spetter Skrevet 11. januar 2018 Del Skrevet 11. januar 2018 (endret) Fjerde dagen her med "feilen" med telenor fiber. Rart at telenor ikke har opprettet en case og sendt ut varsel om denne feilen. Feilen gjelder tydeligvis mange og spredt over hele norge. Endret 11. januar 2018 av spetter Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 11. januar 2018 Del Skrevet 11. januar 2018 (endret) Ja det gjelder mange, det har de også sagt på telefon til meg. Rart når man oppgraderer til 250/250, får først 50/100, får så sms om at feilen er fiksa og ender opp med 500/250.. Jeg har nå enda en gang ringt de og skal prøve ut 500/500 linja nå først, så får jeg se hvor lang tid de bruker på å fikse upload hastigheten.. Endret 11. januar 2018 av Simkin Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 11. januar 2018 Del Skrevet 11. januar 2018 Men seriøst, mener dere dette er en kritisk feil? Som himmel og jord skal settes i bevegelse for å få rettet på dagen uansett kostnad? 1 Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 11. januar 2018 Del Skrevet 11. januar 2018 (endret) Hvem har sagt det er en kritisk feil? Uansett kostnad, hva er det du babler i?Har du ikke noe å tilføye her i tråden så troll et annet sted. EDIT/ON TOPIC: Da har jeg 500/500 Endret 11. januar 2018 av Simkin Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 11. januar 2018 Del Skrevet 11. januar 2018 (endret) Da har jeg kommer hjem fra sjøen, og har testet nå mot andre servere. Nå har jeg plutselig 50/250... Får ringe i morgen. Er de forresten pirkete på at jeg må teste med routeren som kommer fra telenor, eller er det helt greit at jeg har min egen router. Det er en high end router. TP-link Archer C5400. Endret 11. januar 2018 av mongojarle Lenke til kommentar
spetter Skrevet 11. januar 2018 Del Skrevet 11. januar 2018 (endret) Da har jeg kommer hjem fra sjøen, og har testet nå mot andre servere. Nå har jeg plutselig 50/250... Får ringe i morgen. Er de forresten pirkete på at jeg må teste med routeren som kommer fra telenor, eller er det helt greit at jeg har min egen router. Det er en high end router. TP-link Archer C5400. Kan også bare teste uten router kabel direkte fra fiberboksen til pc ? Men, skulle ikke tro det har noe å si.. jeg har fiberboks- telenor router - asus router Tilgangspunktmodus - pc har både testet direkte via telenor router og via asus router. intet forskjell Endret 11. januar 2018 av spetter Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 11. januar 2018 Del Skrevet 11. januar 2018 (endret) Jeg tester også på en pc som er koblet med kabel rett i routeren, ikke via wifi eller noe, så tviler på at det skal ha noe å si. Lurte mer på om Telenor ikke gadd å gjøre noe før jeg var på deres router, at de forlangte at jeg testet med den før de ville gjøre noe liksom. Men de er jo sikkert kjent med problemet nå. Endret 11. januar 2018 av mongojarle Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 11. januar 2018 Del Skrevet 11. januar 2018 Noen her som kan komme med råd og synsing? Jeg har 100/100 linje fra Telenor, men får kun mellom 25 til 45 ned og ca 60 opp. Jeg tok å meldte fra, og de fant ikke noe feil, men satt opp linjen min til 500/500 mens de feilsøker. Man skulle det hjalp, men nå får jeg bare ca 20 ne og 40 opp ETTER at de satt opp linjen. Hva kan dette skyldes? alle bokser og utstyr er nytt. Målt med pc og Mac via kabel og wifi. Samt mobil og iPad trådløst. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 11. januar 2018 Del Skrevet 11. januar 2018 Har du prøvd kabel direkte fra ONT (Den lille hvite boksen der hvor fiberen kommer inn i huset) ? Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 11. januar 2018 Del Skrevet 11. januar 2018 Har du prøvd kabel direkte fra ONT (Den lille hvite boksen der hvor fiberen kommer inn i huset) ? Nei, det skal jeg gjøre i morgen. Men rart når alle naboer får bedre linje, og at min ble DÅRLIGERE? når de doblet linjen. 500/500 ... Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 11. januar 2018 Del Skrevet 11. januar 2018 Alle får oppgradert linje, men Telenor har tydeligvis en del problemer med oppgraderinga. Min ble også dårligere, men de fiksa det til slutt. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 12. januar 2018 Del Skrevet 12. januar 2018 (endret) I går hadde jeg altså 50/250. Etter en telefon til telenor, og reboot av både ONT og router, så sitter jeg nå med 45/49... Han mente det tok to virkedager før jeg hadde noe mer info. edit: tilbake til 50/250 nå. Endret 12. januar 2018 av mongojarle Lenke til kommentar
spetter Skrevet 12. januar 2018 Del Skrevet 12. januar 2018 (endret) Ringte telenor i dag. Ser ut som den har funnet ut av "feilen" . Det gjelder en oppdatering av fiber boksen (ONT) som ikke er blitt gjort for at hastighet skal bli riktig. Feilen blir rettet senest mandag ifølge telenor Edit. da ser det ut som Telenor har rettet feilen. får riktig hastigheter nu Edit2: Telenor har fortatt ikke meldt ifra / sendt SMS med saksnr og beskjed utført arbeid fikset Endret 15. januar 2018 av spetter 1 Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 15. januar 2018 Del Skrevet 15. januar 2018 Fikset hos meg i nå. 250 begge veier. Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 15. januar 2018 Del Skrevet 15. januar 2018 Har du prøvd kabel direkte fra ONT (Den lille hvite boksen der hvor fiberen kommer inn i huset) ? Nei, det skal jeg gjøre i morgen. Men rart når alle naboer får bedre linje, og at min ble DÅRLIGERE? når de doblet linjen. 500/500 ... Jeg byttet fra 2.4 g til 5 g og da ble det maks ... hvorfor det ? Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 15. januar 2018 Del Skrevet 15. januar 2018 (endret) Fordi 5Ghz er kapabel til mye høyere overføringshastighet enn 2.4Ghz. Det er vel det enkleste svaret Har du 5Ghz på telefon/laptop osv så bruk det. Det aller meste idag har vel støtte for 5Ghz, det eneste jeg har hjemme som ikke støtter det er printeren min. Endret 15. januar 2018 av Simkin Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 15. januar 2018 Del Skrevet 15. januar 2018 Fordi 5Ghz er kapabel til mye høyere overføringshastighet enn 2.4Ghz. Det er vel det enkleste svaret Har du 5Ghz på telefon/laptop osv så bruk det. Det aller meste idag har vel støtte for 5Ghz, det eneste jeg har hjemme som ikke støtter det er printeren min. Takk, men burde ikke 2,4 Ghz også klare 250/250 linje siden hverken kundeservice eller tekniker sa vi måtte gå over på 5 Ghz ? Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 15. januar 2018 Del Skrevet 15. januar 2018 (endret) Fordi 5Ghz er kapabel til mye høyere overføringshastighet enn 2.4Ghz. Det er vel det enkleste svaret Har du 5Ghz på telefon/laptop osv så bruk det. Det aller meste idag har vel støtte for 5Ghz, det eneste jeg har hjemme som ikke støtter det er printeren min. Takk, men burde ikke 2,4 Ghz også klare 250/250 linje siden hverken kundeservice eller tekniker sa vi måtte gå over på 5 Ghz ? 250/250 er ikke realistisk på 2.4Ghz. Jeg testet for morroskyld 2.4Ghz på min S8+ mot routeren min Asus RT-AC3200 og klarte 100/100, dette var helt inntil routeren. så skal du opp på 250Mbit så er det 5Ghz som gjelder. Endret 15. januar 2018 av Simkin Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 15. januar 2018 Del Skrevet 15. januar 2018 takk for hjelpen da Skjønner ikke at ikke teknikeren eller kundeservice kom med det forslaget eller ideen da etter flere telefoner og tekniker på saken. Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 14. februar 2018 Del Skrevet 14. februar 2018 Fler enn meg som ikke har blitt oppgradert ennå? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå