Djn Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 for dyrt. et stykke av plast som er mindre enn de standard 15 inches. 5000-6000 maks. klart selskapene ønsker minst 200-300% fortjeneste på en enkelt bærbar PC. globalt kartell. Skjermoppløsning 13xx / 768 i 2015? over 10 år har denne samme skjermoppløsning. klart, skulle slippe sin fortjeneste hvis de ga normale 1920x1080 og over 15 inches. i prisklassen 4000-6000 kroner. Det er klart. 15" har alltid vært billig dritt for folk som ikke vil betale mer for noe betraktelig mer bærbart. Lenke til kommentar
DrPaulus Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 Har lest noen anmeldelser og sett Linus Tech Tips sin tilbakemelding på denne (han har jo vært en stor tilhenger av Dell i det siste) og det virker som tastaturet skuffer veldig med dårlig keytravel og veldig mye fleks bak tastene. Og den høye oppløsningen har jo som "alltid" sine problemer i Windows 8.1 hvorpå alt for mye skalerer dårlig eller ikke i det hele tatt, noe som er utrolig synd da maskinen ellers virker temmelig flott, om ikke fantastisk. Jeg har ikke sett samme test som deg hos Linus Tech Tips, men det jeg kan si er at det er absolutt null fleksibilitet i tastene, bak tastene eller under tastene selv med ganske kraftig belastning. Byggekvaliteten er ikke noe å si på, og står ikke tilbake for hverken Apple, Lenovo eller noen andre maskiner fra øverste hylle. Vandringen i tastene på tastaturet er nok ikke markedsledende, men tastaturet er veldig godt å skrive på, og selv om det ikke gir riktig samme følelsen som de beste fra Lenovo eller Apple, så er det ikke langt unna, og mer enn akseptabelt. Det er såpass liten forskjell at jeg tror ikke tastaturet er det som blir avgjørende når du skal velge mellom dem. Jeg vil uansett påstå at de som er ute etter det beste tastaturet ikke vil finne det i en ultrabok. Det jeg synes er negativt så langt med datamaskinen er at det myke belegget som er på tastene er en magnet for fettmerker, batteritiden ikke er som beskrevet av Dell, men opplever den likevel som veldig bra for mitt bruk. Her skulle jeg ønske at de gikk for et 56whr-batteri som først var tiltenkt denne maskinen. Mikro displayport er ikke like slitesterk som en i full størrelse eller HDMI. Og til slutt så kan vifta starte opp uten at man belaster maskinen veldig mye, og den høres greit, men er heldigvis ikke av den ulende sorten. Alt i alt vil jeg si meg ganske så enig i at denne maskinen fortjener 9/10 og er nok den mest komplette ultraboken på markedet i dag. Skulle jeg fått muligheten til å velge så ville jeg hatt den med i3, 8gig ram, 256gb eller større SSD og 1080skjerm med eller uten berøringsfunksjon og en pris mellom 8000-9000kr. Lenke til kommentar
kvakse Skrevet 17. februar 2015 Del Skrevet 17. februar 2015 Damn. Viftestøy er dealbreaker for min del. Får inntrykk av kommentarene her at denne har mer enn nok av det. Ellers fin, men nei takk! Lenke til kommentar
chapeu Skrevet 18. februar 2015 Del Skrevet 18. februar 2015 Fikk denne for 2 uker siden. Gikk i retur til Dell for 1 uke siden. Hovedproblemet mitt var en slags forsinkelse fra når man beveger fingeren på touchpaden, til når musepekeren faktisk flyttet på seg. Dette gjorde det helt umulig å få til små presise bevegelser. Selv etter en uke med endel bruk ble jeg aldri vandt til dette. Det andre problemet var viftelyden. Selv når CPU-bruk bare i korte perioder (sekunder) beveget opp mot 30-50% så ble viftene veldig hørbare. Ubrukelig (hakkete) two-finger scroll i andre nettlesere enn Internet Explorer hjalp heller ikke på saken. PC'en ser fantastisk ut, og virker å være bygd utrolig solid, så det er litt kjipt at sånne småting ødelegger såpass mye. Om touchpad-driverne blir fikset, og vifteprofilen blir tunet litt så er det ikke umulig at jeg bestiller den igjen. 1 Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 18. februar 2015 Del Skrevet 18. februar 2015 Har lest noen anmeldelser og sett Linus Tech Tips sin tilbakemelding på denne (han har jo vært en stor tilhenger av Dell i det siste) og det virker som tastaturet skuffer veldig med dårlig keytravel og veldig mye fleks bak tastene. Og den høye oppløsningen har jo som "alltid" sine problemer i Windows 8.1 hvorpå alt for mye skalerer dårlig eller ikke i det hele tatt, noe som er utrolig synd da maskinen ellers virker temmelig flott, om ikke fantastisk. Jeg har ikke sett samme test som deg hos Linus Tech Tips, men det jeg kan si er at det er absolutt null fleksibilitet i tastene, bak tastene eller under tastene selv med ganske kraftig belastning. Videoen viser noe helt annet. Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 19. februar 2015 Del Skrevet 19. februar 2015 Ser at man kan få mange forskjellige oppsett på denne maskinen, men kun én skjerm? Tror dette kunne vært en kanon maskin hvis den kom med 1920x1080/1200 matt skjerm u/berøring. Hva skal man med så høy oppløsning på en ultrabærbar 13"? Det kommer nok til å by på mer irritasjon enn glede for kunder, tenker da på at det ser grusomt ut i altfor mange windows apper dersom man skalerer opp, det øker strømforbruket og reduserer batteritiden. Og så øker det selvsagt prisen... De selger 1080p matt skjerm i USA hvertfall. Koster en god del mer, og gir den batteritid som slår MacBookAir 13". Uforståelig at de ikke seslger den her. Helt enig i at 1800p absolutt ikke er verdt det med tanke på skalering/batteritid. I tilegg får du jo matt skjerm, istedenfor den blanke touchskjermen. I USA starter den billigste på 800$ (da med i3, 4gb ram, 128 gb SSD og 1080p). I Norge starter den billigste på over 11.000. 1 Lenke til kommentar
mrdalesen Skrevet 19. februar 2015 Del Skrevet 19. februar 2015 Ser at man kan få mange forskjellige oppsett på denne maskinen, men kun én skjerm? Tror dette kunne vært en kanon maskin hvis den kom med 1920x1080/1200 matt skjerm u/berøring. Hva skal man med så høy oppløsning på en ultrabærbar 13"? Det kommer nok til å by på mer irritasjon enn glede for kunder, tenker da på at det ser grusomt ut i altfor mange windows apper dersom man skalerer opp, det øker strømforbruket og reduserer batteritiden. Og så øker det selvsagt prisen... De selger 1080p matt skjerm i USA hvertfall. Koster en god del mer, og gir den batteritid som slår MacBookAir 13". Uforståelig at de ikke seslger den her. Helt enig i at 1800p absolutt ikke er verdt det med tanke på skalering/batteritid. I tilegg får du jo matt skjerm, istedenfor den blanke touchskjermen. I USA starter den billigste på 800$ (da med i3, 4gb ram, 128 gb SSD og 1080p). I Norge starter den billigste på over 11.000. Vet ikke om du formulerte deg litt feil jeg.. men 1080p, matt utgaven er den billigste i USA? Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 Ser at man kan få mange forskjellige oppsett på denne maskinen, men kun én skjerm? Tror dette kunne vært en kanon maskin hvis den kom med 1920x1080/1200 matt skjerm u/berøring. Hva skal man med så høy oppløsning på en ultrabærbar 13"? Det kommer nok til å by på mer irritasjon enn glede for kunder, tenker da på at det ser grusomt ut i altfor mange windows apper dersom man skalerer opp, det øker strømforbruket og reduserer batteritiden. Og så øker det selvsagt prisen... De selger 1080p matt skjerm i USA hvertfall. Koster en god del mer, og gir den batteritid som slår MacBookAir 13". Uforståelig at de ikke seslger den her. Helt enig i at 1800p absolutt ikke er verdt det med tanke på skalering/batteritid. I tilegg får du jo matt skjerm, istedenfor den blanke touchskjermen. I USA starter den billigste på 800$ (da med i3, 4gb ram, 128 gb SSD og 1080p). I Norge starter den billigste på over 11.000. Vet ikke om du formulerte deg litt feil jeg.. men 1080p, matt utgaven er den billigste i USA? Formulerte meg nok feil ja Matt 1080p er på de billigste versjonene i USA. Maks med 1080p skjermen er vel i5, 8GB RAM og 256 GB SSD. Lenke til kommentar
mrdalesen Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 Ser at man kan få mange forskjellige oppsett på denne maskinen, men kun én skjerm? Tror dette kunne vært en kanon maskin hvis den kom med 1920x1080/1200 matt skjerm u/berøring. Hva skal man med så høy oppløsning på en ultrabærbar 13"? Det kommer nok til å by på mer irritasjon enn glede for kunder, tenker da på at det ser grusomt ut i altfor mange windows apper dersom man skalerer opp, det øker strømforbruket og reduserer batteritiden. Og så øker det selvsagt prisen... De selger 1080p matt skjerm i USA hvertfall. Koster en god del mer, og gir den batteritid som slår MacBookAir 13". Uforståelig at de ikke seslger den her. Helt enig i at 1800p absolutt ikke er verdt det med tanke på skalering/batteritid. I tilegg får du jo matt skjerm, istedenfor den blanke touchskjermen. I USA starter den billigste på 800$ (da med i3, 4gb ram, 128 gb SSD og 1080p). I Norge starter den billigste på over 11.000. Vet ikke om du formulerte deg litt feil jeg.. men 1080p, matt utgaven er den billigste i USA? Formulerte meg nok feil ja Matt 1080p er på de billigste versjonene i USA. Maks med 1080p skjermen er vel i5, 8GB RAM og 256 GB SSD. Tror kanskje man kunne få den med 1080 og 512gb, men er mulig jeg surrer Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 $1099.99 for denne med 1080p matt, i5 5200U, 8GB DDR3L, 256GB SSD. Ikke kjempebillig, men ganske sweet maskin. Håper de kommer med 1080p skjermene til Norge også etterhvert... 1 Lenke til kommentar
C64C Skrevet 28. februar 2015 Del Skrevet 28. februar 2015 Finnes ikke denne i 1080p i Norge? Lenke til kommentar
C64C Skrevet 28. februar 2015 Del Skrevet 28. februar 2015 Finnes ikke denne i 1080p i Norge? Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 28. februar 2015 Del Skrevet 28. februar 2015 (endret) Ikke nå, forhåpentligvis senere, men tviler litt. EDIT: Hvis vi er noen som maser på de, så kanskje de ombestemmer seg? Endret 28. februar 2015 av HulkHaugen Lenke til kommentar
DellCare Skrevet 2. mars 2015 Del Skrevet 2. mars 2015 Finnes ikke denne i 1080p i Norge? Hej C64C Den nye XPS 13 med 1080p non-touch skærm skulle blive tilgængelig på den norske side i løbet af de næstkommende uger. Min anbefaling er derfor, at du holder øje med siden. Ha en fin dag. Med venlig hilsen Karina Hansen Dell | Social Media & Communities Professional Følg os på Twitter: @DellLytter 1 Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 2. mars 2015 Del Skrevet 2. mars 2015 Den ser ut til å være tilgjengelig allerde: http://www.dell.com/no/p/xps-13-9343-laptop/pd?oc=cnx4304&model_id=xps-13-9343-laptop(kun med i7 og 256GB SSD foreløpig). Hmm... Lenke til kommentar
mrdalesen Skrevet 2. mars 2015 Del Skrevet 2. mars 2015 (endret) Finnes ikke denne i 1080p i Norge? Hej C64C Den nye XPS 13 med 1080p non-touch skærm skulle blive tilgængelig på den norske side i løbet af de næstkommende uger. Min anbefaling er derfor, at du holder øje med siden. Ha en fin dag. Med venlig hilsen Karina Hansen Dell | Social Media & Communities Professional Følg os på Twitter: @DellLytter Du er flink, vi liker deg (kun med i7 og 256GB SSD foreløpig) http://www.dell.com/no/p/xps-13-9343-laptop/pd?oc=cnx4309&model_id=xps-13-9343-laptop i5 Endret 2. mars 2015 av mrdalesen 1 Lenke til kommentar
mrdalesen Skrevet 3. mars 2015 Del Skrevet 3. mars 2015 Lukter kjøp dette her enig, selv tror jeg går for qhd-versjonen, aldri hatt en glossy skjerm før og liker hvordan de ser ut )) Lenke til kommentar
Trold Skrevet 31. mars 2015 Del Skrevet 31. mars 2015 Herlig tynn sak igjen som kun kan brukes til internett og video.. Lenke til kommentar
Djn Skrevet 31. mars 2015 Del Skrevet 31. mars 2015 Herlig tynn sak igjen som kun kan brukes til internett og video.. Helt ok for Office og lettere R-kode, etter hva jeg forstår fra hun på jobben som har en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå