Gå til innhold

LG 65UB950V vs Samsung UE65HU7505

Anbefalte innlegg

Hei,

Har ett TV budsjett på 15.000,- Har pr dags dato en ganske fin LG 47" så noe under 65" blir ikke aktuelt å kjøpe. UHD er ett krav, og har derfor funnet 2 TVer som virker ganske aktuelle for min del.

Det jeg da lurer på:

Er LG'en ett godt valg? Eller burde jeg vente til Samsung sin 7505 synker i pris eller eventuellt kommer på tilbud.

Forklar gjerne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes ikke UHD er et godt valg i dag. Mye av teknologien er fremdeles ikke bra nok. Det er klart saken blir en litt annen om TV-en du har lyst på bare er tilgjengelig med UHD, men jeg ville ikke hatt det som et krav.

Godt lesestoff: http://www.cnet.com/news/why-ultra-hd-4k-tvs-are-still-stupid/

Hm, greit nok. Men hvis du hadde valget mellom disse hva hadde du valgt? Synes du LG'en er ett godt alternativ? Burde jeg vente potensiellt 3-12 mnder på Samsungen?

Lenke til kommentar

Det er ikke aktuelt for meg å kjøpe noen UHD-TV enda, så jeg har ikke satt meg så alt for mye inn i det. Hvis du klarer deg med 55" får du jo den 7505-modellen til 12000. Eventuelt se om 65"eren blir satt enda mer ned. Virker jo som du er fornøyd med LG-en du har nå, så hvorfor ikke bli sittende på gjerdet? Hvis jeg skulle brukt den summen på en TV i dag tror jeg at jeg hadde gjort et politisk kjøp av en LG OLED som av og til havner på tilbud til den prisen. I hvert fall hvis den ikke var kurvet.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

UHD har blitt så billig at jeg ikke ville vært så skeptisk til å kjøpe det. Skal man ha 65-tommer har man jo nesten ingen andre alternativer. Jeg kjøpte selv Samsung UE65HU8205 for en uke siden til 14990,- og er storfornøyd.

Samsungen har vel gjort det bedre i tester. Super på alt utenom innsynsvinkel. LG får pepper for dårlig kontrast og sortnivå.

Trenger du større innsynsvinkel enn 25-30 grader ville jeg kanskje vurdert LG-en. Hvis ikke hadde jeg gått for Samsungen.

Lenke til kommentar

Det er ikke aktuelt for meg å kjøpe noen UHD-TV enda, så jeg har ikke satt meg så alt for mye inn i det. Hvis du klarer deg med 55" får du jo den 7505-modellen til 12000. Eventuelt se om 65"eren blir satt enda mer ned. Virker jo som du er fornøyd med LG-en du har nå, så hvorfor ikke bli sittende på gjerdet? Hvis jeg skulle brukt den summen på en TV i dag tror jeg at jeg hadde gjort et politisk kjøp av en LG OLED som av og til havner på tilbud til den prisen. I hvert fall hvis den ikke var kurvet.

Vil ikke gå for 55" da mesteparten av grunnen til at jeg vil ha ny er fordi jeg synes TV-en min er for liten. Sitter 4 meter fra TV-en å har vært å sett på 65" å funnet ut at dette er en veldig fint størrelse som vil dekke mitt behov.

UHD har blitt så billig at jeg ikke ville vært så skeptisk til å kjøpe det. Skal man ha 65-tommer har man jo nesten ingen andre alternativer. Jeg kjøpte selv Samsung UE65HU8205 for en uke siden til 14990,- og er storfornøyd.

Samsungen har vel gjort det bedre i tester. Super på alt utenom innsynsvinkel. LG får pepper for dårlig kontrast og sortnivå.

Trenger du større innsynsvinkel enn 25-30 grader ville jeg kanskje vurdert LG-en. Hvis ikke hadde jeg gått for Samsungen.

Litt skeptisk til Kurvet TV (da 8 serien til samsung) da jeg veldig gjerne vil ha min hengende pent og rett på veggen. Har også lest endel tester om LG'en om at noen sliter med sortnivå og dårlig kontrast, men har også lest om enda flere som sier at de ikke opplever dette og at det mulig har blitt løst med en firmware upgrade.

Det kjipe med samsungen er ventetiden... Er en utålmodig sjel.

Innsynsvinkelen kan fort bli over 30 grader hvis jeg legger meg i sjesalongen på sofaen.

Lenke til kommentar

Hei,

Har ett TV budsjett på 15.000,- Har pr dags dato en ganske fin LG 47" så noe under 65" blir ikke aktuelt å kjøpe. UHD er ett krav, og har derfor funnet 2 TVer som virker ganske aktuelle for min del.

Det jeg da lurer på:

Er LG'en ett godt valg? Eller burde jeg vente til Samsung sin 7505 synker i pris eller eventuellt kommer på tilbud.

Forklar gjerne.

Samsung er mer fremtidsrettet da den skal gå an å oppdatere med en boks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...