Audi30tdi Skrevet 15. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2015 Hei! Noen som kjenner til program som klarer å søke gjennom disken etter filer og mapper som ikke har blitt slettet når en avinstallerer programmer på pc?? Har en pc til en kompis som etter at vedkommende nå har avinstallert masse programmer, likevel har liggende masse mapper som tilhører desse programmene på disken. Har prøvd flere uninstall programmer, men de jeg har prøvd virker som funker best hvis de er installert før en installerer programa som skal slettes. Kåre! Lenke til kommentar
War Skrevet 15. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2015 Gode slike programmer finnes ikke, det er tonnevis av data i registerfilene og der vil man ikke ha "programmer" til å rydde. i 99% av gangene vil man ende opp med masse errormeldinger ved OS-login. Selv fant jeg 900mb amd-filer jeg slettet fra drivere etter at jeg hadde kjørt full avinstall av de driverene. Måtte slette mye og lenge i registeret også. Reinstall er lettere om det er et problem. 1 Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 15. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2015 Helt enig med war her, finnes ingen enkle løsninger på dette, og iallefall ingen gode programmer.. Det minst tidskrevene er å reinstallere hele maskinen og så installere det man trenger på ny igjen. :-) Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 15. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2015 Det finnes et godt program for dette og det er revo uninstaller. Nærmere bestemt Revo uninstaller i advanced/aggresive/hunter mode. Man skal da benytte revo for å avinstallere og la det søke etter leftovers etterpå for gjennomsyn av resultet og sletting med bekreftelse. Det er programmererens ansvar å legge alle data i uninstall skriptet (uninstallinfo) over hva som skal tas bort både fra registeret og lokale filer/mapper enten det er Microsoft installer eller installshield som brukes. Samtidig vil man kanskje beholde div logs og lisens key informasjon . Men et program avinstalleres aldri bedre enn programvare utvilkeren har definert. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 16. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2015 Enig med syar2003, Revo Uninstaller funker bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå