Lars-Erik Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 Er lut lei av å fikle med PCen hver gang jeg skal se HBO Nordic. Men de har jo verken app for PlayStation eller for ChromeCast. MEN jeg har hørt at det finnes HDMI-sticks for TV som kjører helt vanlig Android (som en mobil eller nettbrett) og HBO Nordic har jo en app for Android. Noen som har testet dette og har en slik "stick" å anbefale. Må greie å vise film uten hakking og tull, og bør helst kunne klare seg med strøm fra en av USB-portene på TVen (så man slipper egen PSU). Hvordan styrer man forresten slike "sticks"? Bruker man en app på mobilen? Eller må man ha et bluetooth tastatur eller noe? Lenke til kommentar
smartphone Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 Er lut lei av å fikle med PCen hver gang jeg skal se HBO Nordic. Men de har jo verken app for PlayStation eller for ChromeCast. MEN jeg har hørt at det finnes HDMI-sticks for TV som kjører helt vanlig Android (som en mobil eller nettbrett) og HBO Nordic har jo en app for Android. Noen som har testet dette og har en slik "stick" å anbefale. Må greie å vise film uten hakking og tull, og bør helst kunne klare seg med strøm fra en av USB-portene på TVen (så man slipper egen PSU). Hvordan styrer man forresten slike "sticks"? Bruker man en app på mobilen? Eller må man ha et bluetooth tastatur eller noe? Jeg kjøpte en slik stick og den virket en stund, virket som den ikke tålte varmen den utviklet. Artig sak, men virket ikke helt ferdig. Min var god på Wifi, med router ganske nær. Tidligere modeller slet med dårlig Wifi. Det er et forum for Rikomagic, med fiks for Wifi, osv. Tar litt tid å starte og det føles litt tungvint, synes Chromecast fungerer langt bedre. Jeg tror dette var den jeg hadde https://www.komplett.no/product/794264#!tab:reviews Som du antakelig ser, ikke altfor gode tilbakemeldinger. Chromecast tåler vel varmen, tror nok en slik stick-PC ikke er like robust. Jeg tror det skal en del til før jeg kjøper en slik igjen. Jeg hadde også problemer med å få SD-kort til å virke, den fikk aldri kontakt med mini/mikro-SD-kortet jeg kjøpte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå