Gå til innhold

Skjermkort, kjøpe nå eller vente (gtx 970)


offtopic

Anbefalte innlegg

 

 

 

 

Har du planer om Sli gå for 980.

 

Fikk tak i et 980 på brukten til 4K, så blir kort nr 2 her. :)

Hadde i utgangspunktet tenkt på ET 970, tror 2x 980 blir litt overkill. Tror jeg sparer de ekstra 5000 så jeg kan ha smør på brødskiva ut februar ^^ Men det hadde jo vært rått. Kan vel heller kjøpe enda et 970 om noen år dersom det blir behov.

Blir en Rog swift på meg i samme slengen, så trenger 2 stk :p

 

Men 970 er et veldig godt kort, ingen tvil om det :)

Nå synes jeg du begynner å briefe litt vel her :p
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir bare spekulasjoner hva som kommer til å skje.

Hvis 380X virkelig klarer å bryne seg mot GTX 980, og selv er priset rundt GTX 970 så blir det hett rundt ørene hos nvidia :)

 

Jeg er spent på 380X. De virker som de har tatt kjøleproblematikken fra 290 veldig seriøst, og er nok livredde for å få det rykte på seg igjen. Det at dem trenger litt mer watt betyr ingenting for folk flest - Vi har nok effekt som regel. I tillegg er det ikke så mange virkelig gode PSU'er (tenker Gold eller høyere) rundt 500W som er priset "riktig". En god 750W PSU får du for rundt 1000-lappen, og da har man nok, selv om AMD er sulten på litt mer enn nvidia.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

jeg er selv der at jeg må ha meg nytt skjermkort. Jeg har ikke god peiling på de forskjellige utgavene av kort osv, men jeg har sett for meg MSI GeForce GTX 970 Gaming 4GB PhysX som nå koster 3099,- Det har fått gode tilbakemeldinger og er relativt billig.

 

Men så ser jeg lengre oppi tråden at noen anbefalte EVGA GeForce GTX 970 4GB PhysX CUDA..

 

Hva er egentlig forskjellen? Har forøvrig sett for meg det MSI GeForce GTX 980 Gaming 4GB PhysX som koster 6k men det er litt dyrt.

 

 

Det er ikke min intensjon å stjele tråden, men håper dere kan hjelpe meg. Det jeg gamer til daglig er CSGO og BF4 primært.

Lenke til kommentar

Ser MSI sitt basic 970 är på tilbud, men första review jag läste skrämde mig lite.

 

http://www.geeks3d.com/20141209/msi-geforce-gtx-970-4gd5t-oc-review/

 

Kortet klockas ned vid en enkel furmark benchmark. De tror kortet har fysiska limitationer till att ens köra färdigt furmark utan speedthrottling.

 

Vad sker om man får throttling på gpu OCH kör mer än 3.5 GB minne?

 

Är rädd vi kommer se mer av dessa "limitation 970". Hur många 970 och 980 har EVGA nu? 25?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...