krisi-stoffer Skrevet 15. februar 2015 Del Skrevet 15. februar 2015 Heisann Relativt enkelt spørsmål, litt ute etter erfaringer her. Skal få nett til et garasjebygg via stikkontakt, det er snakk om 2 forskjellige sikringer en hvor ruteren ligger på den ene og en som går til bygget ved siden av. Byggene er ikke mer enn 5 meter fra hverandre men kablingen ligger på rundt 30 meter fra skapet. Har testet med noe jeg hadde liggende fra 19 pil og bue men det funket ikke. Så har noen noe erfaring med slike enheter og hva som funker og hva som er bare skvip? Linja inn er ikke mer en 10Mbps ned. Hastighet er ikke så viktig men kvaliteten er da litt mer av en prioritering. Takker for alle svar Kristoffer Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 15. februar 2015 Del Skrevet 15. februar 2015 Jeg bruker nett over stikkontakt Funker fjell. Bruker en billig model fra netonnet. Lenke til kommentar
krisi-stoffer Skrevet 16. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2015 Stemmer. Har du noe modell evt. et merke? Kristoffer Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 Om dette er bruk i garasje blir jo det nesten utendørs bruk. Og da tviler jeg på noe til 300 kr holder særlig lengere en 1 år. Fuktighet er stort problem kan bli rust eller kortsluttning. Hva med å vurdere trådløs antenne? Lenke til kommentar
krisi-stoffer Skrevet 16. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2015 (endret) Det er loft leilighet i garasje. Alt er plastet og tett så fukt er ikke et problem Ruteren er så kjinki plassert, så tenker det er vell den beste og mest "stabile" løsningen. Men når det kommer til pris er det aktuelt å gå opp i mot 1000 lappen. Så lenge kvaliteten møter til prisen. Stabilitet>hastighet Men antenne, noen forslag til oppsett av dette isåfall? Har 0 erfaring med dette :S Endret 16. februar 2015 av krisi-stoffer Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 Siden det er kun 5 m avstand, har du dekning på WiFi i garasjen? Lenke til kommentar
krisi-stoffer Skrevet 16. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2015 1 strek som kobler inn og ut. Så veldig dårlig dekning og ustabilt. Kristoffer Lenke til kommentar
007CD Skrevet 17. februar 2015 Del Skrevet 17. februar 2015 Nettverk over stikkontakten funker supert så lenge enhetene henger på samme elektriske kurs. Må du hoppe over på en annen kurs så går det meste rett i dass, så da har du to alternativ. Alt A er trådløs overføring, men dette kan være håpløst avhengig av hvor du bor, og i ditt tilfelle virker det som en del jobb å rette opp. Alt B er nesten alltid en sikker vinner, og det er gode gamle Cat5 kabelen, ved å slenge denne i ett rør, så kan du få en solid overføring til garasjen og enhetene du har der. Lenke til kommentar
krisi-stoffer Skrevet 17. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2015 (endret) Prinsipp skisse. Men selv om det er forskjellige kurser så har det fortsatt en fysisk sammenheng? Eller er det en signal blokkering i sikkringene ? Er verre å komme seg ut av huset med en kabel. Ligger ingen ledige føringer ut av huset. Men til antenne, hvordan fungerer dette i så fall? Monteres mot husveggen i rettning garasjen? Takker for alle svar så langt Kristoffer Endret 17. februar 2015 av krisi-stoffer Lenke til kommentar
krisi-stoffer Skrevet 17. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2015 Evt. Kunne en repeater nærmest huset (i garasjen) fungere? Noen som veit om dette er noe mer stabilt og hva som fungerer som en god repeater?Kristoffer Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 17. februar 2015 Del Skrevet 17. februar 2015 Strømnettverk har cat5 på begge enhetene, slik at du kan legge kabel fra ruteren og over til andre enden av huset (ved garasjen). Dermed får du begge strømadapterne på samme kurs. Om jeg hadde mulighet ville jeg strukket en kabel fra ruteren til et trådløst aksesspunkt nær veggen mot garasjen. Lenke til kommentar
ARJ Skrevet 22. februar 2015 Del Skrevet 22. februar 2015 Kjørte min rackserver i utvendig isolert bod før jeg. klarte fint 3-400 mbit/s med netgear sine dyreste (ca 800.-) Det bør fungere greit så lenge El-Anlegget i huset ikke er veldig veldig gammelt. Gamle huset mitt var bygd i 2006, nye i 1985. Legger godt merke til forskjell på gamle og nye i hastighet via strømnettet. Men dette er jo bare å teste. Stikk på elkjøp e.l og ikke kjøp billigste løsning. Prøv en av de dyrere, for du får det du betaler for. Funker det ikke så bruk 30 dagers bytterett.. er jo bare å sette opp å speedteste litt fra utstyr koblet til fra garasjen Lenke til kommentar
krisi-stoffer Skrevet 28. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2015 Ble gjort innkjøp av en repeater: https://www.komplett.no/asus-ea-n66-universal-repeaterapclient/751411 Fungerte kjempebra til det den funker til. Å forsterke det trådløse, men det jeg da ikke tenkte over var da at dette stedet ligger i gokk. Så linja inn til boligen er jo på mellom 1 til 2 Mb/s på en god dag.... Så selv om signalet er forsterket så er det fortsatt dårlig i enden... Takker for alle svar uansett Kristoffer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå