Extantitus Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 (endret) Har bestilt meg nytt hk, cpu og minne i forbindelse med oppgradering av DAW pc. Ettersom jeg alltid har hatt Asus HK, var jeg klar for å prøve noe nytt, og etter bla. bekjentes gode erfaringer med MSI, pluss fin bundle gikk jeg for MSI K7N2 DELTA-ILSR. Ordet er at nforce2 baserte kort er beste løsning for audio. Mente selv også, at min research var OK, etter at opptil flere tester viste kortet som stabilt, raskt osv. (god nr. 2 etter Asus). Her er det vel verdt å merke seg at overklokking er ikke aktuelt, og alle kommentarer i forhold til dette ikke er ønskelig. Desverre kom jeg over noen dårlige erfaringer med kombinasjonen MSI K7N2 DELTA-ILSR og Twinmos ddr ram, bl.a her på forumet, selvfølgelig etter at jeg bestilte (sukk). Men jeg er avlikevel innstilt på å prøve ut dette. Spørmål er som følger: Er det noen som har gode erfaringer med dette hovedkortet parret med Twinmos minne? Og.. er det andre kommentarer på dette kortet i forbindelse med DAW (pc for musikk/recording) oppsett? Og for å gjøre noe radikalt, har noen greie erfaringer med VIA baserte kort for AMD(fortsatt DAW)? Intel vs. AMD utspill er ikke interessant, valget mitt er klart på det holdet, AMD gir en mye bedre ytelse i tildømes Cakewalk Sonar, som jeg bruker. Hypertreading har også vist seg ubrukelig i en del audio relaterte konfigurasjoner. Ingen krig trenger å startes for min del :-) Venter spent på konstruktive svar. Endret 7. desember 2005 av Extantitus Lenke til kommentar
silkshade Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Jeg har overhodet ingen erfaringer med dette kortet, men jeg har erfaring med innebygde lydkort, og kan med 99% sikkerhet si at dette duger IKKE om du bruker pc'n til noe som har med lyd å gjøre i det hele tatt. det duger ikke engang til mp3 avspilling. kjøp deg et audigy ES kort hos komplett, de koster 400 kroner og da får du med hitman 2 Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Eh... dette kortet er sertifiert SoundStorm lydkort integrert... bra nok lyd for folk flest og er bevist omtrent like god som Audigity kort! BTW: Brutteren har samme kombo og det funker fett! Bundelen på dette kortet er kjempe bra (bedre enn NF7Sv2.0 i hvertfall). kortet er også fysisk mindre og lettere å montere ... Lenke til kommentar
ConTrail Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 ... om ikke bedre! Støtter audigy real-time encoding av dolby digital? NEI. Lenke til kommentar
Extantitus Skrevet 4. november 2003 Forfatter Del Skrevet 4. november 2003 Vel, takker for respons! En god erfaring registrert Nå har det seg slik at jeg oppgrader systemet mitt, og jeg har allerede det jeg trenger av lydkort, et M-audio kort Audiophile 2496, som jeg er meget fornøyd med. Men for all del, om det integrerte lydkortet kan komme til nytte på noen, så er jeg fornøyd med det.. :-) Film eller spill f.eks, selv om det ikke blir så mye av det. Saken er vel heller det at jeg, som nevnt over, har støtt på en del utspill om dårlige erfaringer hos brukere bl.a. her på forumet, med kombinasjonen Twinmos/MSI K7N2 DELTA-ILSR. Og hadde allerede bestilt kort og minne desverre. Så det jeg lurte på var: Hvis det er noen som har _gode_ erfaringer med kombinasjonen ønsker jeg å høre om det. Da kommer jeg til å prøve lykken med med det, i stedet for å rett og slett returnere det på strak arm. Da kan jeg jo jobbe med mål & mening :-) Så nå var det ikke lyd som var høysete sånn sett, men det å få seg et stabilt system. Da kan jeg jo jobbe med muzakken i fred og ro. Ellers var det jo dette med nForce2 som har blitt utpekt som beste alternativ for audiobruk i et AMD system. Om alt skulle skjære seg har man jo VIA, men de har fra tidligere av et noe frynsete rykte i sammenheng med audiosystemer, men for det jeg vet kan jo de seneste chipsettene være heaven. Har hatt et KT133 basert kort tidligere, som har funka helt greit, til tross for å ha blitt dømt vest og ut av mange. Så er det noen erfaringer på det også, skyt løs! Greier ikke skrive kort, gitt.. Ellers ville sikkert dette hørt hjemme i lydseksjon kanskje, men nå var det jo faktisk mer hardware relatert. Hekk, jeg må jo ha et system som funker.. ! Lenke til kommentar
Extantitus Skrevet 11. november 2003 Forfatter Del Skrevet 11. november 2003 For de det måtte angå. Om noen er i samme situasjon som jeg var, og lurer på hvordan dette gikk, slenger jeg inn et ord eller to. Alt fungerer superb, twinmos smack rett inn resten av systemet også. Første system jeg har hatt uten så mye som et mikroskopisk problem. Dette er uhyre stabilt, kjapt og greit. Recording i alle audioformater uten tweaking av noe som helst. Har jo ikke vært full fest på denne tråden akkurat... ikke for å være utakknemlig, men nå spiller det jo ingen rolle :-) Angrer intet. Anbefales... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå