller mer og mer mot MediaBrowser. Soverom har jeg Apple TV med Plex, men ser for meg å teste en Android basert enhet etterhvert. Det er forøvrig valg om undertekst via opensubs i MediaBrowser, men har ikke testet dette enda. http://mediabrowser.tv/ Endret 25. februar 2015 av kreps79 Lenke til kommentar
€tt@n Skrevet 25. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2015 Jeg har hatt MediaPortal på htpc i over 10 år, men etter at jeg droppet tvkort har jeg testet ut flere løsninger. MediaPortal finnes vel kun til pc. Det er enorme tilpasningsmuligheter, og med riktige tillegg så ser det aldeles nydelig ut. Plex har jeg på Serveren for å streame når jeg er vekkreist, enten det er via jobb eller hytten. Det fungerer aldeles strålende til dette, både på nettbrett, mobil, LG TV, via nettleser eller eget program på pc. Enkelt å sette opp, og gir en fin opplevelse Media Browser 3 er veldig likt Plex. Finnes på nettbrett, mobil, nettleser og i egne programmer, men ikke til tv. Jeg bruker dette nå for å teste, og det kan fint kombineres med xbmc/kodi slik at en film sett på nettbrett vises som sett på xbmc/kodi også. Det ser i tillegg veldig bra ut. Xbmc/Kodi er vel suverent når det er satt opp skikkelig med drøssevis av tillegg. Nå synes jeg det er ett stort slit å sette opp, og det har derfor ikke blitt brukt regelmessig siden jeg hadde det på førstegenerasjons xbox. Prøver meg litt etter litt på nettbrettet for å få teste, men både Plex og MediaBrowser er langt bedre på nettbrett. Hva enheter gjelder så har jeg en pc i stuen, men også kjøre plex på tv og xbox one. Enn så lenge er det fortsatt MediaPortal på stuepcen, men det er mer grunnet latskap. Nettbrett har i hovedsak Plex, men heller mer og mer mot MediaBrowser. Soverom har jeg Apple TV med Plex, men ser for meg å teste en Android basert enhet etterhvert. Det er forøvrig valg om undertekst via opensubs i MediaBrowser, men har ikke testet dette enda. http://mediabrowser.tv/ Takker så mye for at du tok deg tid til dele dine erfaringer kreps. Mediaportal har jeg bare så vidt hørt om, tenker jeg må google meg opp litt og finne ut litt mer om det. Nå ble det til at jeg på sengen i går kveld gikk til innkjøp an en Intel NUC med Broadwell i3 5010U, 8GB ram og 120GB Kingston M.2 ssd. Prisen ble en del høyere enn hva jeg hadde planlagt hehe, NOK 4350,- Tenker på å gå til innkjøp av Logitech K400, men hørt mye stygt om touch padden. Noen erfaringer ang. det? Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 K400 har jeg selv. De få gangene jeg bruker tastatur så er det ok, men ikke noe jeg ville hatt til daglig bruk grunnet løsning for mus. Jeg bruker i 99,9% av gangene fjernkontroll for å styre maskinen, og velger heller fjernstyring enn tastatur når større ting skal gjøres. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå