ellebasi Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 Hei. Vi er flere IT-konsulenter innleid til en kunde fra forskjellige selskaper til å gjøre samme jobb. Det er stor differanse i timelønnen til konsulentene (de fra samme selskap har samme lønn). Det står i kontrakten vår at vi ikke skal diskutere lønn med andre, men jeg ble uventet informert om de andres lønninger fra en i samme selskap som meg. Hvorfor er det slik? Kan man kreve å få¨samme lønn som de andre? Noen som har innspill, opplevd det samme evt? Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 Hei. Vi er flere IT-konsulenter innleid til en kunde fra forskjellige selskaper til å gjøre samme jobb. Det er stor differanse i timelønnen til konsulentene (de fra samme selskap har samme lønn). Det står i kontrakten vår at vi ikke skal diskutere lønn med andre, men jeg ble uventet informert om de andres lønninger fra en i samme selskap som meg. Hvorfor er det slik? Kan man kreve å få¨samme lønn som de andre? Noen som har innspill, opplevd det samme evt? Har dere alle samme kompetanse og erfaring? Lenke til kommentar
ellebasi Skrevet 16. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2015 Innenfor dette området ja. De fra det andre selskapet har ikke mer kompetanse enn oss ellers heller for så vidt. Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 Din lønn er en sak mellom deg og din arbeidsgiver. Ikke bland inn konkurrerende selskaper eller din arbeidsgivers oppdragsgiver inn i dette. Lenke til kommentar
Zash Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 Blir jo som om arbeidsgiver har handlet hos to forskjellige butikker; din (billig) og de andre (dyr). Ditt selskap har forhandlet frem en mye daarligere avtale enn det andre firmaet, og det er ikke noe du kan gjore med det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå