t0ffemannen Skrevet 20. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2016 (endret) Hatt den samme hastigheten siden jeg oppgraderte til 500 mbit.Virker som du Merko har litt bedre Endret 23. januar 2017 av t0ffemannen Lenke til kommentar
Vekk i Morgen Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 klarer aldri å utnytte maks på speedtest med min 500mbit men på nedlasting makser jeg ut hastigheten. Opplever ping spikes mellom ca 20:00 til 22:30 mot gatewayen til Telenor og nedetid på ca 1 time mellom 02:00 og 05:00 ca 1 gang i måneden. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 (endret) klarer aldri å utnytte maks på speedtest med min 500mbit men på nedlasting makser jeg ut hastigheten. Opplever ping spikes mellom ca 20:00 til 22:30 mot gatewayen til Telenor og nedetid på ca 1 time mellom 02:00 og 05:00 ca 1 gang i måneden. *bilde* Nedetid mellom 02:00 og 06:00 må tidvis påregnes som privatperson. Du vil ikke bli varslet om dette, det er det kun bedrifter som blir. Dette er såkalte "maintenance windows", der de oppgraderer software og hardware i nettet, og gjør større endringer. Uploaden din er veldig tett opp mot det 500Mbit er, inkludert overhead. Du kan regne ca 2,75% overhead med TCP/IP (edit: med 1500 bytes pakker), og noe mindre med UDP, og mer igjen med bruk av IPv6 istedenfor IPv4. Om Telenor selger 500Mbit kapasitet med eller uten headers iregnet vet jeg ikke. Endret 22. desember 2016 av j-- 1 Lenke til kommentar
Konquer Skrevet 16. januar 2017 Del Skrevet 16. januar 2017 Jeg betaler rundt 300,- for 97/100 linje. Helt grei pris Lenke til kommentar
NicoAmor Skrevet 25. januar 2017 Del Skrevet 25. januar 2017 Hva slags utstyr bruker dere? Siden dere har så lav ping ved speestest. Kom gjerne også med innspill med hvis noen har en lavere mnd. avgift an veiledende pris som står på nettet. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 25. januar 2017 Del Skrevet 25. januar 2017 (endret) klarer aldri å utnytte maks på speedtest med min 500mbit men på nedlasting makser jeg ut hastigheten. Opplever ping spikes mellom ca 20:00 til 22:30 mot gatewayen til Telenor og nedetid på ca 1 time mellom 02:00 og 05:00 ca 1 gang i måneden. *bilde* Uploaden din er veldig tett opp mot det 500Mbit er, inkludert overhead. Du kan regne ca 2,75% overhead med TCP/IP (edit: med 1500 bytes pakker), og noe mindre med UDP, og mer igjen med bruk av IPv6 istedenfor IPv4. Om Telenor selger 500Mbit kapasitet med eller uten headers iregnet vet jeg ikke. Tull: Dog siden canaldigital\telenor bruker GPON så vil resulatet variere. Ping hastighetene også. Skal lite til å få under dette. Problemet med telenor sin den kan variere mye også. Tydligvis har ikke telenor 10 gigabit ellers må den bli brukt ofte at hastigheten stuper på kvelden. Endret 25. januar 2017 av LMH1 2 Lenke til kommentar
Nlklas Skrevet 25. januar 2017 Del Skrevet 25. januar 2017 Er det ingen som bruker Telenor sin egen speedtest? test.telenor.net Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 25. januar 2017 Del Skrevet 25. januar 2017 LMH1: Du la ikke merke til at j-- tok forbehold om telenor/cd selger med eller uten headers? 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 25. januar 2017 Del Skrevet 25. januar 2017 LMH1: Du la ikke merke til at j-- tok forbehold om telenor/cd selger med eller uten headers? Ser ikke noe grunn telenor\canaldigital skulle gjort forskjell på det. Enten tror jeg resultatene over er målt med litt svak router\ mediaconverter\(CPE) ellers er det nok mye belasting hos de som får dårlig hastighet hele tiden. Kan være enkelte steder som internetlevrandøren ikke er flink å oppgradere når nettet er overbelastet. Lenke til kommentar
Vekk i Morgen Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 Ser ikke ut som de regner med overhead på min linje, tok Screenshot fra routeren mens jeg kjørte denne speedtesten. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 30. januar 2017 Del Skrevet 30. januar 2017 Moderatormelding I henhold til retningslinjene §1. Innleggets Innhold, påpekes det at innlegget skal holdes i en høflig og saklig tone. Fokuser på sak, ikke person, og diskuter anstendig. Merk spesielt følgende; flaming og andre former for personangrep og Trolling er forbudt.I henhold til retningslinjene har innlegg blitt slettet fra tråden. Videre brudd på dette kan føre til reaksjoner i form av advarsler og/eller utestengelse fra forumet. Reaksjoner på dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet. Lenke til kommentar
NightlyDev Skrevet 15. mars 2017 Del Skrevet 15. mars 2017 For ca. et år siden så fant telenor ut etter mye mas at det var noe feil og at de som hadde problemet skulle få hastigheten de fikk for 649 kr/mnd frem til det ble fikset, men nå ser jeg prisen ar gått opp til 1049 kr/mnd igjen uten at det faktisk har blitt fikset. Noen andre som har opplevd det samme eller har Telenor fikset det for alle andre enn meg? Lenke til kommentar
t0ffemannen Skrevet 16. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2017 For ca. et år siden så fant telenor ut etter mye mas at det var noe feil og at de som hadde problemet skulle få hastigheten de fikk for 649 kr/mnd frem til det ble fikset, men nå ser jeg prisen ar gått opp til 1049 kr/mnd igjen uten at det faktisk har blitt fikset. Noen andre som har opplevd det samme eller har Telenor fikset det for alle andre enn meg? Dette skjedde meg også.Tok kontakt med de og fikk beskjed om at jeg ikke skulle betale inntil videre til de hadde fikset fakturaen. Lenke til kommentar
neemac Skrevet 12. april 2017 Del Skrevet 12. april 2017 Er spent på nå, når de skal rulle ut 1000/1000,og de endå ikkje klarer å levere 500/500 til enkelte? Håper virkelig de klarer å oppgradere alle sentralene til då. Lenke til kommentar
t0ffemannen Skrevet 12. april 2017 Forfatter Del Skrevet 12. april 2017 Gått nesten ett år nå uten noe som helst oppgradering. Lenke til kommentar
neemac Skrevet 12. april 2017 Del Skrevet 12. april 2017 Gått nesten ett år nå uten noe som helst oppgradering. Da vil de jo ha et problem. For de er No i en fase der de skal begynne å rulle ut 1/1 k, etter hva jeg hørte hos en som jobber der. Det er iallefall lov å være optimist på at de får fingen ut og oppgradere før den tid iallefall Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 12. april 2017 Del Skrevet 12. april 2017 (endret) Haha, skal de rulle ut 1000/1000 så kan de faen meg først klare å levere 500/500 til de som vil ha det da! Er jo nå ET ÅR siden de kom med 500/500 og jeg har enda ikke fått det. Endret 12. april 2017 av Simkin Lenke til kommentar
t0ffemannen Skrevet 12. april 2017 Forfatter Del Skrevet 12. april 2017 De tar vel det i samme slengen som de skal rulle ut evt gbit da? Lenke til kommentar
t0ffemannen Skrevet 12. april 2017 Forfatter Del Skrevet 12. april 2017 Gått nesten ett år nå uten noe som helst oppgradering. Da vil de jo ha et problem. For de er No i en fase der de skal begynne å rulle ut 1/1 k, etter hva jeg hørte hos en som jobber der. Det er iallefall lov å være optimist på at de får fingen ut og oppgradere før den tid iallefall Rulle ut gbit nå i nærmeste framtid? Veldig spent på pris Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå