mhsalangli Skrevet 15. februar 2015 Del Skrevet 15. februar 2015 for min egen del så har jeg ikke noe imot at han ligger i stolene, men det er et problem for faren min. jeg har begynt å mislike at han klorer på gelenderet i trappen. han har sitt eget klorestativ som han av og til bruker. Er det noe middel/spray jeg kan påføre disse tingene som katten skyr og som vi som mennesker ikke kjenner/lukter vondt ? Vi har en hunnkatt som ikke er samme rase men hun gjør ingen av disse tingene. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 15. februar 2015 Del Skrevet 15. februar 2015 Kjøp inn klatrestativ for katten kanskje. Men hør nå for all del på eventuelle råd fra de som jobber i dyrebutikken, for katter er jo ikke akkurat kjent for å være enkle å trene/dressere. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 1) Surre inn tau rundt området på gelenderet han klorer på. 2) Flytte klorebrett/klorestolpe bort der. Deretter sakte men sikkert flytte det litt og litt vekk derfra (hvis det står i veien der). Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 16. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2015 har vært på dyrebutikk idag å kjøpt sånn spray som visstnok skal få han bort, så får man se om det funker Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 Flere klorebrett spredt rundt der han vanligvis liker å klore/strekke seg. Vær bestemt hvis han prøver å klore andre steder og bær/flytt ham til nærmeste klorebrett og si nei så de hører at du er misfornøyd. Jeg har 2 hannkatter som har lært seg hvor far tillater kloring på den måten. Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 21. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2015 sånn spray funket ikke, han bare luktet litt på den å brydde seg lite. selv om jeg dusjet litt der han satt Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 21. februar 2015 Del Skrevet 21. februar 2015 Du kan prøve å klorebrettipset over, og ha litt catnip på. Har hørt det skal fungere bra, mange katter elsker catnip (kattemynte). Nettopp fått katt selv, og fant samme tipsene over samt catnip, som noe som burde fungere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå