_dundun_ Skrevet 16. april 2015 Del Skrevet 16. april 2015 Jjeg kjøpte en XPS13 (toppmodell med i7 og beste skjerm) basert på tester. Blant annet denne. Den går tilbake på angrerett. Hvorfor? * Første møte er helt ubeskrivelig dårlig til å være en premium-maskin. Windows er dårlig satt opp, driverne er utdaterte, vifta uler og uler, alt er tregt og det er noe merkelig med oppløsninga. * Etter å ha oppdatert bios og alle driverne (manuelt, fordi ikke det automatiske systemet funka) fikk jeg ny bios, og da ble vifta litt bedre, men den går fortsatt helt utrolig mye. * Skjermen lagger. Da jeg browset nett med touch var flyten ca. den samme som på min HP 7" tablet til 995 kroner med samme OS. * Tastaturet er OK, men ikke bra. * Touchpaden er bra, men milevis bak Apple sine (som var det jeg skulle erstatte). * Maskinen har et helt hysterisk dårlig plassert lys i forkant når man lader. Hva tenkte Dell på? * Hele kassa og tastaturet er magneter for fingeravtrykk. * Man kan ikke kalibrere skjermen. WTF? Alt i alt er det for mange småting (og noen store) som ikke funker på denne maskina, så den går tilbake etter en halvtimes test. Synd, for jeg trodde Dell var inne på noe her. Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 16. april 2015 Del Skrevet 16. april 2015 Hørtes veldig merkelig ut, ihvertfall det du sier om skjermbildet. At vifta lager litt lyd er vel å forvente med såpass intes hw i en så kompakt maskin. Regner med at du har lastet ned nye drivere for skjermkort fra Intel, og ikke fra dell.com. Hvis ikke, så burde du så absolutt gjøre det, andrevalget er driverne fra Windows Update, de er nok også mer up-to-date enn de som ligger på dell.com. Sjekk også om brikkesett driverne dine er oppdaterte, de pleier å være det, men de er viktige for ytelsen så sjekk de også. Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 16. april 2015 Del Skrevet 16. april 2015 (endret) Jeg oppdaterte alt, og det ble bedre men ikke bra. Orker uansett ikke forholde meg til en produsent som ikke holder driverne oppdatert (særlig ikke når de har putta "hold driverne oppdatert"-software på maskina. Det var en fin maskin, men for 15000 forventer jeg mer enn jeg fikk, f.eks en produsent som bryr seg nok til å lage et produkt som virker uten å måtte jage nettet rundt etter drivere. Endret 16. april 2015 av Audun_K Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 16. april 2015 Del Skrevet 16. april 2015 Beklageligvis krever det mye kvalitetssikring før nye drivere blir godkjente å lastet opp på produsentenes sider, derfor vil de alltid være ganske så utdaterte, selv med den software du nevner. Litt som å ha en Android telefon med Sense / TouchWiz over. Man får en dårligere og mindre pen opplevelse samt at man må vente lengre på oppdateringer. Jeg tror uten unntak at man vil oppleve alt fra middels til ekstrem ytelses forbedring ved å formatere (Ikke tilbakestill/recovery) en splitter ny pc grunnet all sponsede crap- og bloatware som de kommer med. Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 16. april 2015 Del Skrevet 16. april 2015 Det virker sånn. Jeg trodde det hadde blitt bedre, og at denne faktisk virket out of the box uten at jeg skulle trenge å forholde meg til masse forskjellige leverandører. Oh well, Eplehuset hadde Macbook Pro på lager. Der slipper man sånne problemer (og maskina var billigere). Lenke til kommentar
Snoft Skrevet 9. mai 2015 Del Skrevet 9. mai 2015 Hvordan er det norske tastaturet? Alle bilder jeg finner her og i andre tester har et amerikansk tastatur. Lurer på hvor < > og ? knappene feks er plassert. Noen som har et bilde? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 <> er plassert mellom Shift og Z, mens ? får du ved å trykke Shift og +. Har endelig mottatt mitt eksemplar. Lenke til kommentar
C64C Skrevet 25. mai 2015 Del Skrevet 25. mai 2015 Finnes ikke denne i 1080p i Norge? Hej C64C Den nye XPS 13 med 1080p non-touch skærm skulle blive tilgængelig på den norske side i løbet af de næstkommende uger. Min anbefaling er derfor, at du holder øje med siden. Ha en fin dag. Med venlig hilsen Karina Hansen Dell | Social Media & Communities Professional Følg os på Twitter: @DellLytter Hei, Dell-representant. Når kommer XPS 15 i slim utgave med smale rammer? Er meget interessert i dette. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f Skrevet 25. mai 2015 Del Skrevet 25. mai 2015 Ryktene, ifølge et lekket "roadmap" på Dell-forumet på notebookreview.com, sier fjerde kvartal. Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 25. mai 2015 Del Skrevet 25. mai 2015 Grunnen til at den ikke har kommet er mangel på quad-core Broadwell, eller Skylake. Produsenter pleier alltid å oppdatere modellene når ny Intel CPU kommer. Det har kommet dual core Broadwell-U til 13". Det har ikke kommet noe nytt for 15". Derfor så venter de nok på at noe slik skal komme før de lanserer ny modell. Q4 høres ut som Skylake, ettersom Broadwell skulle komme med quad core nå i sommer. Usikkert om Skylake når Q4 da, så blir vel egentlig å følge med på realease nyheter om skylake da. Tviler Dell kommer til å svare deg på når den kommer, men er jo mulig at du får et lite hint selvfølgelig. Lenke til kommentar
C64C Skrevet 25. mai 2015 Del Skrevet 25. mai 2015 (endret) Håper at en produsent kan lansere en slankere 15-tommer snart. Folk ler av meg når jeg kommer med min digre U500VZ. Endret 26. mai 2015 av C64C Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 Den så på ingen måte diger ut? Veier bare 2,16 kg og. Ganske lettvekter for 15 tommer. Lenke til kommentar
DellCare Skrevet 27. mai 2015 Del Skrevet 27. mai 2015 Finnes ikke denne i 1080p i Norge? Hej C64C Den nye XPS 13 med 1080p non-touch skærm skulle blive tilgængelig på den norske side i løbet af de næstkommende uger. Min anbefaling er derfor, at du holder øje med siden. Ha en fin dag. Med venlig hilsen Karina Hansen Dell | Social Media & Communities Professional Følg os på Twitter: @DellLytter Hei, Dell-representant. Når kommer XPS 15 i slim utgave med smale rammer? Er meget interessert i dette. Hei C64C! Dessverre kan jeg ikke kommentere på dette, siden vi ikke har noe offisiell informasjon. Jeg kommer til å sende ditt spørsmål videre internt, vi setter pris på interessen din. Anbefaler deg å følge opp med vår Dell Norway Facebook eller Twitter account, for å få nyehetene. Ha en fin dag Simona Schwarz Dell | Social Media & Communities Professional Følg os på Twitter: @DellLytter Lenke til kommentar
mrdalesen Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 Håper at en produsent kan lansere en slankere 15-tommer snart. Folk ler av meg når jeg kommer med min digre U500VZ. http://www.techradar.com/news/mobile-computing/laptops/microsoft-previews-windows-10-on-redesigned-xps-15-during-keynote-1295514 Dell xps 15 med infinity annonsert 1 Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 Lite nytt i den artikkelen. Håper neste kommer XPS 15 kommer med GeForce GTX 960 eller noe sånt, Skylake og med et 1080p panel. Har kikket litt på Asus Zenbook Pro UX501, men verger meg litt over 4k panelet. Hadde sikkert holdt med en i5 cpu også, helst nyere enn gen 4. Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 18. august 2016 Del Skrevet 18. august 2016 Konstruksjonen skulle vært i metall. Da hadde denne PCen vært stort sett helt perfekt. Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 18. august 2016 Del Skrevet 18. august 2016 Konstruksjonen skulle vært i metall. Da hadde denne PCen vært stort sett helt perfekt. Den er i metall Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 18. august 2016 Del Skrevet 18. august 2016 Konstruksjonen skulle vært i metall. Da hadde denne PCen vært stort sett helt perfekt. Den er i metall Åh, synes jeg leste plast et sted... Lenke til kommentar
C64C Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 (endret) Nye XPS 13 med Kaby Lake og større batteri herjer på batteritid: 14 timer! http://www.laptopmag.com/articles/dell-xps-13-kaby-lake-battery-life Endret 18. oktober 2016 av C64C Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 Ja, det er ganske utrolig, hvor er konkurransen? Når kommer Apple med en oppgradert MBA? MBA med samme skjerm som XPS 13 og du har nok nær like bra batteritid. Med tanke på hvor viktig batteritid er på ultrabooker er det rart ingen andre enn Dell lager skikkelige ultrabooker med marathon batteri. MBA var lenge best, men 2011 er lenge siden nå. MS er den eneste andre som er god til å velge skjermer, men de lager ikke så mange laptoper, så de har ingen av den typen XPS 13 er. Surface er nettbrett, og laptopen deres har GPU, som gjør at de taper til XPS på batteri. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå