Civix Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Hei, Etter noe diskusjon her på nettet er jeg anbefalt å kjøpe 4 stk papst vifter og Sunbeam viftestyring til den nye pc'en. Når jeg nå skulle bestille fra Microplex, viser det seg at de har en hel haug varianter av papst 80x80x25. Forskjellen er hvor mye luft de pusher gjennom systemet. Bør kjøpe den viften som bråker mest, og heller regulere ned hastigheten via viftestyringen? Eller hva er det som er fornuftig? Målet er selvfølgelig mest mulig luft og minst mulig støy. :-) Er det kun hastigheten som er forskjellen på de forskjellige viftene? Civix Lenke til kommentar
KrizZzo Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Papst er dårlige vifter!! Hadde 6 stk selv og nå er 4 ødelagt!!!! Lenke til kommentar
ericc2233 Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 leste dette om kjøling på nettet.en test av artic silver..på slutten nevner han kjøling. les : found at Load, (running PiFast) AS5 seemed to hold it's temp without much fluxuation, while PCM+ showed a greater discrepancy between Idle and Load. Yes my temps are very low. There are several reasons for this. First; I haven't placed a side-panel (even w/plexi-fan window) on any of my cases for almost three years. Secondly my PC is right below my window, which is open even in winter (in summer there's an AC unit) and happens to be just a few hundred yards from Aquidneck Bay (Newport, RI Harbor). Being a corner room theres a small window which creates a constant cross draft. Why is this pertinent? Location of your PC has a lot to do with it's temps. There's an overall drop of 10C just in removing one's side-panel. If you think about it, your PC case is analogous to a convection oven. Ironically all those fans you installed to cool the system, are providing the convection. You begin to defeat the purpose having many large fans. This raises the temp in your PSU, and causes a power drain as well. Heat is kinetic energy, and by Fouriers Law heat seeks cold. When you remove your side panel, you immediately allow 70% of that enclosed energy to dissipate into the room noe å tenke på? :-) Lenke til kommentar
atrax Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Papst er dårlige vifter!! Hadde 6 stk selv og nå er 4 ødelagt!!!! Dårlige vifter? Det er i mine øyne de beste viftene du kan få tak i! Jeg har 6 stk. selv (80mm, 92mm og 120mm), og kan ikke si noe negativt om dem, utenom prisen da. Og prisen reflekterer kvaliteten. Jeg har også en Sunbeam Rheobus som jeg regulerer viftehastigheten med, og mine er så stille at jeg ikke hører dem (kjører dem på ca. 7 volt). Mine 80mm vifter er av typen 8412N2GM (58m³/time, 26 dB(A)) Kan ikke annet enn å anbefale oppsettet ditt. Lenke til kommentar
Junta Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Jeg har også en Sunbeam Rheobus som jeg regulerer viftehastigheten med, og mine er så stille at jeg ikke hører dem (kjører dem på ca. 7 volt). Mine 80mm vifter er av typen 8412N2GM (58m³/time, 26 dB(A)) Kan ikke annet enn å anbefale oppsettet ditt. Jeg har de samme viftene som deg atrax, som også er koblet på viftestyring. Det er en kombinasjon som jeg også vil anbefale. Velg Papst. Lenke til kommentar
Civix Skrevet 4. november 2003 Forfatter Del Skrevet 4. november 2003 Takk for svar, kjøper 4 stk av den samme typen som dere har. Civix Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå