Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Orgasmer - Guide

Solsaks

Anbefalte innlegg

Det er ingen hemmelighet at jenter nesten kan få opptil 7 forskjellige typer orgasmer. Det er heller ingen hemmelighet at menn ikke kan alle metodene og derfor har jeg funnet en liten guide.

Jeg tenkte å presentere i hvert fall noen.

Livmorhalsorgasme;

Beina hennes på skuldrene dine.

Sakte inn med penis, veldig varsom når du kommer borti livmorhalsen. Stå sånn en stund og pass på at jenta slapper av og at det ikke gjør vondt. Deretter "gynger" du forsiktig frem og tilbake mens du fremdeles har kontakt med livmorhalsen med penis.

Ikke noe inn og ut, bare små-vugging i begynnelsen. Så fort du merker at hun er med (gir god-lyd og livmortappen blir mykere) kan du kjøre på fortere og med gradvis hardere støt.
Klitorisorgasme;

Klitorisorgasme er den letteste orgasmen å gi til de fleste jenter, og ofte den eneste orgasmen de har erfart på egenhånd eller med en tidligere partner.

Vanligste feil de fleste gutter gjør er å gå rett på klitoris med fingre eller tunge (uten å "varme opp" resten av området rundt gradvis), og alt for hardhendt, alt for fort og alt for lenge. Klitoris er full av nerver, så den har lett for å bli "nummen" hvis man er for ivrig med å stimulere den.

Begynn gjerne med å stryke henne på magen, innsiden av lårene, nedover beina osv. Bruk gjerne tunge, hendene dine, kyss, småbiting. Bruk goooood tid. Tunga bør være våt, og slapp av i musklene i tunga slik at den er myk, og bruk lange drag.

Før du i det hele tatt tenker på å bevege deg mot klitoris kan du godt bruke tid på å slikke de ytre kjønnsleppene, området ned langs rompeballene hennes, og etter hvert på hver side av klitoris (men fremdeles ikke rett på).

Til slutt kan du iblant "komme borti" klitoris, fremdeles med lange, myke, våte drag.

Legg venstre håndbak på venusberget hennes (google it) og dytt venusberget i retning magen hennes. Dette gjør at klitoris automatisk blir eksponert. Jenter er veldig forskjellige på hvor mye stimulering de tåler på klitoris, så test forsiktig. Bedre om du går frem for varsomt enn for fort.

Putt deretter to fingre (gjerne med spytt på som glidemiddel) inn i skjeden. Ikke gjør noe voldsomt med de enda, det holder at de bare er inne i henne. Det gjør ofte at hun klarer å slappe mer av, og det føles bedre om noe er inne i henne når klitoris blir stimulert.

Når du stimulerer klitoris (enten det er med tunge eller fingre) gjør det hele tiden 20% saktere enn det du merker at kroppen hennes ønsker. Hun skal bli litt frustrert.

Etter hvert kan du gjøre en "kom her" bevegelse med pekefinger og langefinger inne i henne (med håndbaken opp) og på den måten stimulerer G-punktet (eller rettere sagt G-"området") og "The spot formerly known as the A-spot" (området rett bak G-punktet). Gå gjerne supersakte frem med fingrene på G-punktet når du stimulerer klitoris, og gjerne vær helt i ro med tunga på klitoris når du stimulerer G-punktet. G-punktet og klitoris kan nemlig være litt i "konflikt" ved at de slår hverandre ut hvis begge stimuleres like hardt. Samtidig komplimenterer de hverandre og forsterker hverandre dersom den ene stimuleres mer enn den andre. Bedre å veksle på hvilken du stimulerer mest ettersom hvilken nytelse du ønsker å gi henne.

Når det gjelder teknikk og hvordan du bør stimulere klitoris (og resten av vagina generelt) så er det viktigste bare at du varierer. Alt er stort sett godt så lenge det ikke blir for mye av det og for lenge. Test deg frem med slikking, suging, kyssing, lange drag, korte drag, skriv alfabetet med tunga, hva som helst så lenge du varierer. Prøv å forestill deg hvordan du tror det føles for jenta og følg intuisjonen og legg merke til feedbacken du får i form av lyder hun lager og hvordan hun vrir kroppen. Hvis du klarer å slappe av og være ordentlig tilstede når du går ned på henne vil du etterhvert få en intuitiv forståelse av hva som kjennes godt. Varier tempoet, men gå stort sett saktere frem enn du er vant med.

Når du vil "vippe henne over" til å få orgasme, er det ofte veldig effektivt å holde henne godt fast med hendene, og flikke tungespissen ytterst på klitoris samtidig som du gjør "kom her" bevegelsen inne i henne.

Når du merker at noe du gjør er veldig godt og hun begynner å gi tegn til at hun er på vei til å komme: IKKE skift posisjon, IKKE øk tempoet, IKKE gjør noe annerledes enn det du gjør. Fortsett i nøyaktig samme tempo, med samme mykhet i tunga, i samme vinkel til hun kommer.

Protip:Hvis hun klarer å slappe av med deg og er komfortabel med det, så kan det være ekstremt digg for henne om du samtidig stimulerer rompehullet hennes utenpå eller rett på innsiden med en ledig finger. Ofte kan du også "måle" hvor godt det du gjør er ved å kjenne sammentrekninger i rumpemuskelen hennes.

TL;DR: Gå frem gradvis og 20% saktere, så kommer hun fortere og kraftigere ved klitorisstimulering.

G-Punkt-orgasme/kvinne ejakulering:

Total tid fra begynnelse til orgasme hvis gjort riktig: Ca. ett minutt.

Dette er litt tricky å få til i begynnelsen, men når du først har lært deg teknikken er det nesten lettere å gi jenter denne orgasmen enn klitorisorgasme. Jenter som har vanskelig for å få klitorisorgasme kan ofte lett få G-punktsorgasme.

G-punktsorgasme trenger ikke å bygges opp like sakte som klitorisorgasme.

Fremgangsmåte:

1. Varm opp med å bruke "vippe-teknikken". To fingre inn i skjeden (håndbaken ned, med henne liggende på ryggen), rytmiske opp og ned-bevegelser (ikke inn og ut). Gjerne slikk rundt klitoris samtidig, men ikke stimuler klitoris for mye, da G-punktet og klitoris er litt "motpoler" som fort ødelegger for hverandre hvis begge stimuleres like mye.

2. Plassér deg selv på hennes høyre side (hvis du er høyrehendt), med henne liggende på ryggen. Sitt på knærne, og gjerne legg hodet hennes halvveis opp i fanget ditt slik at hun kan suge deg. For mange jenter er dette KEY. "Hovedaktiviteten" sålangt er at hun suger deg, mens du masserer henne mellom beina med høyre hånd.

3. Før høyre hånds lange- og ringefinger forsiktig inn i skjeden (med spytt som glidemiddel). Du skal nå ha et slags opp-ned "rocketegn".

4. La henne fokusere på å suge deg, mens du forsiktig begynner å stimulere G-punktet (området rett på innsiden av skjeden) ved å bevege hånden opp og ned (ikke inn og ut). Sakte og forsiktig foreløpig.

5. Øk tempoet gradvis, men bruk fremdeles ikke mye krefter, og gjør det ganske løst. Spar på kreftene foreløpig! Etterhvert blir hun gradvis våtere, helt til bevegelsene du gjør med hånda lager en tydelig "squat-squat-squat"-lyd. Dette er ditt cue til å gå over til neste steg:

6. Mens hun fremdeles suger deg, len deg over henne slik at hu holder din egen tyngde med venstre hånd og kan bruke mer kraft i høyre hånd.

Her er det store individuelle forskjeller. Noen jenter spruter av veldig lett stimulering, andre trenger mer. Prøv deg frem med gradvis mer kraft, men det er først og fremst hastigheten som teller. Opp og ned superfort som om livet ditt sto på spill. Jo kjappere og mer kraft du bruker nå, jo kjappere kommer hun og jo mindre sliten blir du i lengden. Bytt vinkel på hånda di slik at du presser fingrene mot G-punktet hver gang du drar hånda opp.

G-punktet blir da presset mot skambeinet hennes, og gjort riktig fører det til at jentene faktisk spruter og ikke bare "renner". Noen jenter kan sprute nesten en meter, og alle jenter kan sprute 20-30 cm.

Noen jenter stopper deg fordi de ikke kjenner igjen følelsen (forveksler den med å nesten tisse på seg), eller fordi det blir emosjonelt og intenst. Derfor er det viktig at de har noe annet å fokusere på (som å suge deg).

Når de er ferdige med å sprute kan du godt bruke hånda til å stryke henne i området rundt vagina. Følelsen hennes varer lenge etter hun har sprutet, så alt du gjør rett etterpå føles veldig digg for jenta.

Indre trykk-massasje i vaginaen;

Start med å forklare hva du har tenkt til å gjøre og hva hensikten er (fjerne spenninger, økt følsomhet).

Før pekefinger og langefinger inn i skjeden. Press ned rett på innsiden av skjeden, deretter på siden, deretter opp, og hele veien rundt. Fortsett gradvis lengre inn i skjeden, hele veien rundt.

Finn «stramme» områder (føles som sener/"tråder") og områder med "klumper", eller steder hvor jenta sier at det gjør vondt eller er ubehagelig.

Be jenta om å puste rolig, og be henne om å si ifra hvis smerten blir helt uutholdelig. Press forholdsvis hardt og hold til du enten kjenner at området "slipper", eller i 1-2 minutter før du går videre til et nytt område.

Gjenta flere ganger i uka til hele skjeden er myk og våt og uten områder med smerte.

Foreplay;

Veldig mange ser på foreplay som "et nødvendig onde" for å komme i gang med det som egentlig er gøy, nemlig sexen. Men hvis du fjerner målet om orgasmen fra ligningen, og lar målet heller være å nyte ALT som skjer i ØYEBLIKKET, blir foreplay plutselig like digg som selve sexen. Nesten morsommere, fordi man bygger forventning hos begge, og begge bare blir kåtere og kåtere.

Ideelt sett bør sex og foreplay skli ut og grensene viskes ut litt sånn at man egentlig har "foreplay" hele tiden i dagliglivet sammen og at alt man gjør sammen egentlig er litt seksuelt ladd. Vær fysisk og kyss henne i nakken når dere står og lager mat sammen, hold henne "fast" med en arm rundt henne og la den andre skli inn under klærne ved første mulighet når dere er alene.

Sex bør alltid virke spontant, ingenting er så turnoff som å si "skal vi ha sex i kveld?". Unntaket er å VIRKELIG planlegge det, som i å si "Neei, ikke enda. Når vi kommer hjem så skal jeg xxx og yyy. Du kommer ikke til å kunne gå ordentlig etterpå."

Et triks jeg bruker for å gjøre jenta kåt første gangen vi har sex, er å stryke henne nederst på magen når jeg ligger og holder rundt henne. Det er såpass "uskyldig" at hun ikke tar bort hånda, samtidig som det gjør henne sykt sykt kåt.

Eksperimentér med veelding langt og ekstremt kort foreplay. Noen ganger kan du bare dytte henne opp mot veggen ut av ingenting og rive av henne bukse/truse, andre ganger kan du ha verdens beste tid og drive henne til vanvidd med å tease henne med bare å bruke de 2 ytterste millimeterene av penis inne i henne og spørre henne ertende om du går for dypt og om hun er sikker på at det går bra.

Rollespill du kan kjøre (uten nødvendigvis å verbalisere det direkte) er at du skal "straffe henne" for å være frekk ("Ok, NÅ har du gjort det!"), at du er et "kåt villdyr" som ikke klarer å styre deg (rive av henne klærne og ikke engang klarer å vente til de er helt av), at hun er "uskyldig" og uerfaren og at du korrumperer henne, at hun er "jomfru" og at du må være forsiktig og hensynsfull, at stedet dere har sex er spennende (dusjen, heisen, gangen, kjøkkenet, stua, stranda, i vannet, badekaret, bussen, kinoen, soverommet til foreldrene hennes osv), at dere må være stille fordi noen kan høre dere, at noen kan komme og catche dere, at dere er så ekstremt kåte på hverandre at dere ikke klarer å la være ("vi burde vente").

Hold deg unna sensitive områder i begynnelsen, stryk heller på undersiden og på siden av puppene, magen, armene, halsen, lår. La henne bli ordentlig kåt før du til slutt begynner å berøre puppene med hender/tunge. Bygg forventning og slikk henne alle mulige andre steder først, og helt helt til slutt på vagina og unngå bevisst klitoris. La henne begynne å vri seg av forventning før du "tilfeldigvis" streifer innom klitoris, for så å slikke alle mulige andre steder igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-182691

Skjønner ikke hvorfor man ikke skal gjøre det her når det funker hver gang? Damene vet jo ikke engang hva de liker >.<

Endret av Bruker-182691
Lenke til kommentar

TL;DR: drit i å lese guider skrevet av menn på nettet om hvordan gi damer orgasme, snakk heller med dama og finn ut hva ho liker i stedet for hva en eller annen gjør tror hun liker.

Anonymous poster hash: 77717...1c7

Dialog er fornuftig uansett, men det finnes gjerne damer som ikkje har prøvd alt heller.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Jeg synes trådstarter presenterer en fin og grundig oversikt. Det er nesten litt synd at det er slik det har blitt, men jeg gjør omtrent alt nøyaktig som du har skrevet når jeg har sex med kjæresten min, i tillegg til vaginal-/klitorisorgasme (hun mener den er vaginal - jeg er nok hakket mer skeptisk), som er det kjæresten min liker desidert best av alt. Jeg synes nettopp derfor at det er et lite tankekors om veldig mange menn er i ferd med å bli elever av den samme internett-skolen for mannlige "superelskere".

Jeg har personlig utvilsomt funnet en bedre måte å ha sex på og jeg har definitivt blitt en bedre elsker selv ved å lete meg frem til tips og råd på internett, så så lenge man kommuniserer godt med partneren sin er det vel i hovedsak positivt, men jeg har også erfaringer som tilsier at det ikke nødvendigvis er det om kommunikasjonen ikke er like god. 

Det er nemlig slik med elever av denne "skolen", at vi ser på oss selv som "superelskere", kulminasjonen av dette synes å være g-punktorgasmen og kvinnelig ejakulasjon. Dette har gått fra å være noe nærmest mytisk og eksklusivt, til noe "alle" menn i teorien kan få til, bare man har lest hjemmeleksa si på internett og har en kvinne som tør og klarer å slippe seg løs. I langt større grad enn for bare ti år siden hører jeg kompiser snakke om "kom her"-bevegelsen, og jeg har som lærer hørt elever på ungdomstrinnet snakke om squirting som noe man bør få jenta til å gjøre. 

Og her ligger litt av problemet. 

Gutter jeg kjenner – mitt tidligere jeg inkludert – legger utrolig mye vekt på å få partneren til å ejakulere. Det er kanskje ikke så rart. Dette tidligere utenkelige fenomenet for mange av min generasjon føles ofte som bekreftelse på at man virkelig "kan sine saker". Å kjenne jenta regelrett fosse ut mellom fingrene dine er en langt mer fysisk og opphissende bekreftelse på nytelse enn nærmest enhver klitorisorgasme. Akkurat hva dette som fosser ut ér er jo en pågående debatt. Selv heller jeg nok mot at det er ganske mye urin inne i bildet, men at det likevel er noe litt annet enn bare "piss". De første gangene jeg fikk det til følte jeg meg likevel som en konge, og jeg har flere kamerater som i årevis har betraktet seg selv som nettopp "superelskere" fordi de "alltid får jenta til å sprute". Det er aldri snakk om noe annet, kun disse "magiske" fingrene og jenter som gjør senga om til et plaskebasseng. 

Det et par av disse gutta ikke vet er at jeg har havnet i prat om sex med et par av de tidligere sexpartnerene deres, og at disse er langt i fra å dele disse guttenes syn på sine egne evner. Disse beskriver mine kameraters jag etter å få jenta til å sprute som utrolig slitsomt og lite romantisk, og ingen av jentene mente at den orgasmen de fikk var i nærheten av orgasmer de har fått klitoralt. "Men han sa jo at du hadde stønna og bar deg som om det sto om livet?" spør jeg, og da var svaret fra begge "Jo, men jeg følte liksom at jeg måtte fordi han jobba så hardt. Også er det jo digg, det er bare ikke like digg når du først kommer."

Problemet er at veldig få kvinner snakker om dette. Og nesten ingen menn spør. Når jeg selv fikk en kjæreste som jeg kunne snakke fullstendig åpent med om sex, var derfor naturlig nok dette noe av det første jeg tok opp. Jeg hadde gitt henne den andre eller tredje g-punktorgasmen og spurte henne rett ut: "Men hvordan føles det, sånn egentlig? Hva foretrekker du?" Hun ga, i likhet med venninnene mine, uttrykk for at g-punktmassasjen i kombinasjon med massasje av klitoris var ekstremt godt og bedre og mer opphissende enn kun massasje av klitoris, men som venninnene mine sa hun også at massasje av g-punktet alene ikke ga henne så mye, og at den klitorale orgasmen definitivt var den beste. Det kunne sågar oppleves som utrolig frustrenede at vi menn ofte synes mer opptatt av å få det til å renne enn å få jentene til å komme. Som trådstarter beskriver kan disse to områdene nemlig "kansellere hverandre ut", og det samme gjelder tydeligvis de to orgasmene. Går man for g-punktorgasmen forsvinner derfor ofte muligheten for klitorisorgasmen. Etter hvert som at jeg har lært min kjæreste å kjenne har jeg også lært meg å gi henne begge deler i samme økt (og noen ganger en vaginalorgasme etterpå i tillegg), men dette er et sjansespill, og som regel foretrekker hun klitorisorgasmen (hun kan velge dette selv om jeg stimulerer både g-punktet og klitoris). 

I et forhold hvor kommunikasjonen er god rundt sex, er nok dette noe som løser seg selv, men som nevnt tror jeg dette kan utvikle seg til et større problem blant unge som ikke har denne kommunikasjonen med sine sexpartnere, og som vokser opp med disse løftene og forventningene om sprutende kvinner på alle kanter. Når ikke mine seksuelt erfarne kamerater i tredveåra skjønner eller klarer å ta inn over seg at g-punktorgasmen ofte blir mer for dem selv enn for partneren, er det ikke rart om ungdom heller ikke klarer å forstå dette. Og dette gjelder jo da spesielt blant single menn, som kun erfarer one night stands og sex med kvinner som dessverre ekstremt sjelden tør å uttrykke hva de egentlig vil ha eller føler. 

Derfor må vi menn tørre å snakke om dette. Først og fremst med partnerene våre, både med faste partnere og de som neppe blir det. Og vi må tørre å ta inn over oss at jakten på den sprutende vagina, kan føre til at partneren din blir "skadelidende" (for all del, det er jo fortsatt godt) på bekostning av ditt eget ego. 

Anonymous poster hash: 3e1db...af7

Anonymous poster hash: 3e1db...af7
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...