Bjarnemann Skrevet 15. februar 2015 Del Skrevet 15. februar 2015 Hola! I går var jeg på en liten skjænk, spente bein på meg selv og fikk tven i hodet. Så da trenger jeg ny.. Jeg er megatoman og vil gjerne ha så stor tv som mulig. Er det noen som har noen forslag til en ok SCHVÆR TV til +/- 10k? Lenke til kommentar
BigBadAde Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 Litt vanskelig uten at du har noen kriterier. Men her har du en grei 60" til under 10 000kr, mye for pengene etter min mening. Sony W605: http://www.prisjakt.no/product.php?p=2552290 1 Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 De fleste større lcd skjermene jeg har sett har veldig ujevn bakgrunnbelysning. Derfor brukte jeg relativt lang tid på å lete etter en som ikke hadde dette problemet. Endte til slutt på en Samsung UE55HU6905 UHD 55" som har jevn og fin belysning, fint bilde, god lyd og mye fine funksjoner som feks fjernkontroll med et system ala det Nintendo wii bruker for å peke på skjermen. 1 Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 16. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2015 (endret) Takk for fine svar folkens. Ved nærmere ettertanke så skal det kanskje ikke så veldig mye til før jeg blir fornøyd med bildet (?). Tven jeg fik i hodet var en to år gammel 46" LED fra Samsung som den gangen kosta 6k. Bildet på den var helt greit synes jeg, jeg vil kanskje anta at en ny tv til ~10k vil overgå den uansett? Har sett litt på denne, virker det som et ok kjøp? http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/tv/58PUS6809/philips-58-3d-smart-led-tv-58pus6809 Eller er 4k bare idioti uansett, på så "små" skjermer? Edit: ser jo at den Sonyen får veldig gode omtaler. Kanskje et bedre kjøp enn en veldig billig tv med 4k? Endret 16. februar 2015 av Bjarnemann Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 Du kan evt følge litt med på denne: http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/tv/65UB950V/lg-65-3d-smart-led-tv-65ub950v Har sett den på tilbud rundt om i europa til 10kish, og de nye modellene til Lg kommer rett etter påske, så denne bør det være mulig å gjøre kupp på fremover. 1 Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 16. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2015 (endret) Takk for tips. Den er nok dessverre utenfor min prisklasse. Ikke har jeg tid til å vente heller, vil ha ny TV med en gang. Det er tross alt VM i Falun snart! Går for den Phillipsen jeg posta link på jeg, noen venner som har god peil på tv går "god" for den. 4k og 58", det kan da umulig være feil Endret 16. februar 2015 av Bjarnemann Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 Ville revurdert. Den støtter ikke riktige formater så det blir nok heller dårlig med 4k på deg med mindre du får signaler fra pc.http://www.lydogbilde.no/test/philips-58pus6809Skal du først ha philips, så bør du også ha ambilight mener nå jeg. Dårlig fjernkontroll og håpløst trege menyer er voldsomt irriterende over tid. Ville heller valgt sony-tvet i stedet. Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 16. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2015 (endret) Er klar over det, men det er nettop pc jeg planlegger å bruke. Pc/chromecast om jeg bare oppgraderer nettet. Til TV-titting så bruker jeg dekoder, Smart-TV har jeg aldri sett poenget med, så jeg vet av erfaring at jeg kommer til å bruke kontrollen minimalt Ambilight, er ikke det bare lys som kommer ut fra kanten på TVen? Og, skal jeg ha det så vil vel det gå på bekostning av størrelse eller 4k om jeg har forstått det rett. Har maks 10k å legge ut dessverre Endret 16. februar 2015 av Bjarnemann Lenke til kommentar
BigBadAde Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 Støtter Xmir her. Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 16. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2015 Pga formatstøtte og fjernkontroll? Til mitt bruksmønster så har det som sagt svært lite å si. Så lenge bildet er greit så er jeg mer enn happy Lenke til kommentar
larax62 Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 Skal du bruke tv'n til spilling, så er desverre 4 k nesten ubrukelig. Sony sine har ok responstid og noen Samsung med nyeste firmware. Philips og LG er ubrukelige til spilling, men nå aner jeg ikke om du spiller eller ikke. Ville bare nevne det da jeg har holdt på en drøy måned med tv kjøp nå. Spilling er viktig for meg. PS4. Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 16. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2015 Takk for tips. Men nei, kanke skryte på meg å spille så mye heller! Nytt på nytt og debatten er jeg glad i da 1 Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 18. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2015 Nå har jeg, som dere sikkert har skjønt, ikke all verden av peiling på TV og sånn derre ting. Forventningene var neppe særlig høye heller, iom at min tidligere TV-hverdag var basert på kjennskapen til en 46" to og et halvt år gammel LED fra Samsung til 6k. Men! Bildet er ihvertfall strålende. Full HD (er vel det sendingene til NRK og Tv2 er i, ikke 720p?) ser aldeles strålende ut. Har bare prøvd meg på 4k via (surprise surprise) innlagte demoer, men det er jo helt, HELT, fantastisk å se på. Og dæven, 58" er STORT! -Var forøvrig et veldig ekkelt delay da jeg fyrte opp GTA, men det ble like spillbart som alltid ved å sette TVen i spillmodus. Merkelige saker, men da funker det også. Takk for hjelpa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå