Ar`Kritz Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 (endret) Den gamle flate grå støtter ikke 500 Mbit, de nye små hvite merket med "Telenor's eiendom, må ikke fjernes" elns. støtter det. Er vel bare de to typene som er brukt på Telenor FTTH... EDIT: Om de gamle støtter 500 Mbit eller ikke er jeg usikker på, men det er på grunn av VULA-ordrene at de byttes. Endret 25. november 2015 av Ar`Kritz Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 Trodde det først var mitt innlegg som ble sitert. Er desverre enig med FrihetensRegn her. Telenor blir ofte forbindet med dårlig tilbud og uttnyttelse av kunder. Og for å prøve å beholde kobber lengst mulig kun for å spare penger. http://www.tek.no/artikler/rapport-fra-innsiden-altibox/114560 http://www.tek.no/artikler/slik-bygges-nettet-som-skal-gi-gigabit-bredband-til-alle/193414 Hadde telenor vært med på leken for å prøvd å bli norges nye svar på altibox\bayonette der det prøves for å gi best tilbud og lavest priser, tror jeg telenor hadde blitt mere likt. Istedenfor Apple fremgangsmåte selge bredbånd som luksus produkt med stive priser og labelt kundeservice og dårlig valg. Det finnes 3 typer teknologi på fiber, optisk fiber, GPON og P2P fiber. Under det finnes det ulike teknologier: 10G-EPON , GPON etc. Det finnes også singlemode\multimode. Hvem ville du valgt? Optisk fiber er egentlig for lyd, men vil tro det praksis er mulig å overføre data basert på LED. Ulempen er man ikke får sendt ting så veldig fort, kanskje maks 100-200 mbit over 10-20 meter. Det er virkelig på tide at du slutter å mene så mye om fagfelt du ikke kan noe om. Du har lært deg noen utrykk og benevnelser men måten du koker dette sammen viser at du ikke har noe forståelse, og at du synser i vei. Det er ingen tjent med. Sett deg ned og les grunnleggende nettverk før du kommer og skal lære bort, er bare svada det du kommer med over her. edit: Ikke minst, holde deg on-topic. Nå er det gått en del dager, men du har ikke gjort noe som gjør en amatør som meg klokere, du kjefter og så blir det stille Har du tatt ferie Venter ennå på svar. 1 Lenke til kommentar
t0ffemannen Skrevet 25. november 2015 Forfatter Del Skrevet 25. november 2015 Den gamle flate grå støtter ikke 500 Mbit, de nye små hvite merket med "Telenor's eiendom, må ikke fjernes" elns. støtter det. Er vel bare de to typene som er brukt på Telenor FTTH... EDIT: Om de gamle støtter 500 Mbit eller ikke er jeg usikker på, men det er på grunn av VULA-ordrene at de byttes. Disse som er litt oval formet? disse støtter maks 100 mbit? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 Jeg vet ikke om de støtter mer enn 100 Mbit, men grunnen til at de byttes er VULA-ordrene, altså at de skal kunne kjøres mot andre leverandører. Lenke til kommentar
inside_446486 Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 Jeg tipper mer, siden VULA-prisen er 815 kroner eks. mva. Hvis Telenor skal selge til 999 selv, og operatørene må betalte 815 kroner + mva, vil ikke operatørene kunne konkurrere med Telenor. Og siden det nå raser inn jobber på ONT-bytter hos kunder som har gamle ONT'er (som ikke støtter dette), tyder det på at det er mange som bytter til NGT. Det hadde de aldri gjort hvis ikke prisen hadde vært lavere enn Telenor's pris. Nå er vel prisen uten rabatt. De fleste operatørene har nok forhandlet seg frem til en rabatt som gir dem et levelig påslag. Ser ikke helt logikken i at et "Telenor"-produkt fra Telenor skal koste mer enn et "Canal Digital"-produkt fra Telenor? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 Nei, du kan ha rett i det. For øvrig ser det ut til at flere OLT'er i mitt arbeidsområde har fått 10 Gbit-link i løpet av de siste månedene, så det vanker nok (mulighet for) 500 Mbit på de fleste, hvis ikke alle. De vil nok likevel begrense antall kunder med denne hastigheten, da det ikke er mer enn EN 10 Gbit link per OLT (med potensielt 4x64 kunder per kort og 2-3-4 kort). Lenke til kommentar
t0ffemannen Skrevet 26. november 2015 Forfatter Del Skrevet 26. november 2015 Ringte Telenor idag angående fiberkonverteren.Ser ut som begge støtter opptil 1 gbit.Eneste de bytter er fibermodemet sånn jeg forstod det. Lenke til kommentar
NULL Skrevet 27. november 2015 Del Skrevet 27. november 2015 Hvilken ONT som ikke støtter 500 mbit ? Virker som du har peiling/er i gamet! montør? Hvilken som støtter og som ikke støtter? Alle med G i modellbetegnelsen er vel GbE. Lenke til kommentar
t0ffemannen Skrevet 27. november 2015 Forfatter Del Skrevet 27. november 2015 Når jeg snakket med Telenor hin dagen kunne de ikke love noe 7 desember.De trodde det kom til å ta lengre tid.. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 7. desember 2015 Del Skrevet 7. desember 2015 Noen som har hørt noe mer? 7. i dag, men har enda ikke kommet ut noe fra Telenor som jeg kan se. Lenke til kommentar
t0ffemannen Skrevet 7. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2015 Utsatt til Januar ca ifølge kundeservice...Tydeligvis ikke helt klar for å rulle ut.. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 (endret) feilpostet Endret 8. desember 2015 av JimRamse Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 Q1 2016 sa de til meg.. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 11. januar 2016 Del Skrevet 11. januar 2016 Nå er 500/500-linja ute, og til 1049,- i måneden. https://www.telenor.no/privat/bredband/fiber/ Jeg satte maksgrensa på 1000,- i måneden for min del, så tror jeg står over denne runden. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 11. januar 2016 Del Skrevet 11. januar 2016 Hva hvis Telenor hadde kommet med 1 gigabit? 1600 kr måneden? Eller 10 gigabit\ 16 000 kr måneden. Glad for jeg ikke er telenor kunde. Syns selv 1000 kr er en stiv pris særlig borettslag. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 11. januar 2016 Del Skrevet 11. januar 2016 (endret) LMH1, gud bedre å mye tullball du kommer med.................. Jeg kunne dog tenkt meg å sett en hastighet mellom 100 og 500, f.eks 150 og 300, blir selfølgelig litt stivt med 1049 i mnd. Jeg klarer meg uansett veldig bra med 100/100. Endret 11. januar 2016 av Simkin 3 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 11. januar 2016 Del Skrevet 11. januar 2016 Jeg kunne dog tenkt meg å sett en hastighet mellom 100 og 500, f.eks 150 og 300 Og du tror ikke det en grunn for canaldigital\telenor ikke velger å komme med 150\300 mbit? Det er nok nøye vurdert, litt mere penger å hente og prøve å få flest mulig på de høyeste hastighetene. Per dags dato er de eneste som ikke gjør det som ikke er fysisk begrenset å ikke kunne gjøre det. 1 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 11. januar 2016 Del Skrevet 11. januar 2016 Blir litt svakt med tanke på at Altibox og andre konkurrenter tilbyr dobbel fart til lavere pris. Men så har ikke Telenor akkurat hovedfokus på å vinne fiberkrigen. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 11. januar 2016 Del Skrevet 11. januar 2016 (endret) Jeg kunne dog tenkt meg å sett en hastighet mellom 100 og 500, f.eks 150 og 300 Og du tror ikke det en grunn for canaldigital\telenor ikke velger å komme med 150\300 mbit? Det er nok nøye vurdert, litt mere penger å hente og prøve å få flest mulig på de høyeste hastighetene. Per dags dato er de eneste som ikke gjør det som ikke er fysisk begrenset å ikke kunne gjøre det. Jeg skjønner jo hvorfor de ikke kommer med 150 eller 300, men samtidig så er det nok de aller færreste som kommer til å bestille 500, det er jeg helt sikker på. De burde hatt f.eks 35, 75, 150, 300 og 500. Men som FrihetensRegn skriver så har ikke Telenor fokus på å vinne "fiberkrigen" Endret 11. januar 2016 av Simkin Lenke til kommentar
t0ffemannen Skrevet 13. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2016 (endret) Edit : ikke fulgt med Endret 13. januar 2016 av t0ffemannen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå