StormEagle Skrevet 17. februar 2015 Del Skrevet 17. februar 2015 Er det da kun henrettelsemetoden som det reageres på? Hadde hun derimot blitt surret fast på ei seng og fått giftsprøyte i armen (og kanskje kjempet en halvtimes tid i panikk) så er det helt greit for det er innenfor vår vestlige norm? Neida, her som over alt ellers så reageres det fordi det er en kvinne. Nesten 90 andre ble henrettet der på samme måte i 2014, uten tvil alle sammen menn, men når en kvinne blir henrettet da blir det bråk i media... 1 Lenke til kommentar
Captain Kuijt Skrevet 17. februar 2015 Del Skrevet 17. februar 2015 (endret) "The men killed her without painkillers" Er vel ikke vanlig å bruke sånt når en skal halshugge folk? Endret 17. februar 2015 av The Priest of YouTube Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 17. februar 2015 Del Skrevet 17. februar 2015 "The men killed her without painkillers" Er vel ikke vanlig å bruke sånt når en skal halshugge folk? Jo. Eller rettere sagt; det er visstnok vanlig å dope dem ned så de ikke spreller så mye. Lenke til kommentar
Captain Kuijt Skrevet 17. februar 2015 Del Skrevet 17. februar 2015 "The men killed her without painkillers" Er vel ikke vanlig å bruke sånt når en skal halshugge folk? Jo. Eller rettere sagt; det er visstnok vanlig å dope dem ned så de ikke spreller så mye. Hva er det de bruker da? Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 17. februar 2015 Del Skrevet 17. februar 2015 "The men killed her without painkillers" Er vel ikke vanlig å bruke sånt når en skal halshugge folk? Jo. Eller rettere sagt; det er visstnok vanlig å dope dem ned så de ikke spreller så mye. Hva er det de bruker da? Mest avanserte de kan oppdrive er vel sikkert cannabis... 1 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 17. februar 2015 Del Skrevet 17. februar 2015 Hva er det de bruker da? "That's for me to know and you to find out..." Ærlig talt, jeg vet ikke. Og jeg gidder ikke å bruke tid på å lete etter den artikkelen der dette sto nevnt. Det var neppe en "offisiell" uttalelse fra Saudiske myndigheter heller, så en får ta det med en klype salt. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 17. februar 2015 Del Skrevet 17. februar 2015 Det er vel en forskjell på giftinnsprøyting og halshogging som henrettelsesmetode med hensyn til begrunnelse? Det første er det da en mulighet for å endre på ved at ny kunnskap innhentes eller ved at verdier endres, mens det er vanskeligere å endre en metode som brukerne tror Gud har innstiftet. Synes du "moderne forbedringer" innen henrettelse så som gasskammer, elektriske stolen, og giftsprøyte, har vært vellykket? http://geniv.forumcommunity.net/?t=41127885 Det er nok ikke den dødsdømtes ve og vel de har hatt i tankene, men bare opptatt av fasaden utad og at det skal fremstå som "mer sivilisert og moderne", men faktum er at i mange tilfelle har vært mer grotesk enn alt annet. Hva blir det neste? En eller annen microchip som sprøytes inn i blodbanen og detonerer inne i hjertekammeret? Og så kan vi (atter en gang) rope hipp-hurra for at vi er såå siviliserte her i den vestlige sfære? Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 18. februar 2015 Del Skrevet 18. februar 2015 (endret) Jeg tror ikke vi er så uenige. Jeg kan likevel ikke se at dette skulle undergrave poenget mitt med hensyn til et skille mellom verdslige og religiøse begrunnelser for å drepe og for måter å gjøre dette på. Det er mulig at halshogging er en grei metode å drepe folk på, som også inkluderer litt armsvingende mosjon for bøddelen. Jeg ville bare fram til at dersom det er slik at folk tror at halshogging er henrettelsesmåte gud har innstiftet, så kan dette gjøre at god argumentasjon for å avskaffe/endre denne praksisen, ikke kan virke. Noen har jo argumentert for å humanisere norsk straffepraksis ved å innføre pisking og lemlesting som en alternativ straff folk kan velge i stedet for fengsel. For noen vil det å bli pisket kunne være mer humant enn å sitte fengslet i noen år. Det siste innebærer tap av jobb og inntekt, det første trenger ikke gjøre det. For en mann som vil brødfø sin familie, kan jo pisking være å foretrekke framfor å sende familien på sosialkontor. Endret 18. februar 2015 av ærligøs Lenke til kommentar
Obiwan Skrevet 4. mars 2015 Del Skrevet 4. mars 2015 Jeg tror ikke vi er så uenige. Jeg kan likevel ikke se at dette skulle undergrave poenget mitt med hensyn til et skille mellom verdslige og religiøse begrunnelser for å drepe og for måter å gjøre dette på. Det er mulig at halshogging er en grei metode å drepe folk på, som også inkluderer litt armsvingende mosjon for bøddelen. Jeg ville bare fram til at dersom det er slik at folk tror at halshogging er henrettelsesmåte gud har innstiftet, så kan dette gjøre at god argumentasjon for å avskaffe/endre denne praksisen, ikke kan virke. Noen har jo argumentert for å humanisere norsk straffepraksis ved å innføre pisking og lemlesting som en alternativ straff folk kan velge i stedet for fengsel. For noen vil det å bli pisket kunne være mer humant enn å sitte fengslet i noen år. Det siste innebærer tap av jobb og inntekt, det første trenger ikke gjøre det. For en mann som vil brødfø sin familie, kan jo pisking være å foretrekke framfor å sende familien på sosialkontor. Når man blir fengslet i Norge. Så får man fengselslønn. http://www.abcnyheter.no/nyheter/2013/07/31/utlendinger-tjener-til-livets-opphold-i-norske-fengsler Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 4. mars 2015 Del Skrevet 4. mars 2015 Jeg tror ikke vi er så uenige. Jeg kan likevel ikke se at dette skulle undergrave poenget mitt med hensyn til et skille mellom verdslige og religiøse begrunnelser for å drepe og for måter å gjøre dette på. Det er mulig at halshogging er en grei metode å drepe folk på, som også inkluderer litt armsvingende mosjon for bøddelen. Jeg ville bare fram til at dersom det er slik at folk tror at halshogging er henrettelsesmåte gud har innstiftet, så kan dette gjøre at god argumentasjon for å avskaffe/endre denne praksisen, ikke kan virke. Noen har jo argumentert for å humanisere norsk straffepraksis ved å innføre pisking og lemlesting som en alternativ straff folk kan velge i stedet for fengsel. For noen vil det å bli pisket kunne være mer humant enn å sitte fengslet i noen år. Det siste innebærer tap av jobb og inntekt, det første trenger ikke gjøre det. For en mann som vil brødfø sin familie, kan jo pisking være å foretrekke framfor å sende familien på sosialkontor. Når man blir fengslet i Norge. Så får man fengselslønn. http://www.abcnyheter.no/nyheter/2013/07/31/utlendinger-tjener-til-livets-opphold-i-norske-fengsler "– Tror du utlendinger kommer til Norge for å sitte i fengsel? – Man må være naiv om man ikke tenker i de baner. For mange utlendinger kan det være en måte å tjene penger på for å forsørge familien i hjemlandet, sier han. Sandberg foreslår at utlendinger ikke skal få et øre mens de er i Norge. De skal sone i fengsler med dårligere standard enn fengsler for nordmenn." Jeg vil kalle Sandbergs uttalelser her mildt sagt spekulative. En kriminell er en kriminell og skal selvfølgelig ha like kår. Lurer mer og mer på hva den litte fascisten der egentlig tenker, når dette er det han faktisk kommer ut i media med.... Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 28. mars 2015 Del Skrevet 28. mars 2015 Hva mener du er problemet? Problemet er den manglende rettsikkerhet, og at dødsstraff uansett ikke er akseptabelt. Så er dette også inhumant, og offeret eksponeres offentlig i tillegg. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 28. mars 2015 Del Skrevet 28. mars 2015 Og hva skjedde med Assad? For et par år siden var han den nye Saddam Hussein, et monster vi alle var forpliktet til å hate. Så ble det helt stille om Assad. Det neste blir vel at han blir en internasjonal helt i kampen mot IS og får fredsprisen? Det er skummelt hvordan media bestemmer oppfatningene våre. Jeg noterer meg din spådom. Jeg har ikke peiling, men tror at IS blir knekt. Det er for mange av de soldatene som vandrer over slagmarken stirrende på imaginære vaginaer i himmelen. Dette ville i bunn og grunn ikke vært en problemstilling om vesten ikke hadde ført denne reaksjonære krigføringen i midtøsten og muslimske land Hva tenker du på? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå