Gå til innhold

Elektrisk bensinpumpe


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det værste er vel at bensinen tar fyr, så stedet du er, så brenner hele bygget ned, evt. Bare bilen om det er utendørs.

Personlig ser jeg ikke problemet med å bruke en bensinpumpe beregnet for bil, men den må jo passes på, for går den uten bensin vil den antagelig streike etter en stund, den må altså følges med på, noe man uansett bør gjøre når det gjelder bensin.

 

Å sette kanna du skal helle fra på et bord, så bruke en håndpumpe for å starte en hevert høres mye bedre ut, da har du tømt en kanne på kort tid, med minimalt med jobb.

Lenke til kommentar

Nei, f.eks denne http://www.biltema.no/no/Kontor---Teknikk/Batteri-og-Stromforsyning/Nettaggregat-og-ladere/Nettadapter-312-V-38204/

Må kutte ledningene da, men bør ikke være store problemet å bruke den.

 

Men, kan ikke tenke meg en eneste grunn til å ha en bensinpumpens til bil koblet til fast strømnett, finnes mye bedre og billigere pumper om det er en pumpe du er ute etter.

Hva skal du med den?

Tror du skal lese spec på den pumpa han linka til, adaptern din gir 2,25A eller no sånt, bensinspumpa trekker opptil 15,5A

Lenke til kommentar

Tror du skal lese spec på den pumpa han linka til, adaptern din gir 2,25A eller no sånt, bensinspumpa trekker opptil 15,5A

Å herre.

En liten pumpe som knapt pumper noe drivstoff, så jeg tenkte den knapt trengte noe strøm, så leste ikke specs.

Men igjen, det vil ikke bli bygget opp noe trykk, så antagelig tar den mye mindre når den ikke får motstand uten at det står noe om det...

 

Så det er gassen eg bør vær redde for.

 

Men visst eg for eksempel hadde pumpen ute? (bur på landet) Like stor fare då?

Bensintanken og bensinkannen kan fortsatt ta fyr, ikke spesiellt heldig verken innendørs eller utendørs...
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...