Gå til innhold

Norgesenergi endrer strømavtale som de selv ønsker


miicard

Anbefalte innlegg

Foreldrene mine har vært strømkunde hos Norgesenergi siden 2011. Det er jeg som har stått for bestillinger av strøm og bestilte Gul e-SPOT. Mars 2014 ser vi at vi ikke har blitt fakturert for denne avtalen i nesten 3 år, de har lagt inn en dyrere avtale. Jeg tar kontakt og får endret til e-SPOT, men ser nå at vi ble flyttet til dyrere avtale igjen 3 måneder senere, juni 2014. Strømavtalen ble endret enda en gang ytterligere 3 måneder senere, altså september 2014, da til Garantert god deal.

 

Vi har totalt 3 strømmålere så det blir fort en del kroner ut vinduet når avtalene endres slik.

 

Kunne selvsagt sagt at vi burde fulgt bedre med på dette selv, men min mor klarer ikke å holde oversikten på pris for alle avtalene hun må ha (strøm, tv, mobil, internett, fasttelefoni++) og hun er nok neppe alene om det.

 

Erfaring med Norgesenergi: Bunnivå, på grensen til svindel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare en titt på logoen sender ut nille-signaler.

Jeg byttet til fjordkraft, aldri vært mer fornøyd.Ansatt-rabatt da så hjelper vel på + at jeg tok av en 69kr mnd-forsikring på abo.

Får sånn 400kr mnd med servere som folder 24/7 hjemme osv. Dvs bruker mye strøm.

Lenke til kommentar

"Arvet" en Norgesenergi-avtale da jeg flyttet inn i forrige leilighet. De ringte meg ca. hver tredje uke for å få meg over på en avtale med fast månedsavgift. Først sa jeg at jeg ikke tar slike avgjørelser på sparket over telefon. Deretter sa jeg at de måtte tjene gode penger på dette siden de var såpass ivrige. Hver gang ba jeg dem ikke ringe meg igjen, men ga de seg? Tipp rett og vinn en bamse.

Lenke til kommentar

Jeg fikk 500 kroner avslag på noe hos Elkjøp for å bli kunde der, og ser ingen annen grunn til å ha noe kundeforhold der. Sa opp etter kort tid pga telefonsalg av verdiløst tillegsprodukt. Heldigvis lett å bytte til selskap som driver normalt. Styr unna Norgesenergi.

Lenke til kommentar

Foreldrene mine har vært strømkunde hos Norgesenergi siden 2011. Det er jeg som har stått for bestillinger av strøm og bestilte Gul e-SPOT. Mars 2014 ser vi at vi ikke har blitt fakturert for denne avtalen i nesten 3 år, de har lagt inn en dyrere avtale. Jeg tar kontakt og får endret til e-SPOT, men ser nå at vi ble flyttet til dyrere avtale igjen 3 måneder senere, juni 2014. Strømavtalen ble endret enda en gang ytterligere 3 måneder senere, altså september 2014, da til Garantert god deal.

 

Vi har totalt 3 strømmålere så det blir fort en del kroner ut vinduet når avtalene endres slik.

 

Kunne selvsagt sagt at vi burde fulgt bedre med på dette selv, men min mor klarer ikke å holde oversikten på pris for alle avtalene hun må ha (strøm, tv, mobil, internett, fasttelefoni++) og hun er nok neppe alene om det.

 

Erfaring med Norgesenergi: Bunnivå, på grensen til svindel.

 

Jeg har hatt NorgesEnergi tidligere pga "dealen" på Elkjøp. Da jeg flyttet til ny leilighet sjekket jeg opp på nytt hvor jeg kunne få "mest for pengene". Etter å ha luket bort alle de jeg vil mene er på grensen til svindel (umulig å finne hvordan man bestiller, må bestille via FB, masse spesialbetingelser etc.) falt valget på Fortum. De har en strømavtale som nå heter eStrøm (tidligere Topp 5 garanti). De har ingen fastavgift og et påslag på 0,78 øre/kWh. Eneste betingelsen er at man må ha avtalegiro, men det er ikke noe problem. Det er det beste jeg har klart å finne, de ligger også "på topp" på konkurransetilsynets liste. Har hatt de i over et år nå uten problemer.

 

Fortum har også en vervekampanje, der den som verver og den som blir vervet får 500 kr i vervebonus. Om du har 3 anlegg får du 500 kr på hver ut av de. Jeg har ikke betalt strømregning på over et halvt år pga denne vervepremiegreien, så om du vil kan du (eller andre om det er interessant) sende meg en PM så skal du få verve-linken.

Endret av Brulejus
Lenke til kommentar

 

Foreldrene mine har vært strømkunde hos Norgesenergi siden 2011. Det er jeg som har stått for bestillinger av strøm og bestilte Gul e-SPOT. Mars 2014 ser vi at vi ikke har blitt fakturert for denne avtalen i nesten 3 år, de har lagt inn en dyrere avtale. Jeg tar kontakt og får endret til e-SPOT, men ser nå at vi ble flyttet til dyrere avtale igjen 3 måneder senere, juni 2014. Strømavtalen ble endret enda en gang ytterligere 3 måneder senere, altså september 2014, da til Garantert god deal.

 

Vi har totalt 3 strømmålere så det blir fort en del kroner ut vinduet når avtalene endres slik.

 

Kunne selvsagt sagt at vi burde fulgt bedre med på dette selv, men min mor klarer ikke å holde oversikten på pris for alle avtalene hun må ha (strøm, tv, mobil, internett, fasttelefoni++) og hun er nok neppe alene om det.

 

Erfaring med Norgesenergi: Bunnivå, på grensen til svindel.

 

Jeg har hatt NorgesEnergi tidligere pga "dealen" på Elkjøp. Da jeg flyttet til ny leilighet sjekket jeg opp på nytt hvor jeg kunne få "mest for pengene". Etter å ha luket bort alle de jeg vil mene er på grensen til svindel (umulig å finne hvordan man bestiller, må bestille via FB, masse spesialbetingelser etc.) falt valget på Fortum. De har en strømavtale som nå heter eStrøm (tidligere Topp 5 garanti). De har ingen fastavgift og et påslag på 0,78 øre/kWh. Eneste betingelsen er at man må ha avtalegiro, men det er ikke noe problem. Det er det beste jeg har klart å finne, de ligger også "på topp" på konkurransetilsynets liste. Har hatt de i over et år nå uten problemer.

 

Fortum har også en vervekampanje, der den som verver og den som blir vervet får 500 kr i vervebonus. Om du har 3 anlegg får du 500 kr på hver ut av de. Jeg har ikke betalt strømregning på over et halvt år pga denne vervepremiegreien, så om du vil kan du (eller andre om det er interessant) sende meg en PM så skal du få verve-linken.

 

Å dekke de 500+500 kronene tar all fortjenesten fra de første 128205 kwh den nye kunden bruker (6-7 år for middels enebolig). Høres ut som det er noe info som ikke fremkommer der.

Lenke til kommentar

Hvor får du 12205 kWh fra? Det opplyses et påslag på 0,78 øre/kWh. Jeg antar at det er påslag på spotpris. Spotprisen var ca 25 øre/kWh i januar, med påslag blir det 33 øre/kWh. 1000 kroner utgjør da litt over 3000 kWh.

 

1000 kr / 0,0078 kr er lik 128205. Hvis du har betalt 8 øre over spotpris så er det dyrt. Regner du at de får de første 3000 kwh til ny kunde gratis i markedet? Og hvor kom 12205 fra?

Lenke til kommentar

Hvor får du 12205 kWh fra? Det opplyses et påslag på 0,78 øre/kWh. Jeg antar at det er påslag på spotpris. Spotprisen var ca 25 øre/kWh i januar, med påslag blir det 33 øre/kWh. 1000 kroner utgjør da litt over 3000 kWh.

 

Que?

 

25 øre med påslag på 0,78 øre er 25,78 øre.

Lenke til kommentar

 

Hvor får du 12205 kWh fra? Det opplyses et påslag på 0,78 øre/kWh. Jeg antar at det er påslag på spotpris. Spotprisen var ca 25 øre/kWh i januar, med påslag blir det 33 øre/kWh. 1000 kroner utgjør da litt over 3000 kWh.

 

1000 kr / 0,0078 kr er lik 128205. Hvis du har betalt 8 øre over spotpris så er det dyrt. Regner du at de får de første 3000 kwh til ny kunde gratis i markedet? Og hvor kom 12205 fra?

 

 

12205 kom fra en feiltasting fra min side. Skulle stå 128205.

 

 

Edit: Og jeg skjønner nå hva du mener. Misforsto tidligere, og trodde du mente at ny kunde + verver fikk over 120000 kWh gratis for de 500+500 kronene.

Endret av Llandari
Lenke til kommentar

 

 

Å dekke de 500+500 kronene tar all fortjenesten fra de første 128205 kwh den nye kunden bruker (6-7 år for middels enebolig). Høres ut som det er noe info som ikke fremkommer der.

 

 

Hvordan de tjener penger på det aner ikke jeg. Vet bare at jeg ikke har betalt strøm siden jeg vervet første gangen. Betaler kun nettleie til Lyse. E-fakturaen er på 0,00 hver måned, og når jeg går inn på fakturadetaljene står det rundt 1-2 hundrelapper i strømutgifter, og Gjenværende ververabatt -..... kr. Antar at de satser på å få flest mulig kunder, og dermed tjene penger på de som har de andre avtalene (som ser veldig mye dyrere ut). Kanskje kommer også avtalen til å forsvinne etter en stund. Husker jeg hadde et abonnement hos OneCall en gang i tiden som var i praksis gratis for mitt bruk. Så justerte de det til å være "like bra, bare dyrere", med en minimumspris på 49 kr i måneden.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Det som er ekstra trist er at Norges-energi er eid av Hafslund strøm som igjen er eid av Hafslund ASA og der er Oslo Kommune hovedaksjonær. det triste er at hver gang en kommune er innblandet blir det ikke tatt hensyn til samfunnet generelt, heller motsatt at det skal melkes ut så mye penger som mulig.

 

Og ja, jeg vet at tråden er over 1år gammel :)

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...