Gå til innhold

Hvilket ord beskriver best «kontaktmetode»?

Runar

Anbefalte innlegg

Jeg utvikler et statistikkverktøy for intern bruk på jobb. Verktøyet viser hvor mange henvendelser vi har mottatt, og brukerne kan justere visse parametere for å vise mer detaljert statistikk.

Et av parameterne er hvordan henvendelsen ble mottatt, hvor e-post og telefon er to av mulighetene. Jeg trenger litt hjelp med å finne et enkelt ord som beskriver dette.

Jeg har «sett» på følgende ord: Kanal, kontaktmetode, kontaktpunkt, og kontaktkanal. De to siste føles helt feil, men jeg er usikker på hvilket av de to første ordene som passer best.

Noen meninger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes "metode" gir assosiasjoner til vitenskap og derfor virker litt formelt eller tilgjort.

"Kommunikasjonsmiddel" eller "henvendelsesform/-måte" er vel andre muligheter. Men det jo lange og ekle ord.

"Kanal" liker jeg ikke, selv om "kommunikasjonskanal" sikkert et helt riktig.

Spør vi ikke: På hvilken måte tok du kontakt? Ingen av oss spør vel: Hvilken metode brukte du for å ta kontakt? Det høres nesten jålete ut, synes jeg. Men jeg er ikke lingvist. :)

Lenke til kommentar

Jeg synes "metode" gir assosiasjoner til vitenskap og derfor virker litt formelt eller tilgjort.

Enig, og derfor tror/syns jeg kanskje «Kontaktmåte» er det beste alternativet jeg har sett så langt. Det viktigste er at det er så kort og enkelt som mulig, og at det ikke oppstår noen tvil om hva det henviser til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...