Gå til innhold

Trådløs ruter med bryter som gjør det mulig å slå av og på trådløsnett ved behov?

Anbefalte innlegg

Jeg skal sette opp et nettverk, hvor det til vanlig bare skal være datamaskiner tilkoblet routeren med ledning. Ved enkelte anledninger blir det derimot aktuelt å aktivere trådløst nett i tillegg.
Finnes det trådløse routere som har mulighet for å enkelt slå av og på det trådløse nettet (samtidig som ledningsnettet alltid er oppe)? Tenker på en router som f.eks. har en bryter bak hvor man kan slå av og på trådløs, eller at man kan bruke en av PCene i det trådete nettet for å slå av/på trådløs.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Er det lov å spørre hvorfor du ønsker å ta ned WiFi ?

Forøvrig kan vel 99% av routerne du får kjøpt slå av WiFi (aksesspunkt) delen fra PC'en.

Lenke til kommentar

Har møtt på el-følsome selv, jeg fortalte de at jeg slo av wifi og de følte seg straks mye bedre.

Selfølgelig slo jeg ikke av wifi, hadde også 1w-alfa-wifi som er supersterk , den merket de heller ikke noe til.

Møtte også på el-følsome på et fly, kapteinen ba alle slå av telefonene....

Som om det ikke er milevis av elektrisitet ellers i flyet..

Så prøblemet løser seg jo selv om du bare sier at det er av, da med tanke på at det bare er psykisk?

Lenke til kommentar

Finne router med av-på-bryter for wifi eller i en nettleser lagre snarveg til oppsett med autopassord.

Isåfall vil det kreve ett klikk, finne rett meny (wireless) så avhake wifi.

Tar kanskje 3-4 sek, klarer neppe slå det selv med knapp på router.

Alternativt, slå av wifi, sett en annen router som AP, styr denne med knapp på strømmen (eller via mobil/app om man setter det imellom på strøm)

Lenke til kommentar

Om det er en business der man kanskje har en tusenlapp eller to til rådighet ville det hvert stilig å benytte et hvilket som helst ap som kun kjørte wifi (egen ruter for standard dhcp), og koblet en av Clas Ohlsons trådløse lysbrytere til denne. De ser ut som en hvilken som helst elko-bryter (dobbelsidig tape følger med), men slår altså av wifi...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...