Gå til innhold

Elektrisk bensinpumpe


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, f.eks denne http://www.biltema.no/no/Kontor---Teknikk/Batteri-og-Stromforsyning/Nettaggregat-og-ladere/Nettadapter-312-V-38204/

Må kutte ledningene da, men bør ikke være store problemet å bruke den.

 

Men, kan ikke tenke meg en eneste grunn til å ha en bensinpumpens til bil koblet til fast strømnett, finnes mye bedre og billigere pumper om det er en pumpe du er ute etter.

Hva skal du med den?

Lenke til kommentar

 

 

Men, kan ikke tenke meg en eneste grunn til å ha en bensinpumpens til bil koblet til fast strømnett, finnes mye bedre og billigere pumper om det er en pumpe du er ute etter.

Hva skal du med den?

 

Kunne du linket en :) ?

 

Skal bruke til å pumpe fra og til bensinkanner :).

Lenke til kommentar

Må den være elektrisk?

 

Det finnes dieselpumper, men usikker på hvor lurt det er å bruke disse på bensin, ettersom bensin antenner MYE lettere enn disesel.

f.eks

 

http://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/garasje/garasje-og-verksted/diselpumper/dieselpumpe-730023/

 

Og, er det bensin du skal pumpe eller noe annet, som ikke antenner like lett?

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Hei

 

Ja, eg ville helst hatt den koblet til en stikk kontakt :)

Kan vær en diesel pumpe, bensin pump, vann pumpe, så lenger den greier å pumpe bensin fra en bensin kanne til en aenn kanne, uten noen problemer.

 

Den fra jula, vil den ha noe problem må å pumpe bensin?

Lenke til kommentar

Bensingass er eksplosivt. Ikke begynn med hjemmemekket elektrisk pumpe, selv om det kun er 12V. Det er en grunn til at du ikke har lov til å oppbevare mer enn 10 liter bensin hjemme.

 

Edit:

Nye grenser er 10 liter i boenhet og 50 liter i garasje, utvendig bod, båthus eller lignende.

Endret av Omnithunder
Lenke til kommentar

Hmm for vell prøve å sjekke då.

 

Det var derfor eg ville prøve og koble til en bensin pumpe fra en bil isteden for den fra jula.

 

Men en vann pumpe, vil den ha noe problemer?

Alle pumper som ikke er beregnet på bensin vil kunne være farlig.

Bensinpumpe fra vanlig bil vil nærmest bare dryppe bensin der du vil, den du fant har "høy" kapasitet og vil fungere raskere, men fortsatt vil det ta veldig lang tid å flytte bensin.

 

En håndpumpe er å anbefalle...

Lenke til kommentar

Bare et lite spørsmål, før eg slutter av denne tråden.

 

Er bare nysgjerrig, men hva som kan skje galt visst eg hadde hatt en liten pumpe (4L /M), som hadde pumpet bensin/diesel?

 

Er det gassen som hadde våre farligast og blitt antent eller at det konne komme gnist som hadde satt fyr på pumpa mens den hadde pumpa bensin/diesel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...