Habla Møberg Skrevet 19. februar 2015 Del Skrevet 19. februar 2015 Vi har også hatt berlingo og de en super barnehagefrakter med skyvedører osv. Langs E39 kom 98 modellen litt til kort... 70 km/t var passe liksom. Ganske problemfri. Var det den med 1,4 bensiner? 75 små esler? Den var nokså lat :-P I nyere utgaver er det stort sett 90HK diesel det går i, og den er en god match til bilen, som bare veier rundt 1.4 tonn. Dvs, ikke noe du trekker campingvogn med akkurat, men til dagligkjøring er den mer enn grei nok. Jeg hadde egentlig planer om å tune vår, men jeg gidder ikke. Vi hadde en småsprek bil tidligere, og jeg var overbevist jeg kom til å savne mer krefter, men nei. Det jeg derimot har gjort noe med er hjulene, for dimensjonene og veigrepet originalt er elendig (Michelin Energy Saver i 195/65-15, eller bakelitt som jeg vil kalle det). 225/45-17 Conti Sportcontact gjorde susen, uten at en kjenner hver sten i veien :-P Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 19. februar 2015 Del Skrevet 19. februar 2015 1,4 ja. Syns motoren var mer enn sprek nok til den bilen. Er bare 50 km/t mellom her og barnehagen. I høyere hastighet var det helt andre ting enn motorkraft jeg bekymret meg for. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 19. februar 2015 Del Skrevet 19. februar 2015 Vi bilens glansdager var vi faktisk på autobahn med den... Motoren bråkte noe sykt over 100. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå